Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Overfakturering ved hurtiglading?

Startet av emil, lørdag 30. mai 2015, klokken 12:09

« forrige - neste »

pavithran.navaratnarajah

Hvilken mener dere er best? Uavhengig av smak eller ei..

Gordon Retriever

Hvorfor ikke starte med å fortelle hva du selv synes? :)

emil

Om den er bedre eller dårligere kommer an på forutsetningene og hvordan bilen skal brukes.

Den har f.eks mye mer stæsj enn en Leaf, men til mitt bruk vil den pr dags dato ikke være aktuell grunnet mangel på Combo hurtiglading her jeg bor.

At jeg ikke liker VW og Golf generellt er egnetlig ikke relevant for saken.

Ellers har Leaf vist seg å være en bil med veldig få feil sammenlignet med mye annet, og jeg vil heller ha en feilfri bil enn en bil med fantastisk forhandler og serviceapparat der bilen må inn på fiks en gang i kvartalet.

moby666

jeg ville aldri kjøpt en ny leaf nå, så sant du ikke får en fantastisk pris. EGolf, Soul og Zoe er atskillig bedre biler og mer moderne. Test bilene selv og gjør opp din egen mening.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

hottentott33

Sitat fra: Pavithran Navaratnarajah på onsdag 29. april 2015, klokken 20:29
Hvilken mener dere er best? Uavhengig av smak eller ei..

Jeg har vurdert de fleste elbilene på markedet for øyeblikket (prøvesittet alle samt prøvekjørt de som jeg satt greit i) og endte opp med e-Golf, noe pga utstyrsnivået og fordi at jeg likte interiøret bedre enn konkurrentene. Men det bir uansett ikke uavhengig av smak, for du får en god bil uansett om en velger Leaf eller e-Golf, det bir uansett personlig smak som avgjør hva du velger etter og ha prøvd begge bilene. Hva vi mener er best er irrelevant i det store og hele  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

o.b.lix

Har Tesla, og kjøpte så Leaf, denne var mye bedre og mer komfortabel enn jeg trodde.

Ville heller ha Golf, men prisforskjellen var 100.000, så da ble valget enkelt for oss.  Leaf er nr 2 bil, skal vi langt, kjører vi Tesla.

(Dieseldyret på tunet går vel på finn.no snart...)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

elektrolux

e-Golf grunnet Autoseilefunksjon og adaptiv cruice kontrol.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

shaukaas

Har prøvd begge, som var de to modellene vi stod igjen med som reelle alternativ før vi tok turen ut til forhandlerne i distriktet.

Etter vår smak oppleves Leaf som en litt "utdatert" bil når man sammenligner med eGolf, både hva angår utstyrsnivå, kvalitetsfølelse og komfort. Det er en helt grei bil, men den har samme utstyrnivå som vår 8 år gamle fossilbil. eGolfen oppleves som en "ny" bil, Leaf som en "brukt" bil. På Tekna modellen vi prøvde opplevdes navigasjonssystemet til å være håpløst (noe selger som selv kjørte Leaf sa seg enig i), mangel på DAB-radio, dårlig lydkvalitet (selv med Bose) samt ingen mulighet for adaptiv cruisecontroll trekker veldig ned.

Bakdelen med eGolf er at man sitter lavere, trangere kupé og litt mindre bagasjerom. Mye hjulstøy bak. Selgerne hos Møller har ikke peiling på el-bil, og kjører ikke el-bil selv. Mange rare meninger og råd fra den kanten. Lang leveringstid.

Forseter med elektrisk justering med minne kommer til å bli et stort savn på begge modeller - Mercedes sin modell utgår på grunn av manglende mulighet for hurtiglading. Vi ønsker å kunne ha muligheten til å kjøre utenfor bygrensene.

Egentlig er det vi ønsker oss en slags Touran solgt av Nissan, med Tesla-teknologi?! Hvorfor kan man ikke få "alt man ønsker seg" på en el-bil, tilsvarende det sinnrike utvalget av fossilbiler?

Prisforskjellen mellom Leaf og eGolf ble ikke så stor i vårt tilfelle, til tross for Nissan's "kampanje." Begge bilene med alt av ekstrautstyr, med vinterdekk - men uten "veggboks." 277k for Leaf, og 310k for eGolf. Da har Nissan gitt over 40k i kampanjerabatt - Møller tilbyr gratis vinterhjul. eGolfen er en råstilig bil med bedre garanti, i motsetning til Leaf som har et underlig design og noe dårligere garanti. Nissanforhandleren fremstår som jordnær, svært kunnskapsrik og nøktern, mens Møller sine utsalg fremstår som en fintunet salgsarena med selgere i "spisse sko."

Dette sier kanskje litt om hva man møter når man kommer tilbake, enten i forbindelse med service eller reklamasjoner. Det blir også en subjektiv del av totalvurderingen vår.

tomrh

#10
Prøvekjørte en standard e-Golf akkurat nå. Den kjentes ut som noe midt mellom Leafen og mjauen vår. Leken, lett og responsiv slik som mjauen, og tenningslås med nøkkel og girstang er jo bare helt trilling. ;) Men også solid og stabil og god komfort slik som i Leafen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

o.b.lix

Sitat fra: shaukaas på fredag 01. mai 2015, klokken 10:25
277k for Leaf, og 310k for eGolf.
Oi, da er Leaf overpriset etter mitt syn. Den er ikke verdt dette, den blir for "utdatert" i forhold til konkurrentene.

Men det er bare min tanke, sikkert mange som ikke er enig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sele

Sitat fra: o.b.lix på søndag 03. mai 2015, klokken 20:52
Sitat fra: shaukaas på fredag 01. mai 2015, klokken 10:25
277k for Leaf, og 310k for eGolf.
Oi, da er Leaf overpriset etter mitt syn. Den er ikke verdt dette, den blir for "utdatert" i forhold til konkurrentene.

Men det er bare min tanke, sikkert mange som ikke er enig.
Hva er utdatert på en leaf?

jkirkebo

#13
Sitat fra: Sele på søndag 03. mai 2015, klokken 22:00
Sitat fra: o.b.lix på søndag 03. mai 2015, klokken 20:52
Sitat fra: shaukaas på fredag 01. mai 2015, klokken 10:25
277k for Leaf, og 310k for eGolf.
Oi, da er Leaf overpriset etter mitt syn. Den er ikke verdt dette, den blir for "utdatert" i forhold til konkurrentene.

Men det er bare min tanke, sikkert mange som ikke er enig.
Hva er utdatert på en leaf?

Ingen mulighet for originalmontert DAB+ er ihvertfall rimelig utdatert i 2015, 2 år før FM-nettet stenges...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hansi

#14
Jeg syns det er rart at e-Golf ikke kom med større batteripakke. Leaf har vel hatt samme batteripakke siden 2011, og e-Golf ble nylig lansert med så godt som samme størrelse batteripakke? På høy tid med oppgradering. Samme med lademuligheter, 3,6kW max AC på e-Golf som kom i 2014/2015 må sies å være labert

Nesten så jeg er fristet til å si e-Golf er utdatert ved lansering med ny Leaf "rett rundt hjørnet".
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA