Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading til 80 %

Startet av Teslanewbie, onsdag 03. juni 2015, klokken 00:31

« forrige - neste »

Teslanewbie

Hadde dere kjøpt en iPhone med en ripe på glasset eller litt skjev skjerm ? Ikke noe problem med funksjonen men ser jo ikke greit ut .. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mippen

Jeg har fått fukt i rygge eller tåkelyset. Vet ikke hvilket det er. Venstre side når du står bak bilen. Har hatt i de andre lyktene også men det har gått bort av seg selv. Ikke i det lyset der. Er det reklamasjon?
Fremtiden er elektrisk.

Teslanewbie

Sitat fra: Mippen på søndag 03. mai 2015, klokken 12:38
Jeg har fått fukt i rygge eller tåkelyset. Vet ikke hvilket det er. Venstre side når du står bak bilen. Har hatt i de andre lyktene også men det har gått bort av seg selv. Ikke i det lyset der. Er det reklamasjon?
I grunn synes jeg at man ska reklamere for alt som ikke burde være der . Fukt i lyktene burde ikke være der .
Med reklamasjon hjelper man også tesla co med å forbedre seg.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mippen

Får klage til de. Må inn for å fikse sideruten også pga. ripe etter dørheisen.
Fremtiden er elektrisk.

Dennis

Ikke dugg i noen av lyktene på min og jeg vasker bilen ofte. Så kanskje de endelig har fått fikset det? Min er produsert 12 februar.

Derimot så lekker det noen få dråper vann inn ved trekant vinduene hvis man spyler rett på de med ht.
Har heldigvis ikke panotak så får ikke vann i håret.

Ellers er det som jeg er mest missfornøyd med på bilen den dårlige lakken de bruker.

thoru

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 03. mai 2015, klokken 13:30
Derimot så lekker det noen få dråper vann inn ved trekant vinduene hvis man spyler rett på de med ht.
Har fått endelig fiks på dette på min 2013 modell. Fikk beskjed om at nå er det så bra som det går an å få det. Det lekker fremdeles i kontaktløs vaskeautomat, men det blåser en del mindre inn i bilen ved sidevind. Derimot fikk jeg vindsus fra høyresiden etter denne fiksen og hører det godt fra førerplass.

Mippen

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 03. mai 2015, klokken 13:30
Ikke dugg i noen av lyktene på min og jeg vasker bilen ofte. Så kanskje de endelig har fått fikset det? Min er produsert 12 februar...

Er nok tilfeldig. Min er bare produsert dager før din. Har sett andre helt nye biler med samme. Min står ikke i garasje da. Kanskje det er der det ligger?
Fremtiden er elektrisk.

Dennis

Dennis

Sitat fra: thoru på søndag 03. mai 2015, klokken 13:34
hvilken lakk da? metalic?

Jeg har sort uten metalic. Så den er den dårligste. De med metalic er litt bedre, men langt unna bra de også.
Tipper det er fordi Tesla holder til i California som har nazi regler på slikt og de derfor bruker veldig dårlig miljø lakk.

thoru

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 03. mai 2015, klokken 14:10

Jeg har sort uten metalic. Så den er den dårligste. De med metalic er litt bedre, men langt unna bra de også.
Tipper det er fordi Tesla holder til i California som har nazi regler på slikt og de derfor bruker veldig dårlig miljø lakk.

har konfet min uten metalic. men lurer litt på om jeg skal endre. har du ikke folie eller lignende?
usikker på om jeg folierer, om det er noe poeng i metalic. neste kjøper kan kanskje reagere?

Dennis

Skal legge på gjennomsiktig folie på front, samt bak bakdørene. Men lakken er så dårlig at den er full av steinsprut og riper fra steiner som snitter før man har fått kjørt den til de som skal foliere :p

Designet på bilen gjør spesielt bakdørene og skjermen utsatt.

Kjørt 280 mil og ser allerede slik ut. Aldri kjørt på grusvei og kjører sakte hvis det ligger stein på veien.
Biler ser vanligvis slik ut når man har kjørt over 100 000 km så jeg vil si at det er en "feil" å levere en bil med så dårlig lakk.
Blir også små swirls hvis man tørker lakken forsiktig med en microfiber klut eller er borti med en finger, blir nok også riper hvis man ser litt hardt på den.

Har du mulighet ville jeg byttet til den nye sort fargen med metalic hvis det er sort du skal ha. Er i det minste litt bedre.

Tor med Leifen

Sitat fra: thoru på søndag 03. mai 2015, klokken 14:30
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 03. mai 2015, klokken 14:10

har konfet min uten metalic. men lurer litt på om jeg skal endre. har du ikke folie eller lignende?
usikker på om jeg folierer, om det er noe poeng i metalic. neste kjøper kan kanskje reagere?
Det er ingen tvil om at du bør endre lakkvalg dersom du har anledning til det. Kjøper du en sort bil med vanlig "plain" lakk, ser den ikke ut etter kort tid. Ta deg en tur ut og se på sorte biler med vanlig lakk, swirls er uunngåelig :)

Dennis

Lakken til Tesla er ganske så dårlig uansett, med metalic er i det minste bedre, så helt klart verdt 6000 ekstra å slippe den dårligste søppel lakken.

Jeg kommer til å hellakkere bilen i ny sort farge med ordentlig klarlakk over. Får heldigvis gjort det for ca 8000 (Betaler bare for lakken osv) siden jeg har en kompis som lakkerer, men ikke alle som er like heldig der.

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 03. mai 2015, klokken 15:42
Lakken til Tesla er ganske så dårlig uansett, med metalic er i det minste bedre, så helt klart verdt 6000 ekstra å slippe den dårligste søppel lakken.

Jeg kommer til å hellakkere bilen i ny sort farge med ordentlig klarlakk over. Får heldigvis gjort det for ca 8000 (Betaler bare for lakken osv) siden jeg har en kompis som lakkerer, men ikke alle som er like heldig der.

Har du sjekket hva Tesla sier om garanti hvis du gjør det på den måten?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA