Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tull at elbiler ikke skal betale på fergen...

Startet av Sandvika, søndag 31. mai 2015, klokken 11:55

« forrige - neste »

Sandvika

Som mitt brukernavn her indikerer så kjører jeg daglig i det kanskje mest Tesla tette området i landet (verden).

Har lagt merke til at det er ekstremt mange Model S hvor 30-90% av av bremselysene i bakruta ikke fungerer. Dette er en åpenbar feil som mange kanskje ikke er klar over selv og som heller ikke Tesla får gjort så mye med da bilene sjelden eller aldri er på service.  Oppfordrer alle til å få sjekket og reklamert på disse slik at man er godt synlig når man bremser (+ at det dårlig reklame for kvaliteten på bilene våre).

ihlhaug

Det ble skrevet om dette i en annen tråd her om dagen. Dette får man fikset hos Riis Bilglass som er partner med Tesla når det kommer til dette. Tar 3-4 timer siden de må ut med ruten osv, og alt går selvfølgelig på garanti.

Det trengs forresten ikke og taes sammen med vanlig service, bare ring til Tesla så ordner de time når det måtte passe.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Muffinman

Mitt bremselys har også begynt å svikte. Begynte med en diode som ble svakere, nå er den død og to-tre andre er i ferd med å slokne. Tror alle biler levert i en periode har denne feilen.

eifi

Men er det slik at dette problemet ikke kommer igjen dersom det blir fikset? Noen som vet?

overlay

Det bekymrer meg, hvordan dette tas når garantitiden går ut.

Sandvika

Sitat fra: overlay på torsdag 30. april 2015, klokken 21:28
Det bekymrer meg, hvordan dette tas når garantitiden går ut.
Med den feilraten som vi snakker om på de berørte biler så må vel alt fikses innen første 5år.  Da er det vel 5års reklamasjon på de nye delene som blir byttet om problemet mot formodning ikke skulle vært løst.

Tuxedo

Da må du nok betale det selv, som for alle andre bilmerker.  Men nå har jo LED-lys lang levetid, da.  De bilene det her er snakk om med mange dioder som er ødelagte etter et drøyt år eller mindre, har nok vært uheldige og fått del i en defekt leveranse.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Tja, nå begynte min bil å vise symptomer først etter halvannet år og en kjørelengde som gjerne tilsvarer 5 års kjøring for den jevne bilist. Det er ihvertfall viktig å ta en skikkelig kontroll før garantien utløper slik at eventuelle funn kan registreres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA