Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hente ut strøm fra elbilen via Type 2-kontakt?

Startet av mecanica vergara, tirsdag 02. juni 2015, klokken 21:15

« forrige - neste »

mecanica vergara

Dette var hvor angsten slo inn. Ikke lett å komme frem uten D hvis du vil fortsette opp til venstre her.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

sven erik

Sitat fra: Rico på mandag 04. mai 2015, klokken 21:20
Sitat fra: sven erik på mandag 04. mai 2015, klokken 16:53
hei jeg har kjørt elbil masse nå og har ikke hatt  rekkevidde angst før nå  på tesla  teslan sa nå kunne jeg kjøre ned fra lillehammer til drammen 

Hvilken model har du?

mvh
Rico

jeg har s 85  2014modell

sven erik

Sitat fra: jkirkebo på mandag 04. mai 2015, klokken 17:37
Sitat fra: sven erik på mandag 04. mai 2015, klokken 16:53
hei jeg har kjørt elbil masse nå og har ikke hatt  rekkevidde angst før nå  på tesla  teslan sa nå kunne jeg kjøre ned fra lillehammer til drammen  men sto  så jeg hadde 15% mer en  det bilen sa hadde noe dålig tid og skulle stole på bilen   kjørte nedover plutselig sto det at du vil ha 3 prosent i gjenn  når du er framme  og jeg kjører meget pent altid  men kom ned med 2% i gjenn og avbitte neiler hva er da vitsen med  den nye  opdateringen  når en ikke kan  stole på den hadde noen andre kjørt normalt  med bilen  og kjørt når bilen sa nå har du nokk  hadde de  stått der  på veien

Du må kjøre en stund før estimatet blir nøyaktig, den må jo få tid til å regne ut fra energiforbruket hittil (ta i betraktning våt vei, motvind osv). Dette vet den ikke om på forhånd så det første anslaget er veldig omtrentlig. Ikke noe å gjøre med det.

Men det er endel prosent (jeg tipper minst 5) i reserve under null også så jeg ville ikke vært nervøs for å komme frem med 1-2% igjen. Går den under null er det bøttevis med 22kW AC-lading på strekningen, et kvarter burde holde fint.

kjøre lenge hva mener du jeg hade da kjørt bilen ca 54000 km  og samme dagen hade jeg kjørt fra sandefjord og opp til lillehammer  så vet ikke om en kunne kjørt lenger jeg   men jeg sier bare ikke sto på dette  jeg håpet en kunne det 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA