Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk/rekkevidde ZOE R240

Startet av oaarum, onsdag 03. juni 2015, klokken 20:19

« forrige - neste »

oaarum

Jeg var innom min Møller forhandler nå for å klage på Originalfelgene. Fikk bilen i slutten av januar med vinterdekk på org felg. Etter et par mnd med saltføre var det korrosjon under klarlakken på alle fire felgene. Jeg synes det ser ut som klarlakken er hel, men forhandler mente det var steinsprut. Jeg jobber til daglig som flystrukturmekaniker og kan litt om korrosjon på aluminium.
Er det flere som har lagt merke til dette? Ser for meg at dette kan bli et problem etterhvert.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

phingoc

Ta med bilen til ett nøytralt lakkverksted, og få dem til å gi en uttalelse. De har noe utstyr til å måle lakktykkelsen, om det er punktert klarlakk og evt om det er luft under klarlakken.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

mihkku

#2
Når beskyttelsen som ligger oppå aluminiumet får seg en støkk så kommer salt til i alle porer og skaper korrosjon, selv om klarlakken ser hel ut så kan det ha kommet salt igjennom små porer skapt av steinsprut. Bruk rustfjerner og litt klarklakk, så er felgene så god som nye igjen :)

Og jeg tviler på at det går under noe garanti. Sliter selv med å få igjennom garanti på frontlykta som har dugget og det har blitt igjen merker i lykta :/

oaarum

Er ikke helt sikker på hvor mye jeg gidder å gjøre ut av det. Trur ikke jeg kommer noen vei uansett. Bare lurte på om det er flere andre som har merket det samme. Når saltet kommer til aluminiumen må det nesten bli sånn.
Tenker kanskje å plasti-dippe dem i en artig farge eller to. Så beskytter jo det lakken og kanskje stopper angrepet til sånn det er nå.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

Ove

Min selger ville ikke selge meg Astana til vinterfelger, fordi han mente at de kjapt ville bli stygge. Særlig på svartlakken. Det irriterte meg der og da, men det kan se ut som han hadde rett.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

mihkku

Jeg fikk bilen i Mars og har kjørt noe med mye snø på veien bla snøstormen i Oslo. Felgene er like strøkne. I tillegg er Astana felgene gull om vinteren da disse beskytter bremsene og resten av hjulopphenget bra, så jeg anbefaler de sterkt til vinterføre:)

oaarum

Sitat fra: Ove på mandag 04. mai 2015, klokken 23:11
Min selger ville ikke selge meg Astana til vinterfelger, fordi han mente at de kjapt ville bli stygge. Særlig på svartlakken. Det irriterte meg der og da, men det kan se ut som han hadde rett.
Jeg trur nok ikke det er svartlakken som er problemet.  Heller det blanke der det kun er ren glatt alu med klarlakk på. Og ingen grunning som aktivt hindrer korrosjon. Men felgene er tette og fine med tanke på å hindre salt inn på bremsene og aerodynamikken.
Med litt plasti-dipp kan de jo bli litt sprekere og.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

fredrikbr

Har problemer jeg også med bobler på innsiden av felgen, der hvor den er lakkert sort. Møller hevder det er bruksslitasje???. Felgene ble brukt vinter 2015. Original VW felg tåler tydligvis ikke norsk vinter. NAF neste.

1000kwh

Får ikke alle VW-felger "kreft" etter hvert? Synes det går igjen på mange modeller..

jonste

Må vel bare innrømme at forventningene til at Astana felgene skal holde seg fine lenge, ikke akkurat fikk en boost av stempelet "made in korea"  :o
Satser på at de holder seg runde noen vintre  :)

Johnny

De er laget i Polen, og jeg forventer at de er like fine i minst fem år. Noe annet kommer jeg ikke til å akseptere!
TMS og eGolf.

jonste

Mulig det er ulike produksjonsland. Minner ikke mye om Polen eller annet europeisk på mine iallefall.  :P

jensjacob

De laver da mange gode og gennemtænkte ting i Korea, fx. Kia Soul'en. Så længe det ikke er Nord Korea...
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Johnny

Jeg har to sett av de, og sjekket nå det ene som ikke står på bilen. "Made in Poland"!
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA