Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kø på SC'ene?

Startet av nr1rayner, søndag 31. mai 2015, klokken 15:17

« forrige - neste »

nr1rayner

1. mars -15 handlet jeg Leaf. Det sies jo at elbil ofte er tenkt som bil nr.2 men blir nr1, her var den i utgangspunktet tenkt som bil nr.1. (Ja, vi må ha 2 biler..).
Og sannelig har den fungert som bil nr.1 også. Fruen er flink å spørre etter Leafen hvis hun skal gjennom bom eller på "lengre tur", som Leafen fint klarer uten lading eller særlig rekkeviddenerver :D
Nesten 3.000km på 2 mnd har den trillet, litt mer enn forventet.

Men, til "problemet".. Sist fossilbilen ble fylt var vel hjemme fra påskeferien, nærmere bestemt 4/4. Snart 1 mnd siden. På den tiden har den trillet overkommelige 12 mil, og har fortsatt over 3/4 tank  :D
Med tidligere 2 fossilbiler i husstanden var det jo gjerne innom stasjonen hver/annenhver helg for å fylle tanken med "billig" drivstoff (kan jo da nevnes at de sjelden var under halvfulle), men det gidder man jo ikke for 3 liter ;)
Så, nå må jeg vel sjekke prisen hver/annenhver MÅNED for å kanskje fylle på en skvett.
Hvis ikke holder det da fint til neste måned også  ;)

Når fylte DU sist drivstoff på bilen, og foresten, husker du hvordan man gjør det?  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kodalse

Hehe, kanskje vi skal holde kurs i drivstoff fylling etter hvert?

For egen del var det slik at jeg registrerte hvor mye som var brukt på Diesel 12 måneder før jeg gikk over til elbil og deretter de første 12 måneder med elbil.

12 måneder før elbil kr 29.000,- i diesel
12 måneder med elbil kr 6.000,- i diesel
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

emil

Sitat fra: nr1rayner på torsdag 30. april 2015, klokken 14:14
Når fylte DU sist drivstoff på bilen, og foresten, husker du hvordan man gjør det?  :P

Slutten av juni i fjor. Hadde fortsatt ca halv tank igjen da bilen gikk til høggern et halvt år senere.

Øyvind.h

Sitat fra: nr1rayner på torsdag 30. april 2015, klokken 14:14
Når fylte DU sist drivstoff på bilen, og foresten, husker du hvordan man gjør det?  :P
Egen bil? August 2013.

Men hadde bensin leiebil i Toscana september -14. Den måtte fylles en gang før jeg leverte den tilbake.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

nr1rayner

Hahaha, for noen herlige kommentarer  :D
Nå ble livet hvertfal noen måneder lengre for min del.
Godt å høre at også andre sitter med det samme "luksusproblemet"  ;D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

fws

Jeg måtte desverre skaffe meg en bensinbil i fjor sommer siden Leafen ikke dekker behovet for "helgekjøring". Hadde da nesten greid meg i et år med kun Leaf, men huriglading blir for upraktisk (tidsmessig), og ustabilt. Og det tok for mye tid å komme seg dit man skulle. Og komme seg hjem tok gjennomsnittlig over en time mer enn med bensinbilen, og det merkes på familiemedlemene. 

Men når det er sagt har jeg ikke fylt bilen siden før påske. Og jeg har ikke kjørt den på to uker. Men når jeg først er ute å kjører blir det gjerne 15-30 mil av gangen.

Det er ikke meningen å virke missfornøyd med Leafen. For jeg er faktisk svært fornøyd med den, og bruker den hele tiden! Men på langkjøring måtte jeg kaste inn håndklet.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA