Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva f... vil dette koste?

Startet av Laverda, mandag 01. juni 2015, klokken 22:10

« forrige - neste »

Misspusur

Vært på Møller nå. Det var ikke bare og få ny kabel. Måtte ha time for feil søk. Det var vist veldig stengt kunne bare ikke gi ut ny kabel. Har time onsdag kl 0900.

jan-c

Sitat fra: Misspusur på mandag 04. mai 2015, klokken 12:37
Vært på Møller nå. Det var ikke bare og få ny kabel. Måtte ha time for feil søk. Det var vist veldig stengt kunne bare ikke gi ut ny kabel. Har time onsdag kl 0900.
Det er jo leit at du blir uten hjemmelader og får litt ekstra "stress". Men, jeg har tenkt litt i samme baner. Kanskje det er lurt å gjøre et feilsøk på bilen - for sikkerhets skyld.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Nemi

Forstod ikke helt hvordan en kan restarte ladekabel. På min er det ingen knapper kun en søyle med svakere/sterkere lading er det den jeg skal bruke. På selve bilen er det lade nå og en knapp med klokke som sikkert er utsettelse. Jeg pleier ikke bruke disse da den lader automatisk eller jeg bruker carnet. Nå lader ikke bilen. Noen tips. Har forsøkt div stikkontakter, slå på med car nett, innstillinger i bilen osv.

jan-c

Sitat fra: Nemi på tirsdag 05. mai 2015, klokken 20:28
Forstod ikke helt hvordan en kan restarte ladekabel. På min er det ingen knapper kun en søyle med svakere/sterkere lading er det den jeg skal bruke. På selve bilen er det lade nå og en knapp med klokke som sikkert er utsettelse. Jeg pleier ikke bruke disse da den lader automatisk eller jeg bruker carnet. Nå lader ikke bilen. Noen tips. Har forsøkt div stikkontakter, slå på med car nett, innstillinger i bilen osv.

Sitat fra: Elmo på fredag 01. mai 2015, klokken 20:44
Først 0 til det klikker, og så 1 igjen til kladden lyser = RESET.
Kan hende det hjelper å plugge kabelen ut av både bilen og veggkontakten etterpå.

Jeg har også opplevd at den ikke kommer seg før jeg velger "start lading"  fra APPen (men det hjelper neppe hvis kladden viser feilmelding selv etter reset).
Har du prøvd dette? 0 og 1 har klikkbare knapper "under huden".
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA