Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stille inn lys for kjøring i land med venstre-/høyrekjøring

Startet av xref, mandag 01. juni 2015, klokken 14:55

« forrige - neste »

xref

Jeg holder på med polering og shining av A3'en nå så blir det bildetaking og FINN-annonse i løpet av dagen. Håper salget går fort og greit! Jeg kan senke prisen ganske så mye før det begynner å spøke for Teslaen men satser på jeg ikke må strekke den strikken for langt :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Tesla nevnte forøvrig at de kunne være "behjelpelig med leiebil" hvis jeg skulle få solgt bilen min tidlig og fant meg plutselig uten bil en periode før Teslaen kommer. Er det noen som vet hva de mener med dette?

Leiha

Sitat fra: xref på lørdag 02. mai 2015, klokken 13:39
Tesla nevnte forøvrig at de kunne være "behjelpelig med leiebil" hvis jeg skulle få solgt bilen min tidlig og fant meg plutselig uten bil en periode før Teslaen kommer. Er det noen som vet hva de mener med dette?

Hei, de sa det samme til meg også når det begynte å spøke for levering før ferien min, de sa at jeg kunne få leie en minibil type lupo/up/ annet knøtt for 5700 pr mnd for de har spesialavtale med Avis- så dro jeg ned på avis for å leie en bil i en mnd etter at jeg hadde solgt dieseldyret, fikk tilbudt en knøttbil for 5700 pr mnd. Det var litt av en spesialavtale gitt... Endte på en A3 1,4 TFSI for ca 7000 kr mnd med 1500km inkludert. Rimelig fornøyd med det.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

OnlyOne

Sitat fra: andreasmj på fredag 01. mai 2015, klokken 14:39
Sitat fra: xref på fredag 01. mai 2015, klokken 13:16
Jeg er overbevist om at jeg kommer til å bli storfornøyd, så lenge jeg får solgt A3'en :)
Legg ut bilen asap zulu! Fikk kun to henvendelser på min fullspecca 320d xdrive over tre mnd.

Samme erfaring her. 320 bensin x-drive, rimelig ny. Kan vel være at det ikke er så enkelt å selge biler privat når det er snakk om en halv million. Jeg rådførte meg med BMW-forhandleren, men manglende interesse er jo et klart signal om at prisen var for høy.

Så mitt råd til deg: Vær forberedt på å få noe mindre for din gamle bil enn det du forventer. Surt selvfølgelig, men det er også surt å velge å droppe Teslaen..

Jeg endte opp med å beholde BMWen. Inntil videre i alle fall..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

xref

Sitat fra: OnlyOne på lørdag 02. mai 2015, klokken 15:26
Sitat fra: andreasmj på fredag 01. mai 2015, klokken 14:39
Sitat fra: xref på fredag 01. mai 2015, klokken 13:16
Jeg er overbevist om at jeg kommer til å bli storfornøyd, så lenge jeg får solgt A3'en :)
Legg ut bilen asap zulu! Fikk kun to henvendelser på min fullspecca 320d xdrive over tre mnd.

Samme erfaring her. 320 bensin x-drive, rimelig ny. Kan vel være at det ikke er så enkelt å selge biler privat når det er snakk om en halv million. Jeg rådførte meg med BMW-forhandleren, men manglende interesse er jo et klart signal om at prisen var for høy.

Så mitt råd til deg: Vær forberedt på å få noe mindre for din gamle bil enn det du forventer. Surt selvfølgelig, men det er også surt å velge å droppe Teslaen..

Jeg endte opp med å beholde BMWen. Inntil videre i alle fall..

Takk for innspill. Annonsen ligger ihvertfall ute på Finn.no så får vi se hva som skjer. Jeg har jo fortsatt god tid på å selge den så jeg la den ut til det jeg selv mener er en fornuftig pris (en god del tusenlapper lavere enn det forhandlere selger liknende bil for).

xref

Har fått over 700 visninger på annonsen og en person har lagret den, men så langt ingen henvendelser. Kjenner jeg begynner å bli stresset selv om det fortsatt er lenge til Model S'en (som nå er i produksjonskø) kommer. Finnes det noen last-resort måte å få solgt bruktbil på? :)

Som det ble nevnt her så trenger man til syvende sist kun én interessent, så får satse på at det dukker opp noen. :)

Rico

Sitat fra: xref på lørdag 09. mai 2015, klokken 10:38
Har fått over 700 visninger på annonsen og en person har lagret den, men så langt ingen henvendelser. Kjenner jeg begynner å bli stresset selv om det fortsatt er lenge til Model S'en (som nå er i produksjonskø) kommer. Finnes det noen last-resort måte å få solgt bruktbil på? :)

Som det ble nevnt her så trenger man til syvende sist kun én interessent, så får satse på at det dukker opp noen. :)

Alt blir solgt til slutt, bare spørsmål om pris ;) Når det er sagt, jeg har flere ganger ikke fått solgt hverken bil eller båt før annonserunde 2 og 3, men alltid blitt solgt til det jeg forespeilet meg til slutt (viktig og ikke ha helt urealistiske forventinger om pris da dog).

turfsurf

For meg ser det ut som om det er en to år gammel (reg 2013, står ikke måned)  bil som ligger ute, med under 20% prisreduksjon. En bil som koster 550k ny pruter man lett ned med 30k. Tror nok du må under 400k for å få solgt den kjapt. Er man tålmodig nok så kan det jo hende man treffer den rette, men små biler med dieselmotor er jo ikke akkurat i skuddet om dagen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

xref

Sitat fra: turfsurf på lørdag 09. mai 2015, klokken 11:32

For meg ser det ut som om det er en to år gammel (reg 2013, står ikke måned)  bil som ligger ute, med under 20% prisreduksjon. En bil som koster 550k ny pruter man lett ned med 30k. Tror nok du må under 400k for å få solgt den kjapt. Er man tålmodig nok så kan det jo hende man treffer den rette, men små biler med dieselmotor er jo ikke akkurat i skuddet om dagen.

Takk for innspill. La inn måned på registrering nå (Oktober). Så den er godt under 2 år gammel.

tommylor

Har akkurat solgt en GLK. Ble lagt ut for 530 K. og hørte ingenting på 2 uker. Justerte prisen ned til 494 K. og fortsatt stille. Men plutselig hadde jeg 3 intresserte og bilen gikk for 480 K. Man tror nok ofte at bilen er verdt mere enn det den faktisk er. Juster prisen ned etterhvert og ta tapet med et smil :)

Er selv fotgjenger fortiden og henter ny bil i Drammen 20. mai.

xref

Sitat fra: tommylor på lørdag 09. mai 2015, klokken 13:32
Har akkurat solgt en GLK. Ble lagt ut for 530 K. og hørte ingenting på 2 uker. Justerte prisen ned til 494 K. og fortsatt stille. Men plutselig hadde jeg 3 intresserte og bilen gikk for 480 K. Man tror nok ofte at bilen er verdt mere enn det den faktisk er. Juster prisen ned etterhvert og ta tapet med et smil :)

Er selv fotgjenger fortiden og henter ny bil i Drammen 20. mai.

Godt poeng. Nå har jeg nå priset meg ca 20-30k under det liknende biler ligger ute for. Jeg gir det en uke til før jeg eventuelt jekker ned prisen med 10-15k kanskje.

Muffinman

Legg prisen lavt når annonsen publiseres. Det er mye mer effektivt enn å begynne høyt og justere ned etterhvert som henvendelsene uteblir.

xref

Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. mai 2015, klokken 16:40
Legg prisen lavt når annonsen publiseres. Det er mye mer effektivt enn å begynne høyt og justere ned etterhvert som henvendelsene uteblir.

Du har sikkert meget rett, men det er vanskelig å vite hva som er "lavt" synes jeg :)

Muffinman

tommylor

Sitat fra: xref på lørdag 09. mai 2015, klokken 18:23
Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. mai 2015, klokken 16:40

Du har sikkert meget rett, men det er vanskelig å vite hva som er "lavt" synes jeg :)

Syns jeg la meg fornuftig til med pris, utifra hva bilen min hadde av utstyr og hva andre forlangte for sin. Tror vel også at jeg kunne ha fått 10-15 K. til med litt tålmodighet. Men tanken på i værste fall å sitte med to billån....orket ikke det. Godt å bli kvitt bilen. Ro i sjela :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA