Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

redoks flow batterier til elektriske biler

Startet av elektrolux, lørdag 14. november 2009, klokken 20:58

« forrige - neste »

elektrolux

Denne versjonen erstatter tidligere versjoner, og er raskere og mer brukervennlig. Spesielt vil brukere av V 2.11 og 3.10 merke bedring.

Fordelene er kortere tid mellom spenningsavlesninger, noe som har eliminert korte alarmer ved endring av strømpådrag, samt oppstart på samme meny som da bilen ble stoppet.

V 2.12 er ferdigprogramert for bruk i Saxo P106, og viser kassene som 3+6 og 11.

V 3.11 er programerbar av bruker for opp til 4 spenningsensorer som tåler opp til 12 blokker eller 100V pr. sensor. Dermed kan dette instrumentet brukes på omtrent hvilken som helst bil.

Desverre er der et uløst sensorproblem som gjør at spenningen i gitte situasjoner viser 0 V og følgelig gir falsk alarm. Inntil dette er løst distribueres ikke flere Robometer.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Håper at du få løst problemet. Jeg har vurdert å bestille en til en Think pakke. Si ifra nå det er løst.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Boogie

Sitat fra: elektrolux på søndag 20. september 2009, klokken 18:27
Desverre er der et uløst sensorproblem som gjør at spenningen i gitte situasjoner viser 0 V og følgelig gir falsk alarm. 

Så dette ved flere anledninger tidligerer i dag.
Men bortsett fra det fungerer instrumentet veldig bra nå.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

elektrolux

Ser ut som vi endelig har funnet en fiks på sensorproblemet.

Selv hadde jeg ektrem tilfelle av 0 volt fra den ene av sensorene på Partneren min, og en 10 uf kondensator over zenerdioden med + mot sort strek løste problemet.

Vi skal undersøke nærmere om ideel verdi på nevnte kondensator, men er nå trygge på at Robometeret igjen kan distribueres til trengende.

Jeg monterer nå robometer på reparerte batteripakker, både som en ekstra kvalitetskontrol, men også for å sikre at både originale og innbyttede blokker i pakken ikke kjøres lenger ned enn det de yter.

Brukere av Robometer som sliter med 0 volt fra sensorene kan enten sende disse i retur for oppgradering, eller fikse dem selv etter overnevnte metode.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA