Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilket hengerfeste?

Startet av Achilles, fredag 29. mai 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

Hyperstress

#15
Det er nesten ikke noe poeng å spør om hjelp til konfig, da du får så mange ulike meninger  ;D

Personlig ville jeg valgt NG seter, da prisforskjellen ift vanlig skinn er liten. Jeg ville valgt bort 7 seter om en ikke har sterkt behov for det - en får ikke noe igjen for det om en selger bilen, og det tar plass. (Hadde det i første bil, skippet det i andre).  Jeg ville bare valgt luft dersom jeg hadde stort behov for å endre høyden på bilen. Jeg ville valgt HIFI om du er glad i musikk, og hører en del i bilen.
Autopilot er det viktigste etter min mening, om en kjører mye på motorvei. Det kan aktiviseres i ettertid for 3000kr ish om en ikke kan betale det up-front. (Da med mva i tillegg?? jeg vet ikke)
Vinterhjul ville jeg også valgt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Achilles

Litt offtopic, men hvordan legger jeg til serviceplan og forskjellige ladekontakter på tesla sine sider?
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

jazzwheel

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:49
Interiør-pakke
I tillegg, er det fint å kunne begrense hvor mye bagasjerommet åpner seg dersom man har skiboks eller ski på taket, slik at luka ikke stanger borti.

Kan man ikke stille hvor mye bakluken åpner seg uten interiørpakke? Det var del av techpakke før, men tatt bort etter at den ble integrert altså?

joda

Sitat fra: Achilles på tirsdag 28. april 2015, klokken 22:27
Litt offtopic, men hvordan legger jeg til serviceplan og forskjellige ladekontakter på tesla sine sider?

Serviceplan kan du avtale når du mottar bilen, eller i 30 dager etter du har mottatt bilen.
Adapterne vet jeg ikke hvor har blitt av, må sikkert kjøpes/bestilles på et Tesla Service senter det også..
TMS 85D

edorf

Jeg hadde droppet luftfjæringene for å få Hifi. Dumt de har flyttet over bakluke åpningen i interiørpakken, den har jeg blitt veldig glad i også. Tror kanskje jeg hadde gått for en 70D om budsjettet ikke strakk til. Superchargene blir jo bygget i ett utrolig tempo. Det virker jo som de åpner en hver dag i lengre tid rundt om i verden. Det går noen rykter om prisoppgang denne uken, så jeg ville fått inn bestillingen før den kom iallefall. Jeg vurderte selv Tesla når prisoppgangen kom i 2013, men utsatte bare bestillingen ett par måneder:-)

Lasseliten

Hvis jeg måtte valgt èn ting av tilleggsutstyr ville jeg valgt Autopilot. Jeg simpelthen elsker å "lime meg på bilen foran" og her er det jo all moroa kommer i nye programvareversjoner. I ettertid ser jeg at jeg nok hadde klart meg uten sikkerhetspakken (som nå er standard) og vinterpakke selv om rattvarme er litt digg da. Om du ikke virkelig trenger Luftfjæring, hadde jeg droppet den til fordel for interiørpakka.
85D levert mars 15, sort, karbon, sort alcantara, tech, pano, hifi, dobbeltlader, vinterpk,skinn, sikkerhetspk, luft,

fonberg

Ut med NG-seter, inn med sort tak og hifi. Lånte en TMS uten hifi og det var skikkelig nedtur.

(Jeg har kjørt 1,5 år og drøyt 40 k km med standard stoffseter, og har bestilt S85D med samme stoffseter - meget fornøyd med dem.)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

petersv

Sitat fra: Achilles på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:51
Fint med litt ulike meninger... skal sjekke setene en gang til.
Regner med at jeg har et par uker etter innbetaling av depositum før endelig konfigurasjon?

Greier ikke helt å bli enig med meg selv om jeg skal ta svart eller beige skinn. Hadde i utgangspunktet mest lyst på beige, men vet fra andre biler at det lett kommer misfarging fra feks. jeans. Har noen av dere med beige skinn opplevd dette problemet eller er Teslas skinnkvalitet overlegen? ;-)

Ja, du har 14 dager på deg å endre konfig.

Jeg hadde mørkt interiør sist, valgte beige nå. Mye lysere og triveligere imo. De er lette å holde rene. Mørkt skinn må også vaskes og vedlikeholdes.

Sjøhyene

Sitat fra: Achilles på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:13
Baksetene er deal med kona (jeg hadde droppa de -  vi har 2 barn).

Smart kone! Har også to barn (barnehage alder) og de setene bak har spart oss for å få mye skitt og søle inn i bilen. Pluss at det er genialt å kunne ha muligheten til å ta med en liten familie til i bilen. Flere ganger har vi vært 4 voksne + 3 barn eller 3 voksne + 4 barn. Så er jo ikke sånn at man bruker de hver gang man er ute å kjører men de er ekstremt nyttige ofte nok til at det er en super investering.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

TRM

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 29. april 2015, klokken 08:18
Sitat fra: Achilles på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:13
Baksetene er deal med kona (jeg hadde droppa de -  vi har 2 barn).

Smart kone! Har også to barn (barnehage alder) og de setene bak har spart oss for å få mye skitt og søle inn i bilen. Pluss at det er genialt å kunne ha muligheten til å ta med en liten familie til i bilen. Flere ganger har vi vært 4 voksne + 3 barn eller 3 voksne + 4 barn. Så er jo ikke sånn at man bruker de hver gang man er ute å kjører men de er ekstremt nyttige ofte nok til at det er en super investering.
Vi har tre barn under 10, og de to ekstra setene er hyppig brukt på korte kjøreturer. På turer over 10 mil er det mange barn som blir kvalme der bak.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Epleskreller

#25
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 29. april 2015, klokken 08:18
Sitat fra: Achilles på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:13
Baksetene er deal med kona (jeg hadde droppa de -  vi har 2 barn).

Smart kone! Har også to barn (barnehage alder) og de setene bak har spart oss for å få mye skitt og søle inn i bilen. Pluss at det er genialt å kunne ha muligheten til å ta med en liten familie til i bilen. Flere ganger har vi vært 4 voksne + 3 barn eller 3 voksne + 4 barn. Så er jo ikke sånn at man bruker de hver gang man er ute å kjører men de er ekstremt nyttige ofte nok til at det er en super investering.

Helt enig der. Har også to barn og de sitter nå normalt i baksetet,  men det er utrolig praktisk å kunne kjøre litt flere unger på en trygg måte. Det er jo ikke bare sine egne unger man kjører på.

Vinterpakke valgte jeg til min 85D, kona syns bilen er litt kald vinterstid, så rattvarme gjorde utslaget.
Har droppet lydpakken siden den er blitt så dyr (kostet 6050kr når jeg kjøpte bilen jeg  har nå), nå er i tillegg DAB+ inkludert i standard.
Droppet panotak pga isolering (støy, varme) og at jeg ikke kjører med ting på taket.
Elektrisk åpning av bakluke er svært kjekt da man bruker den mye mer enn på en fossilbil. Hver gang jeg skal lade må den opp pga. ladekabelen. I tillegg gir det en myk lukking når man har barn der bak. Dessverre har de nå lagt det inn under premium interiør -pakken. Usikker på hva jeg ville gjort der.. Jeg har den i techpakken..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

N00b

Oppsummert så finnes det like mange meninger som det finnes Tesla eiere på hva som bør med og hva du bør droppe. 

7 seter er aldri feil for småbarnsfamilier. Plutselig skal man ha med flere enn egne fra barnehagen.
Samme med skinnseter, veldig praktisk å gjøre rent.  Jeg prøvde NG setene og fikk en klaustrofobisk følelse. Stor bil skal ikke føles trang.
Det og rattvarme, komfort er heller aldri feil.

Achilles

#27
Bestillingen er inne og jeg gleder meg til å bli Teslaeier  :)
Etter enda en tur til Skøyen og ytterligere en prøvekjøring ble det 85D:
Rød, NG svarte seter, 7-seter, autopilot, luft og panorama.

Jeg kommer nok til å gruble i en uke til før jeg bekrefter... og noe av det jeg lurer mest på er:

1) Er Tesla virkelig kvitt sine barnesykdommer?
2) Stemmer inntryket mitt av at Teslaaiere må vente i månedsvis på service?
3) Jeg har valgt rød lakk, vil den holde seg fin i årevis uten å falme?

Hvis noen kan berolige en kommende Tesla-eier hadde det vært fint  ;D
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

pej

Sitat fra: Achilles på lørdag 02. mai 2015, klokken 23:02
1) Er Tesla virkelig kvitt sine barnesykdommer?
2) Stemmer inntryket mitt av at Teslaaiere må vente i månedsvis på service?
3) Jeg har valgt rød lakk, vil den holde seg fin i årevis uten å falme?

1) Nei
2) Ja
3) Vet ikke

jeg legger til
4) Bilen er likevel den beste bilen som finnes:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA