Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bør noen reagere på at vi mister kollektivfeltet uten varsel?

Startet av sn0le, onsdag 03. juni 2015, klokken 14:18

« forrige - neste »

sn0le

Sitat fra: cra på tirsdag 05. mai 2015, klokken 08:45
Er det ikke bare å klippe vekk litt av plastikken da? Mener å huske jeg gjorde det da jeg oppgraderte fra 4 til 5. :)  Funka som før, men jeg måtte til slutt ha nytt SIM uansett fordi mitt gamle ikke støtta 4G.
Er vel mulig, men gjorde det fra Mini-SIM til Mikro-SIM når jeg gikk fra Nokia N73 til iPhone 4.
Og det funket en stund, men var litt ustabilt.
Men du har rett, kunne sikkert klippet.

Så finnes det 2 andre scenarioer da. Bytte av operatør eller defekt SIM. Hvis tlf var knyttet til bil via SIM-kortet så hadde man måttet gå gjennom litt styr for å få registrert det nye mot bilen.
Hvis det er knyttet mot MAC-adressen til blåtannadapteret på telefonen så vil det nok kunne bli kluss hvis man har telefon på service og bruker lånetelefon eller har kjøpt ny telefon.
Og med tanke på at noen garantert hadde klart å hacke en slik løsning ved å spoofe SIM og tlf så tar jeg heller til takke med verdens mest sexye bilnøkkel. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Sandvika

Sitat fra: ksandal på tirsdag 05. mai 2015, klokken 08:51
Sitat fra: cirys1 på mandag 04. mai 2015, klokken 07:17
Sitat fra: Thor2014 på mandag 04. mai 2015, klokken 00:07
Det har vel enda ikke blitt stjålet en Model S uten at banditten har hatt tilgang til nøkkelen?

Men den har blitt hacket flere ganger , også er den mest vanlige måten og stjele nyere biler er og stjele nøkkelen, de aller fleste har den hengende i gangen.

Såvidt jeg finner, har den aldri blitt hacket?  Kan du vise til noe info eller link? 
mener Tesla har eget program med premie til den som klarer og hacke en Tesla.
http://lmgtfy.com/?q=tesla+model+s+hack+
;)

cra

Sitat fra: sn0le på tirsdag 05. mai 2015, klokken 16:07
så tar jeg heller til takke med verdens mest sexye bilnøkkel. :)

Jeg har heller ikke noe problem med å ha nøkkelen i lomma, og synes det fungerer utmerket. Å måtte vente på en app, fingerregistrerig etc. på telefonen høres mer tungvindt ut synes jeg. Det er også greit å kunne åpne bakluka fra FOB, siden bakenden så å si alltid er skitten. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ksandal

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 05. mai 2015, klokken 17:14
Sitat fra: ksandal på tirsdag 05. mai 2015, klokken 08:51
Sitat fra: cirys1 på mandag 04. mai 2015, klokken 07:17
Sitat fra: Thor2014 på mandag 04. mai 2015, klokken 00:07
Det har vel enda ikke blitt stjålet en Model S uten at banditten har hatt tilgang til nøkkelen?

Men den har blitt hacket flere ganger , også er den mest vanlige måten og stjele nyere biler er og stjele nøkkelen, de aller fleste har den hengende i gangen.

Såvidt jeg finner, har den aldri blitt hacket?  Kan du vise til noe info eller link? 
mener Tesla har eget program med premie til den som klarer og hacke en Tesla.
http://lmgtfy.com/?q=tesla+model+s+hack+
;)

Så den eneste måten den har blitt hacket på er at vie en allerede åpen bil. kan en plugge i en kabel på baksiden av skjermen( etter diverse demontering) og så tvinge seg inn via bakdør i software.
Den andre måten er og gjettepassord og mail til den som eier bilen, så med mindre du har valgt 1234 som passord el.. så er du sikker.  Så og si at En tesla er blitt hacket er i mine øyne feil!

Det finnes sikert noen tåkehoder som har elending passord på MY teslapage.. men det er altså eneste måten noen sålangt har klart og få tilgang til en bil. (utenom og stjele nøkkelen som nevnt) 
Må innrømme at min reservenøkkel hang i gangen.. men nå er gjemt i en skuff i andre enden av bolig he he :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Sandvika

Har startet med mobilen kun en gang. Skulle snartur på butikken uten nøkkel. Først da jeg sto i kassa kom jeg på at mobilen lå igjen i midtkonsollen. Det ble en kjedelig joggetur hjem for å hente nøkkel.

Øyvind.h

Nå som 3G i bilen er dønn stabilt synes jeg mobilen som nøkkel er genialt i unntakstilfeller. Veldig grei mulighet. Ikke smidig nok til permanent bruk, men veldig praktisk til unntakstilfellene og krisene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. mai 2015, klokken 11:41
Nå som 3G i bilen er dønn stabilt synes jeg mobilen som nøkkel er genialt i unntakstilfeller. Veldig grei mulighet. Ikke smidig nok til permanent bruk, men veldig praktisk til unntakstilfellene og krisene.

Yup, som f.eks. når man sitter på flyet hjem og kommer på at bagasjen står igjen på Gardermoen, eller ikke gidder å hente nøkkelen oppe i huset når bilen må flyttes for snømåking. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA