Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mange rare opplevelser som elbil-eier

Startet av Muffinman, lørdag 30. mai 2015, klokken 10:05

« forrige - neste »

amund

Jeg må også korrigere meg selv litt. Kjørte Oslo-Gardermoen-Oslo her om dagen, fulgte trafikken (dvs tipper 110-115 km/t snitt på hele turen), kom hjem med ca 205 wh/km, som var overraskende bra. Skal nevnes at jeg fikk litt blod på tann etter å ha lest denne tråden, dro opp dekktrykket til 50 psi. Oppdaget da at et hjul var på 44 psi mens resten lå på 47.

De neste dagene til jobben gikk det også på ca 201-205, der det ellers har ligget på 210-220. Men så regnet det en dag, og da var det 220 igjen.

Jeg tviler veldig på at lufttrykket hadde noe å si, men heller temperatur og evt vindforhold.

Mye av problemet tror jeg også, ihvertfall for min egen del, er mangelen på skikkelig statistikk. Jeg er alltid usikker på om jeg husker riktige tall fra forrige tur, hva været var og om jeg blander med en annen tur/vær/topologi. Har tenkt til å hacke VisibleTesla litt for å vise snittforbruk fra hver 'trip', det kan kanskje gi litt bedre oversikt over tid.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Car-El

A-ha!   Da er fortsatt snittforbruket på 250-260W/km til daglig. Men så skal det sies at det er som regel bare turer på 5-10km et par, tre, fire ganger om dagen. Men nå ser det ut som at utetemperaturen har steget så pass at det er ingen begrensning i regenerering og da ser det ut som at forbruket synker.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Asarin

Rett før jeg byttet til sommerdekk la jeg merke til at jeg lå på ca 150 i snitt på vei til jobb, og 170 på vei hjem. Tenkte at det var svært lovende med tanke på at det var vinterdekk (R2). Fikk på sommerdekka, dro rett på bensinstasjonen og fylte luft - men nå ligger jeg på ca 180 til jobb, og 200-220 på vei hjem. :<

Er RSA-2 dekkene dårlige? Har kjørt ca 1600km med de nå. Eller er bare R2-dekkene til Nokian latterlig bra?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

GOS

Sitat fra: Asarin på fredag 22. mai 2015, klokken 12:42
Rett før jeg byttet til sommerdekk la jeg merke til at jeg lå på ca 150 i snitt på vei til jobb, og 170 på vei hjem. Tenkte at det var svært lovende med tanke på at det var vinterdekk (R2). Fikk på sommerdekka, dro rett på bensinstasjonen og fylte luft - men nå ligger jeg på ca 180 til jobb, og 200-220 på vei hjem. :<

Er RSA-2 dekkene dårlige? Har kjørt ca 1600km med de nå. Eller er bare R2-dekkene til Nokian latterlig bra?

Kombinasjonen av litt begge deler, men RSA-dekken er ikke dårlige. Men gi dem litt mer tid slik at ute-temperaturen blir høyere så kommer det seg gjerne enda mer.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA