Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris pr km?

Startet av TRM, mandag 01. juni 2015, klokken 11:26

« forrige - neste »

cirys1

Virkelig er det ingen som har vært og sett drag, motorcross eller båtrace..??
Det blir ihvertfall ikke det samme uten lyd og vibrasjoner.

Var og så på formel 1 i Monaco for noen år siden det hadde ikke blitt det samme om de hadde passert med "svisj svisj"..

Det må være mulig og nyte begge verdener selv om man kjører Tesla.. :)

Havebigfun

Det er mulig- men mange synes det er unødvendig- dere som har fått Tesla i det siste får vente litt- etterhvert blir stillheten en nytelse dere ikke vil være foruten- klart noen kommer til å være unntaket fra denne "regelen".

BMW850

Faen og satt og kjedelig mange her inne er da? Er det bare gamlinger og geekér her eller? Er enig i at lyd er unødvendig og at det vitner om noe som HAR vært og dermed snart er en del av fortiden. Jeg har hatt min Tesla i ett år og foretrekker stillheten men det er absolutt ikke det samme som at jeg ikke liker GOD motorlyd.
Også enig i det som ble nevnt angående Formel 1 og lyd. Se på Formel E... det er absolutt noe som ikke stemmer ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Ja så på Formel E for en stund tilbake. Var egentlig bare helt teit og helt klart noe som ikke stemte ja :)

Øyvind.h

I mine øyne (ører :)? ) finnes det flott motorlyd. Ikke som jeg kunne tenkt meg å leve med i det daglige, men i veteranbil kanskje? Mange biler som lager pen lyd under pådrag :) Og jeg ser hvordan lyden kompletterer opplevelsen ved eks formel1 eller Offshore racing!

Derimot merker jeg at mye av motorstøyen jeg hører er blitt harry. Litt som når Harley-folk gir bånn pinne. Bråkete, harry og forstyrrende. Men klart - en del biler kan en ikke nyte akselerasjonen i uten å støye mye.

Og SUV``er som Cayenne som gir på? Det er jo bare sus og grøtete lyd! Utrolig gammeldags at man må bråke så uhorvelig mye for å skape så lite fremdrift  8)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Davidsv

Sitat fra: BMW850 på fredag 01. mai 2015, klokken 10:49
Sitat fra: Cobos på fredag 01. mai 2015, klokken 09:40
Er det meg som er rar da siden jeg aldri har likt lyden av store motorer 

Cobos

Ja... du må være rar ;)

Er det noen som synes dette er støy? Ikke jeg ihvertfall...

plagsomt
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

GOS

Sitat fra: cirys1 på fredag 01. mai 2015, klokken 13:30
Virkelig er det ingen som har vært og sett drag, motorcross eller båtrace..??
Det blir ihvertfall ikke det samme uten lyd og vibrasjoner.

Var og så på formel 1 i Monaco for noen år siden det hadde ikke blitt det samme om de hadde passert med "svisj svisj"..

Det må være mulig og nyte begge verdener selv om man kjører Tesla.. :)

Du er nok ikke alene. Har vært på mange rallycross, dragrace stevner, flere Formel 1 og DTM løp. Er helt klart at lyd hører med til disse. Men Formel 1 med langstrekk hvor en når full turtall i god tid før langstrekket er over er ikke fint å høre på.

Har kjørt tung sykkel i 25 år, men solgte for noen år siden. 130+ hk motorsykkel og lyden det er når en kjører hardt er herlig til sin tid. Det er det også fra bilen som jeg her sitter i på vedlagt bilde:-) (CCX R Special Edition, sjette giret på "tomgang" for å gå rent ga 206 km/t)
Men lyden fra BMW850 sitt innlegg nylig med Audi R8 V10 var bedre.

Kunne fortsatt tenkt meg diverse leketøy, men til vanlig så synes jeg det er herlig med kun Tesla lyd.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Car-El

Lenge før vi kjøpte/fikk Car-El så utviklet jeg en aversjon mot unødig lyd fra kjøretøy. Derfor syndes jeg det er herlig å kjøre med piggfrie vinterdekk. Så elsker jeg at det er lite lyd fra BMW motorsykkelene. Kan ikke forstå dette med all denne støyen fra H-D.

Men en og annen gang så kan lyden fra en godt balansert bensin eller diesel være litt behagelig.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tor med Leifen

Sitat fra: D.O på fredag 01. mai 2015, klokken 13:12
Nostalgisk ;) men akk så unødvendig.
Gleder meg til fritidsbåter kan fås med elmotor og rekkevidde som gjør det brukbart. Skulle faktisk vurdert både snøskuter og vannskuter om de var "lydløse"
Det hadde vært noe! Vi fylte et par 25 litere med bensin til båten på fredag. I etterkant snakket yngstemann om "i sted, når vi var på ladestasjonen med båten". Flirte godt da.

NegativeElectrode

Electric snowsled

Candela speed boat er/blir heleelektrisk
http://candelaspeedboat.com/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: NegativeElectrode på søndag 03. mai 2015, klokken 09:33
Electric snowsled

Har nevnt det her tidligere, men en slik kjøper jeg på flekken om de setter den i produksjon og den blir lovlig i bruk i Norge...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Akebrett på stereoider. Vil ha  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA