Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stille inn lys for kjøring i land med venstre-/høyrekjøring

Startet av xref, mandag 01. juni 2015, klokken 14:55

« forrige - neste »

xref

Så da har jeg bestilt en Model S 70D og jeg gleder meg som en unge! Prisen er høyere enn jeg noen gang tenkte jeg skulle bruke på en bil men så resonnerte jeg meg frem til at jeg er relativt ung og jeg har pengene til å betale for bilen, så da kan jeg vel ta denne ene muligheten jeg har til å kaste bort masse penger på bil før jeg plutselig har kone og barn!

Jeg har ikke byttet bil før da min Audi A3 var min første bil. Jeg er avhengig av å få solgt den før jeg blar opp pengene for Teslaen. Er det noen grunn til å bekymre seg over at jeg ikke skulle klare å få solgt A3'en? Jeg ser det ligger liknende A3'er som min ute til mellom 430-480k så det lover jo bra. Det ser ut til at jeg får min Model S i starten av Juli et sted så da er spørsmålet når jeg bør legge ut A3'en for salg. Er det noen som har noen tips og triks?

Uansett gleder jeg meg til å bli en del av Tesla-gjengen! Da jeg jobber med utvikling og forskning innen IT følte jeg virkelig at dette er den perfekte bilen for meg og et virkelig røverkjøp med tanke på hvor mye bil man får for pengene!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

tkjoerlaug

Hvis du er gal, så er vi ihvertfall to i samme båt. Jeg bestillte meg T85D i forrige uke, og den vil nå erstatte en superfonuftig 3 år gammel Volvo V70. Å kjøpe "sportsbil" med Ferarri-ytelser drømte jeg om for 20 år siden, og nå ser jeg har råd til det. Likevel, vil det ikke gi noen vesentlig begrensninger i forhold til jeg har i dag. Noe rekkevidde-angst får jeg dog helt sikkert. 

petersv

Er vel rimelig tregt bruktmarked, så er nok safest å selge med en gang, og ev. ta månedsleie hvis du skulle være så heldig å få solgt. Eller ta bussen ;)

xref

Ah, er bruktmarkedet så tregt om dagen? Jaja, jeg får gi den en polering, fin håndvask og ta noen fine bilder. Det er ihvertfall ikke så mange fullspekka A3'er med Quattro og S Tronic der ute så jeg tenker den enten er ganske lettsolgt eller så vil den vise seg å være umulig å selge unna :P

nie

En TMS fungerer jo enda bedre enn A3 dersom kone og barn skulle bli et tema.  (SLikt kan fort skje

BMW850

Det kommer til å være det smarteste kjøpet du noen gang har gjort :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

xref

Sitat fra: nie på fredag 01. mai 2015, klokken 12:57
En TMS fungerer jo enda bedre enn A3 dersom kone og barn skulle bli et tema.  (SLikt kan fort skje

Kristian O

Sitat fra: xref på fredag 01. mai 2015, klokken 12:31
Jeg ser det ligger liknende A3'er som min ute til mellom 430-480k så det lover jo bra.

Om du får så mykje for bilen du har no så vil eg sei at du har vært gal, men har no blitt fornuftig  ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Øyvind.h

Sitat fra: nie på fredag 01. mai 2015, klokken 12:57
De avgjørende problemstillingene for meg er:
- problematiske forhold for hjemmelading (kan ordnes)
Utfordring med hjemmelading skaper to følgespørsmål:
1. Har du tenkt til å bo der lenge?
2. Tror du at lading av bilen hjemme er fremtiden?

Personlig er jeg sikker på at jeg de nærmeste tiårene vil kjøre en bil som kan fylle tanken med strøm. Og jeg har tenkt til å bo der jeg bor i lang tid.
Da er tilrettelegging for lading en enkel beslutning å ta :)

Har man ikke trua på at biler bør kunne lades hjemme, eller planlegger å flytte etter kort tid, ja da er hjemmelading mindre interessant. Selv om en raskt økende andel av boligkjøperne vil stille krav om mulighet for lading av elbil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Elkjell

Det aller lureste kan fort bli at du ikke ventet til i morgen :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

andreasmj

Sitat fra: xref på fredag 01. mai 2015, klokken 13:16
Jeg er overbevist om at jeg kommer til å bli storfornøyd, så lenge jeg får solgt A3'en :)
Legg ut bilen asap zulu! Fikk kun to henvendelser på min fullspecca 320d xdrive over tre mnd.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

nie

@Øyvind H.
Svaret er ja på begge spørsmål. Utfordringen er mer knyttet til tillatelser fra kommunen til etablering av garasje/biloppstillingsplass på egen tomt.

Vil antagelig løse seg iløpet av ett halvår så problemstillingen er forhåpentligvis midlertidig men den er litt utenfor min kontroll.
Vet aldri helt hvilken vei byggesaker går.

xref

Sitat fra: andreasmj på fredag 01. mai 2015, klokken 14:39
Jeg er overbevist om at jeg kommer til å bli storfornøyd, så lenge jeg får solgt A3'en :)
Legg ut bilen asap zulu! Fikk kun to henvendelser på min fullspecca 320d xdrive over tre mnd.

Oi, såpass. Ja da får jeg legge ut i løpet av de nærmeste dagene. Takk for tips!

HelectriC

Sitat fra: andreasmj på fredag 01. mai 2015, klokken 14:39

Samme erfaring her, la ut min ekstremt velholdne XC70 med alt utstyr til 25k under alt annet på Finn av XC70 med mindre utstyr. Hadde gjort rekondpå den og så ut som ny, likevel tok det 2,5mån før noen i det hele tatt ringte. Ikke engang noen som prøvde å prute. Ble skikkelig nervøs når jeg plutselig satt med to "bil no1". Men trenger kun 1 kjøper og det fant jeg til slutt:-) kjøpte bilen led tanke på videresalg mtp farge og utstyr, men likevel var markedet helt off:-( tror fossilbiler er vanskelig å selge nå for tiden. Har du en A3 til over 400k så er det nok mange som ser på en ny A3 e-Tron til samme pris. Legg ut på Finn med engang!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA