Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Peugeot 106 selges i deler

Startet av ksandal, torsdag 28. mai 2015, klokken 19:23

« forrige - neste »

GOS

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Øyvind.h

Sitat fra: GOS på onsdag 29. april 2015, klokken 19:39
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 29. april 2015, klokken 19:16
Ja skriv husnummer først :)
Trenger ikke ha nummeret først.
Men ved å skrive nummeret først får du raskest treff på riktig adresse og slipper å skrive hele gatenavnet. Ettersom treffene da kommer med en gang med riktig husnummer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: turfsurf på onsdag 29. april 2015, klokken 18:07
Sitat fra: cirys1 på onsdag 29. april 2015, klokken 14:33
Bruker sjeldent nav men i dag prøvde jeg den, den stinker "big time" på over to mil så klarte den ikke og låse meg til motorveien. Den insisterte hele tiden på at jeg kjørte på sideveier, noen av de ganske "langt" ifra motorveien, og dermed konstant varsling om og snu fartsgrense på 40-50 osv.

Det må være noe interface med google maps som ikke fungerer for tlf min visste akkurat hvor jeg var til enhver tid.

Problemet er ikke Google Maps, men offline kartet som ikke er oppdatert. Navigasjonen blir styrt etter det. Skulle vært motsatt, og kun fallback til offline kart når Google Maps ikke er tilgjengelig.
På min navi istad så visste google maps meg langt unna veien, selv når jeg ikke brukte navi på veien tilbake var jeg ofte langt utenfor "veien" i google maps. Slik jeg har forstått det er det Navigon som leverer til den lille skjermen, den fungerer fint visst den hadde visst hvor jeg var. Det er akuratt som gps``n ikke vet hvor jeg er eller at den er fornøyd med 50m offsett. Jeg "kjøper" ikke heller at dette er offline kart for den "loader" og må hente kart hver gang man flytter vekk ifra der man er. Jeg prøvde og sammenligne deler av kartene med tlf. og de ser helt identiske ut.

ksandal

Håper flere også vil kontakte Telsa om dette, da det bør være en prioritert sak og få fikset.
Bilen er avhengig av det kartet for og finne raske gode ruter til neste sted en skal lade når en kjører på tur.

Gårsdagens blåtur endte på en sykkelvei oppe i sædalen... kun 50 meter fra huset jeg faktisk skulle til... men en føler seg litt dum når en kommer ryggende ut fra en hage, sykkelsti eller blindvei stadig vekk... 
Som oftest mistenker jeg hvor feilen er og kan stoppe og gjøre noen egne vurderinger på kartet, før en kjører videre, men dette er ikke alltid like lett inne i en by der en har nok med trafikkbildet og se etter skilt osv...
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Guybrush

Sitat fra: cirys1 på onsdag 29. april 2015, klokken 14:33
Bruker sjeldent nav men i dag prøvde jeg den, den stinker "big time" på over to mil så klarte den ikke og låse meg til motorveien. Den insisterte hele tiden på at jeg kjørte på sideveier, noen av de ganske "langt" ifra motorveien, og dermed konstant varsling om og snu fartsgrense på 40-50 osv.

Det må være noe interface med google maps som ikke fungerer for tlf min visste akkurat hvor jeg var til enhver tid.

Prøv en restart av den store skjermen

Muffinman

Navigasjonen er også temmelig inkonsekvent mtp rutevalg. I dag kjørte jeg fra Hitra og ned til Averøy, og slo inn destinasjonen tidlig på turen for moro skyld. Da ville den ha meg via Orkanger, en omvei på nærmere 2 mil i forhold til å kjøre om Dørdal/Damtjønna. Kansellerte, og når jeg på nytt valgte samme destinasjon på vei opp mot Våvatnet ville den ha meg via Kyrksæterøra og ikke Orkanger. Det er kortere, men ikke så mye raskere på grunn av svingete/dårligere veier og lavere fartsgrenser. Etter å ha passert avkjørselen mot Kyrksæterøra startet jeg navigasjon mot Averøy på nytt, og nå ville den igjen ha meg til å kjøre lengste vei via Orkanger. Skrudde av og kjørte raskeste vei som vanlig.
Den vil også ha meg til ta ferga Arasvika-Hendset, kjøre via Tustna og deretter ta ferga Tømmervåg-Seivika  til Kristiansund. I forhold til å følge E39 og ta Halsa-Kanestrøm ville jeg tapt over en time om det ikke ble for mye venting på fergene ved å følge foreslått rute, samt betalt på to ferger istedet for en.

Ganske så ubrukelig med andre ord. En workaround er å velge destinasjoner man vet ligger på ønsket rute, og ikke så langt fram. Gjenta til du er framme. :)

cirys1

Sitat fra: Guybrush på torsdag 30. april 2015, klokken 12:15
Prøv en restart av den store skjermen

Dette var første prøvetur etter siste oppdatering, jeg tror bilen hadde 10 restarter mens jeg holdt på og vaske den andre bilen.. :P (Kan jo selvfølgelig prøve en til)

Muffinman

#37
Da kan jeg konstantere at navigasjonen gikk fra dårlig til latterlig med 6.2. Kjørte i dag sørover langs E39 og hadde passert Klett med 6-7km og hadde 193tkm på batteriet. Slo inn Halsa fergekai og vidunderet ville ha meg til å kjøre tilbake og lade 5 minutter på Klett. Da var det 125km til destinasjonen. Ignorerte fjaset og kom fram med 75tkm+reserve igjen.

Tesla er veldig flinke til å lansere spennende funksjoner, men ofte er de elendig implementert, for dårlig kvalitetssikret eller fungerer rett og slett dårlig i praksis.

Edit: Slo inn Aspøya som destinasjon, 10 km å kjøre og 75tkm tilgjengelig. "Drive slowly to reach destination".   ::)

NilsRo

Jeg har slått denne funksjonenen av i bilen, så slipper jeg maset om å kjøre omveier via SC. Kan slås av under settings, apps og navigasjon (om jeg husker riktig).
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Trønderleaf

Jeg skulle fra Åre til trondheim(165km) med 280 typical range. Navigasjonen ville ha meg til å kjøre til superladeren på Grong før jeg fortsatte til Trondheim, en omvei på 330km  ;D

Men synes dette er en bagatell da man enkelt kan trykke bort omveien på skjermen.
Tipper dette er ordnet i neste oppdatering.
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

Muffinman

Sitat fra: NilsRo på onsdag 06. mai 2015, klokken 18:48
Kan slås av under settings, apps og navigasjon (om jeg husker riktig).
Du husker riktig, takker! Slo av trafikkbasert ruting også. Eneste gangen jeg har fått testet den var når den prøvde å få meg til å kjøre en omvei slik at jeg ikke skulle rekke ei ferge. Ignorerte rutevalget og kjørte den opprinnelige ruta. Rakk ferga med et minutts margin, og var nesten alene på veien hele turen.

snurrehue

Sitat fra: Muffinman på onsdag 06. mai 2015, klokken 18:24
Tesla er veldig flinke til å lansere spennende funksjoner, men ofte er de elendig implementert, for dårlig kvalitetssikret eller fungerer rett og slett dårlig i praksis.

Edit: Slo inn Aspøya som destinasjon, 10 km å kjøre og 75tkm tilgjengelig. "Drive slowly to reach destination".   ::)

Rekkeviddeangsten er erstattet av omveiangst?

ksandal

Sitat fra: sangiovese på torsdag 07. mai 2015, klokken 07:56
Sitat fra: Muffinman på onsdag 06. mai 2015, klokken 18:24
Tesla er veldig flinke til å lansere spennende funksjoner, men ofte er de elendig implementert, for dårlig kvalitetssikret eller fungerer rett og slett dårlig i praksis.

Edit: Slo inn Aspøya som destinasjon, 10 km å kjøre og 75tkm tilgjengelig. "Drive slowly to reach destination".   ::)

Rekkeviddeangsten er erstattet av omveiangst?

Ha ha .. dagens :-)  det finnes noe som heter geocahing( lete etter ting med gps) men vi har fått "dagens blåtur" bare velg et sted.. og se hvor du havner :-) 
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

cra

Sitat fra: ksandal på torsdag 07. mai 2015, klokken 08:39
Ha ha .. dagens :-)  det finnes noe som heter geocahing( lete etter ting med gps) men vi har fått "dagens blåtur" bare velg et sted.. og se hvor du havner :-)

Hmmm... Kanskje jeg kan benytte denne funksjonen til å snik-ingresse på nye steder? "Jammen det var BILEN som sa vi skulle hit!"  (Ingress er en slags virtuell Geocaching som spilles over hele verden. Ta gjerne kontakt på PM om du ønsker invite :))
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cirys1

Har endelig fått testet navi på langtur, den er bare forferdelig dårlig. Det var ihvertfall to tunneler den ikke ville jeg skulle kjøre i gjennom, noe som sparte masse tid. Det sykeste er at man ser på maps at veien er der, begynner og lure på om det ikke lar seg gjøre og oppdatere "Garmin" delen. Også ved omkjøring så maser den veldig veldig lenge om at man må snu, istedet for og lage en ny rute etter 5 min. Nå fikk jeg nettopp en oppdatering i natt vet ikke om den hjelper navi i noen stor grad.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA