Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor kan jeg bestille type 2-kontakt?

Startet av TM, onsdag 03. juni 2015, klokken 03:44

« forrige - neste »

TM

Noen som har erfaring med rens / rengjøring av setene i e-up. Det blir jo flekker og skjoldete selv om man bare tørker av med vann. Hvordan kan man få bort en fettflekk ?  Har hatt mange biler i min tid, men trekkene i e-up virker håpløse å holde vedlike. Tips mottatt med takk.

Sigurd

Sitat fra: TM på søndag 03. mai 2015, klokken 10:31
Noen som har erfaring med rens / rengjøring av setene i e-up. Det blir jo flekker og skjoldete selv om man bare tørker av med vann. Hvordan kan man få bort en fettflekk ?  Har hatt mange biler i min tid, men trekkene i e-up virker håpløse å holde vedlike. Tips mottatt med takk.
Mitt beste tips:
Spis opp pølsa før du setter deg i bilen ;)
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

TM

Problemet er at noen kanskje hadde spist pølse før jeg kjøpte bilen  ;)

Men nå fant jeg faktisk at Volkswagen selger et eget rensemiddel på nettbutikken sin. Billig er det også. 69 kr for 1/2 liter spray. Skulle det da bli misfarging av stoffet så har jeg iallefall en god sak. Når man leser om rengjøring av seter i instruksjonsboka så blir man fort usikker. Det står blant annet at setene ikke må bli våte !!

Autowinder

Det står vel gjennomvåte, og av hensyn til det elektriske i setevarmeelementene ;-)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Turist

Jeg vet dette høres sinnsykt ut, men: har du prøvd å støvsuge setet?
Jeg hadde en del lyse flekker på mitt sete, antagelig fra snø og kaffe.
De lot seg støvsuge vekk! Det var akkurat som om de "skled av" stoffet
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

TM

Jeg har ikke forsøkt støvsuging, men dette ser ut til å være flekker av fett eller olje. Men nå har jeg bestilt et par renseprodukter som fra Møller, så får vi se. Tror kanskje jeg vil forsøke å impregnere setene når jeg har fått bort flekkene. Det kan tyde på at dine er impregnert dersom flekker kan støvsuges bort.
En merkelig liten flekk ser ut til å være umulig å fjerne. Min teori er at det er en feil i selve stoffet (zoom inn på bildet) og da er det jo ikke så rart at flekkfjerningsmidler ikke fjerner den  :D

Autowinder

Eller kanskje vannfast tusj, siden det også ser ut til å ha smittet over på naborutene?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

TM

Ja, det kan kanskje se ut som det ved første øyekast. Men hvis man åpner jpg filen og zoomer veldig mye inn, så ser det ut som om det er en rekke små knuter / løkker. Blir interessant å se hva Møller mener.

TM

Kanskje ikke så rart at flekken var umulig å fjerne. Møller konkluderte med at det var en feil i stoffet :-). Det betyr vel at trekket blir byttet på garantien  ;)

Autowinder

#9
Så bra det løste seg!

Jeg fikk lekkasje øverst i frontruta første natten jeg hadde bilen, det pøsregnet. Brukte en uke på å finne ut av det og tette men fikk selvsagt lånebil. Innertaket er tatt ut og innmontert, men det høres ut som å trykke på en tom colaflaske når jeg trykker rundt taklyset. Klaget på at innertaket ikke ble byttet, og de skulle bestille et fra Tyskland, så en ny runde. Det som er mest irriterende er at lakken er ripet opp i bagasjerommet ved luka for venstre baklys & synes godt på mørk lakk med hvit grunning under, så det ikke før nå i kveld. Regner med at de ikke lakkerer bilen innvendig der., det er vel fem seks riper på kryss og tvers innenfor en radius på 6-7 cm ... :(
Hvordan ville dere fått slikt løst?
Edit: attachet bilde
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

TM

#10
Sitat fra: Autowinder på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:20
Så bra det løste seg!

Jeg fikk lekkasje øverst i frontruta første natten jeg hadde bilen, det pøsregnet. Brukte en uke på å finne ut av det og tette men fikk selvsagt lånebil. Innertaket er tatt ut og innmontert, men det høres ut som å trykke på en tom colaflaske når jeg trykker rundt taklyset. Klaget på at innertaket ikke ble byttet, og de skulle bestille et fra Tyskland, så en ny runde. Det som er mest irriterende er at lakken er ripet opp i bagasjerommet ved luka for venstre baklys & synes godt på mørk lakk med hvit grunning under, så det ikke før nå i kveld. Regner med at de ikke lakkerer bilen innvendig der., det er vel fem seks riper på kryss og tvers innenfor en radius på 6-7 cm ... :(
Hvordan ville dere fått slikt løst?
Edit: attachet bilde
Det forstår jeg må være veldig ergelig. Har opplevd noe tilsvarende selv, men verkstedet benekter alltid at de har forårsaket skaden. Jeg fikk den taksert og skrev brev til service / ettermarkeds-sjefen. De ville ikke innrømme å ha forårsaket skaden, men tilbød samme verdi som skaden var taksert til i reduksjon ved neste service. I ditt tilfelle burde et alternativ være å få micropaint eller liknende firma til å reparere skaden, og få prisen i rabatt ved neste service. Det ligger jo en verdi i å ha deg som fornøyd kunde, så det ordner seg nok. Går ut på at du er sikker på at du ikke har forårsaket ripene.

Autowinder

Jeg fikk bilen utlevert som nybil 4 dager før de tok den inn igjen for å rette lekkasjen, så jeg bet jeg ikke har forårsaket ripene. Måtte nok ha krabbet rundt inne i bilen for å forårsake dem på et slikt sted. Jeg sendte mail med bilde til selger idag, så får jeg se hva de sier. Jeg hadde ikke tenkt på micropaint, så det er jo en mulig siste utvei. Takk for tipset  :)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Panzer UP

Noen som har funnet ut hvordan man skal vaske disse sentene? Jeg har sølt litt rent vann i det ene baksetet og det etterlot to stygge flekker.
Folkevogn eOPP

mars

Jeg har erfart at regnvann fra fra klær er nok til å lage skjolder i setene, det er ikke til å unngå her på vestlandet. Jeg har brukt Auto Glym interior shampoo etter anvisning på flasken, det har fått vekk skjoldene.
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

vilHAel

Har sølt kaffe i begge forsetene. Ganske store stygge flekker.  Også noen flekker fra kidsa i baksete.  Vasket i dag med autoglym interiør sjampo. Det fungerte meget godt. Anbefales:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA