Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading til 80 %

Startet av Teslanewbie, onsdag 03. juni 2015, klokken 00:31

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 05. mai 2015, klokken 12:53
Ellers er det noen ting i forstilling med skruer som tar borti.
Takk for info! Denne dukket opp på min bil relativt nylig, og da ba de meg vente på fix. SB``en er datert 23. april :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

#46
Fint at det dukker opp løsninger. Fikk en fiks på trekk fra trekantvinduer tidlig i april, men har siden da fått vindstøy fra passasjersiden. Den ytterste gummidelen innenfor speilet så ikke helt ferdigmontert ut  så jeg gjorde et forsøk på å få den på plass. Virker som det hjalp. 45 mil i morgen, får se om det ble stille da.

EDIT: Nope, suser fremdeles. Hadde aldri det før den siste fiksen  ::)

Dennis

#47
Ser at det finnes en god del revisjoner av den bakre motoren, så er nok mange forbedringer som er gjort opp igjennom akkurat som på batteriene.


Er også byttet ut motorfester og bolter med beskjed om å ikke bruke de gamle. Så det tyder veldig på at det kanskje har vært en medvirkende årsak på DU havarier pga feilbelastning under pådrag siden motor flytter for mye på seg.

RWD og dual motor har også noen forskjeller på motorfester selv om motor er lik.





Dennis

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. mai 2015, klokken 13:27
Fint at det dukker opp løsninger. Fikk en fiks på trekk fra trekantvinduer tidlig i april, men har siden da fått vindstøy fra passasjersiden. Den ytterste gummidelen innenfor speilet så ikke ut som den lå helt på plass så jeg gjorde et forsøk på å få den på plass. Virker som det hjalp. 45 mil i morgen, får se om det ble stille da.

Ligger en tidligere versjon av en "fiks" fra 07/01-15 også, som nå er forkastet av Tesla og erstattet med den jeg linket til.
Sikkert den de har forsøkt på da.

Muffinman

Meget mulig. Det trekker ihvertfall enda, dog mindre enn tidligere. Og det lekker fremdeles vann når bilen vaskes i kontaktløs automat.

Motorfester ble for øvrig byttet på min bil ved første DU-bytte i september 13.

Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 05. mai 2015, klokken 13:29
Ser at det finnes en god del revisjoner av den bake motoren, så er nok mange forbedringer som er gjort opp igjennom akkurat som på batteriene.
Er vel bare tre versjoner av batteriet som er blitt levert i Norge? Dvs rev B, D og E?
Hvilke forbedringer tenker du på?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

#51
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. mai 2015, klokken 13:35
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 05. mai 2015, klokken 13:29
Ser at det finnes en god del revisjoner av den bake motoren, så er nok mange forbedringer som er gjort opp igjennom akkurat som på batteriene.
Er vel bare tre versjoner av batteriet som er blitt levert i Norge? Dvs rev B, D og E?
Hvilke forbedringer tenker du på?

Det står det ikke noe om, men de har nok grunnen til å gi de nye delenummer slik som på batteriene.
Nå er vel eneste godt kjente forskjell på batteriene at A pakken er begrenset til 90 kw lading på SC.
Han ene som har demontert 2? batteripakker på TMC forumet viste jo også at det er store forskjeller på hvordan de gamle og nye pakkene er bygd opp innvendig med kjøling osv. Og ting tyder på at de senere pakkene kan holde høy ladehastighet lengre og ytelse blir ikke påvirket like mye ved lav SOC som før, uten at det er "bevist".
Tesla forbedrer ting hele tiden uten at det snakkes så høyt om.

Muffinman

Hmm...er A-pakkene begrenset til 90KW? Det stemmer vel ikke overens med erfaringer fra Norge?

Dennis

Alle A batteriene er begrenset til 90kw står det. Men er vel ingen Norske biler som ble levert med A pakken?

Muffinman


Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 05. mai 2015, klokken 13:59
Alle A batteriene er begrenset til 90kw står det. Men er vel ingen Norske biler som ble levert med A pakken?
Nei ingen norske biler har A-pakken. Det var bare de første få tusen produserte som fikk A-pakke. Tror ingen i Norge har VIN under 13.000 (sånn ca).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ob64

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 03. mai 2015, klokken 10:08
Blir oppgitt , såg en p85d med fukt i både front og baklykter , hørte fra en som nettopp fikk ny bil at han har lekkasje i takluken ,S85d .
Hvorfor har de ikke utbedret dette? Bilen har vært på markedet i 3, TRE, år !!!

Se denne annonsebildet  på en nybil med fukt i baklyktene .
dette blir for dumt nå !

Har dessverre akkurat fått en god dusj fra takluken på min nye P85D etter regnet i dag. Kan jo håpe på at den ikke var ordentlig lukket, men den stod på "close".

Har også dugg i baklykt og en lavfrekvent lyd fra motoren forran som kommer og går. Det høres omtrent ut som lyden fra girkassa til en bil som rygger, bortsett fra at lyden er der når jeg kjører fremover.

Får vel bestille time på service jeg også da  :(

Fortsatt optimist og fornøyd, men hadde håpet å unngå disse feilene som burde vært forbedret for lenge siden slik trådstarter hevder.
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

petersv

Noen andre som stusser på at de ikke bytter pano-glass på norske biler ref. SB-en? Er det pga. at vi har andre glass, eller at vi er for mange og for dyre å bytte på?

ihlhaug

Sitat fra: ob64 på tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:16
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 03. mai 2015, klokken 10:08
Blir oppgitt , såg en p85d med fukt i både front og baklykter , hørte fra en som nettopp fikk ny bil at han har lekkasje i takluken ,S85d .
Hvorfor har de ikke utbedret dette? Bilen har vært på markedet i 3, TRE, år !!!

Se denne annonsebildet  på en nybil med fukt i baklyktene .
dette blir for dumt nå !

Har dessverre akkurat fått en god dusj fra takluken på min nye P85D etter regnet i dag. Kan jo håpe på at den ikke var ordentlig lukket, men den stod på "close".

Har også dugg i baklykt og en lavfrekvent lyd fra motoren forran som kommer og går. Det høres omtrent ut som lyden fra girkassa til en bil som rygger, bortsett fra at lyden er der når jeg kjører fremover.

Får vel bestille time på service jeg også da  :(

Fortsatt optimist og fornøyd, men hadde håpet å unngå disse feilene som burde vært forbedret for lenge siden slik trådstarter hevder.

Dugg i lykt er normalt, det skal være sånn pga åpne lykter. Vann derimot er ikke normalt, men litt dråper i ryggelys er helt standard. "Ryggelyden", hvis lavfrekvent, er noe alle elbiler har.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

BMW850

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 05. mai 2015, klokken 12:53
De fikser feil fortløpende. Bla ser det ut som trekk/lekkasje fra trekant vinduer endelig er fikset på biler som er bygget fra 25 mars 2015. De har også fiks for de som er bygget før.
De har også en fiks på dugg i ryggelysene.

Er kommet noen ting på dual motor bilene. På noen har har de glemt eller har for dårlig lyd isolering i front, de første som ble bygget har noe feil med motorfeste foran samt ledninger foran.
De har også glemt 2 skruer på titan sjoldet under bilen på noen dual biler bygget før februar 2015 :P
Ellers er det noen ting i forstilling med skruer som tar borti.

Legger med det siste innen service dokumenter (For alle ikke bare de som er produsert sist, men som har kommet nylig). Dette er hva som er mulig å få tak i, de har sikkert også en del hemmelige.
Er veldig mye på biler bygget før eller tidlig 2014, så mye at jeg orker ikke å laste det ned så dette er i hovedsak de siste + noen jeg tok med som gjelder mange.

Godt jobba, takk :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA