Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading til 80 %

Startet av Teslanewbie, onsdag 03. juni 2015, klokken 00:31

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 05. mai 2015, klokken 23:21"Ryggelyden", hvis lavfrekvent, er noe alle elbiler har.

"Ryggelyd", som kommer av rettskårne drev i kassa, er en temmelig karakteristisk lyd som slett ikke alle elbiler har, nei.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

OleJA

Sitat fra: petersv på tirsdag 05. mai 2015, klokken 23:12
Noen andre som stusser på at de ikke bytter pano-glass på norske biler ref. SB-en? Er det pga. at vi har andre glass, eller at vi er for mange og for dyre å bytte på?

Fra SB'en:

7. Replace the glass with the updated part if the production date is within any of the following ranges:
• April 25‒26
• May 5‒7
• May 23‒25


Tipper at det ikke har blitt produsert biler for Norge innenfor disse datoene.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Dag A.

Sitat fra: ob64 på tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:16
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 03. mai 2015, klokken 10:08
Blir oppgitt , såg en p85d med fukt i både front og baklykter , hørte fra en som nettopp fikk ny bil at han har lekkasje i takluken ,S85d .
Hvorfor har de ikke utbedret dette? Bilen har vært på markedet i 3, TRE, år !!!

Se denne annonsebildet  på en nybil med fukt i baklyktene .
dette blir for dumt nå !

Har dessverre akkurat fått en god dusj fra takluken på min nye P85D etter regnet i dag. Kan jo håpe på at den ikke var ordentlig lukket, men den stod på "close".

Har også dugg i baklykt og en lavfrekvent lyd fra motoren forran som kommer og går. Det høres omtrent ut som lyden fra girkassa til en bil som rygger, bortsett fra at lyden er der når jeg kjører fremover.

Får vel bestille time på service jeg også da  :(

Fortsatt optimist og fornøyd, men hadde håpet å unngå disse feilene som burde vært forbedret for lenge siden slik trådstarter hevder.

Da er ikke min perfekte bil (P85D) så perfekt lenger  :(
Ifm regnværet igår som skapte både flom og kaos så kom det de første dråpene ned gjennom panotaket.
Vet ikke helt hvor andre har hatt lekkasjen, men hos meg så var det helt fremst over passasjersetet.
Ikke noe flom inne i bilen, men nok dråper kom inn til at noen papir som lå i setet ble våte.

En annen ting som undret meg noe i det kraftige regnværet igår var at plutslig så begynte bilen å indikere at det lå kjøretøy i blindsonen min, noe det altså ikke gjorde, men tydelig at sensorene ble lurt av regnet.

I ene lykten bak har jeg hatt fukt siden bilen ble utleveret.  Fikk beskjed om at dette ville forsvinne etter noen dager.  Vel nå er det gått ganske mange dager  :P

Tror jeg må ta en prat med Tesla....
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Dennis

Den blindsone varslingen går helt bananas når det regner mye ja.


Går rykter om at det snart kommer et helt nytt design på panotaket så Tesla har vell innsett at det funker ikke bra nok slik det er nå.
ca halvparten av det de gjør i Drammen er vist å fikse panotak så må jo koste Tesla store summer dette her.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:21
Den blindsone varslingen går helt bananas når det regner mye ja.


Går rykter om at det snart kommer et helt nytt design på panotaket så Tesla har vell innsett at det funker ikke bra nok slik det er nå.
ca halvparten av det de gjør i Drammen er vist å fikse panotak så må jo koste Tesla store summer dette her.

leste at biler produsert fra midten av april... så de kommer nok hit neste måned :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Virker som Tesla er i gang med å spare penger/forenkle produksjon.

Ifølge delekatalogen så har P85D produsert fra 30 April nå samme understell som 70D og 85D (kan være annen software i kontrollmodul?)
Tidligere hadde P85D andre stabstag, lufjøringer, moduler osv.
Det sammen med at man nå også får samme felger og dekk på 21" som de vanlige og ikke next gen seter bak tyder på at de kanskje har begynt å bli kjipe?

cra

Sitat fra: Dag A. på onsdag 06. mai 2015, klokken 09:57
Vet ikke helt hvor andre har hatt lekkasjen, men hos meg så var det helt fremst over passasjersetet.

Har hatt denne et par ganger, men det er lenge siden nå. Har hatt et par småfikser på luka pga klapring/gniksing, så det er mulig det har vært gjort noe som har påvirket dette.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:45
Virker som Tesla er i gang med å spare penger/forenkle produksjon.

Ifølge delekatalogen så har P85D produsert fra 30 April nå samme understell som 70D og 85D (kan være annen software i kontrollmodul?)
Tidligere hadde P85D andre stabstag, lufjøringer, moduler osv.
Det sammen med at man nå også får samme felger og dekk på 21" som de vanlige og ikke next gen seter bak tyder på at de kanskje har begynt å bli kjipe?

Er det nytt fra 30 april, eller kan det ha vært slik tidligere / fra starten? De endret beskrivelsen på nettsiden for noen uker siden og fjernet "sportslig" fra teksten.

Eventuelt så har alle D bilene fått det samme som P85D? Slik som P85+ komponenter etterhvert også endte opp i P85/S85.

Fortsatt kan vel software bare endre høyden.

Dennis

#68
Var helt klart ulikt fra starten. Har enda screenshots jeg tok av delenummer og specs på stabstag osv da.
Delenummer på 85D er likt som før, så er P85D som har fått samme deler som 70D/85D.

Så det forklarer nok hvorfor Tesla nylig har fjernet teksten om at P85D har "specially designed performance suspension"

SabreMan

Hva er egentlig poenget med åpne lykter i det hele tatt?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

HåkonE

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 06. mai 2015, klokken 11:53
Var helt klart ulikt fra starten. Har enda screenshots jeg tok av delenummer og specs på stabstag osv da.
Delenummer på 85D er likt som før, så er P85D som har fått samme deler som 70D/85D.

Så det forklarer nok hvorfor Tesla nylig har fjernet teksten om at P85D har "specially designed performance suspension"

Nice catch.  :)

Men merkelig strategi fra Tesla om det medfører riktighet. Nå har de holdt på med å trekke tilbake fargevalg for å spare penger, virret frem og tilbake på bakseter, satt opp prisene flere ganger, dytter funksjoner som burde vært standard inn i "premium"-pakker for å øke inntjeningen og nå da til slutt fjerning av performance-deler på performance-modellen uten å informere kundene om endringen.

Det er jo hyggelig at egen bil til slutt blir veldig "one of a kind" (relativt begrep i Norge riktignok  ;) ), men uoversiktlig for nye kunder. Og ikke minst på grensen til lureri i all den tid alle testene (og flere prøvekjøringer) er gjennomført med spesielt designet performance understell. Det er jo åpenbart at den delelisten du leker med IKKE er ment som en informasjonskanal om hva som skjer bak kulissene, men det er selvsagt veldig bra at alle endringene kommer frem i lyset (takk, Cookie Monster).

Jeg hadde revurdert kjøp av P85D i dag om kun akselerasjon var forskjellen. Konseptet hos alle konkurrenter er at man kjøper en helhets-pakke der kjøreegenskaper i svinger/høy fart står i stil med kreftene.

Kagex

vel gamle feil forekommer jo, de har jo ingen konkret fiks eller de ruller fortsatt ut biler og prøver å finne en fiks i mellomtiden. uansett så er det feil som er nevnt tidligere og vi som har hintet eller nevnt feilene har fått indirekte beskjed om å holde kjeft fordi det "påvirker" aksjepris, salg og bruktbilpris av noen eiere/aksje eiere her inne. har etter dette postet, svart eller hjulpet noen som helst med tips om bilen etter det.
P29687

Black Lemon

Bruk av høytrykkspyler er nok en av årsakene til at mange biler har fukt i lyktene. Ved høytrykkspyling blir vanndråpene så små at de finner veien inn forbi gummipakninger o.l. Jeg holder meg unna vaskeautomater og er forsiktig med bruk av høytrykkspyler. En god gammeldags hageslange og rikelig med vannbøtter med møkkrist og rent vann er mer skånsomt.

BMW850

Bilen skal jaggu være såpass tett at den tåler en børsteløs vask på Shell. Punktum!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA