Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 817.000 ny minstepris på P85D

Startet av np, torsdag 28. mai 2015, klokken 14:59

« forrige - neste »

iGolf

Jeg vurderer å bestille min med alarm, kun fordi bilen har veldig få tilvalg hehe og jeg vil gjerne bestille fullspekket bil :P

spaceman

Jeg bestilte med alarm og ble aldri frårådet det av bilselger. Og si at det har man ikke bruk for det er bare tull.
Kan godt hende man aldri får innbrudd i bilen uten alarm også men det vet man selvfølgelig ikke på forhånd.
Står du i en gate der 1 av 3 biler har alarm er det mye lettere å velge en av de uten hvis man har tenkt å gjøre et innbrudd. Slik er det med hus også. Husalarm er der først og fremst for å hindre at innbruddet skjer.
Men selvfølgelig er regel nr 1 og ikke la verdisaker ligge synlig i bilen. Er det fristende nok bryr de seg neppe om du har alarm.

iGolf

Sitat fra: spaceman på lørdag 06. juni 2015, klokken 17:49
Jeg bestilte med alarm og ble aldri frårådet det av bilselger. Og si at det har man ikke bruk for det er bare tull.
Kan godt hende man aldri får innbrudd i bilen uten alarm også men det vet man selvfølgelig ikke på forhånd.
Står du i en gate der 1 av 3 biler har alarm er det mye lettere å velge en av de uten hvis man har tenkt å gjøre et innbrudd. Slik er det med hus også. Husalarm er der først og fremst for å hindre at innbruddet skjer.
Men selvfølgelig er regel nr 1 og ikke la verdisaker ligge synlig i bilen. Er det fristende nok bryr de seg neppe om du har alarm.

Jeg er enig med deg vedr. alarm

gamer73

Jeg tenker forsikringen dekker alt om det skulle bli innbrudd uansett. Men så bor jeg ikke akkurat I down town oslo heller. bevegelses sensor også. ..I en golf. .Dem kjører overkill dem tyskerne; )

iGolf

Hahaha.. Joa, ser den.. Noen ::) bor på Oslo's østkant, rett ved hakket over asylmottaket, dvs. rett etter en har fått oppholdstillatelse og får kommuneboliger ;D Skjønner du hvorfor jeg skal velge med alarm? :P

gamer73

Sitat fra: Donya på søndag 07. juni 2015, klokken 00:19
Hahaha.. Joa, ser den.. Noen ::) bor på Oslo's østkant, rett ved hakket over asylmottaket, dvs. rett etter en har fått oppholdstillatelse og får kommuneboliger ;D Skjønner du hvorfor jeg skal velge med alarm? :P

Joda spesialtilfelle krever spesielle tiltak selvsagt; )

hottentott33

Apropos alarm, er det noen som har fått alarm-klistremerker i vinduet?
Det skulle jeg gjerne ha hatt, nettopp pga en avskrekkende effekt. Jeg ville ikke hatt noe store merker, men nok til at en kjeltring hadde sett dem hvis han gikk bort i vinduet for å se om det lå noe interessant i bilen.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

stefse

Bestilte ikke alarm, men satte inn en gps tracker i bilen. Jeg importerer selv og har dette på alle mine kjøretøy. Den jeg satte inn, trigger på bevegelse, og når tenningen går på. Det er mulig å la den trigge på andre ting også, som at dører åpnes.

Nytteverdien er at jeg (og alle i familien) ser hvor bilene er i det daglige og kan planlegge mer effektivt. På Car.net får en bare opp siste parkerte posisjon. Og skulle den bli stjålet vil den være lett og finne igjen. Om ikke annet får jeg gleden av å ta tyven på fersken, selv om skaden i så måte sikkert alt er skjedd.
Systemet overvåker også batterispenningen på 12V batteriet, og jeg har notert meg at den booster ladingen opp i over 14,7V når bilen rekuperer. smart.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

np

Interessant! Fra hvor? Hvilken? Hvor mye?

(Droppet forøvrig alarm på min.)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

stefse

Sitat fra: np på søndag 07. juni 2015, klokken 19:18
Interessant! Fra hvor? Hvilken? Hvor mye?

(Droppet forøvrig alarm på min.)

Importerer fra Taiwan (Globalsat) Jeg tar det igjennom et lite firma jeg har på si. Kan sikkert bestille opp fler hvis det er nok interesse. Jeg har også utstyr til å montere. Prisen varierer fra 1500-4000NOK avh. av modell. Muligens litt mer nå med de siste valutabevegelser. Fordelen er at du som privat bruker ikke behøver abonnement på selve tjenesten når du har kjøpt utstyret.

Du får sikkert tak i billige GPS trackere på Alibaba, men jeg har kastet bort nok tid på disse fra før. De kan sikkert funke greit, men ofte er elektronikken er av dårligere kvalitet og dermed trekker utstyret mer strøm i standby fase.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

vidolsen

Jeg bestilte med alarm, men det som hadde vært nyttig (og overraskende nok ikke finnes), hadde vært pushmeldinger fra CarNet når alarmen blir utløst. Uforståelig at de tyske ingeniørene ikke har implementert det i alarmen.
e-Golf levert 18.05.15.

gamer73

Sitat fra: vidolsen på mandag 08. juni 2015, klokken 01:24
Jeg bestilte med alarm, men det som hadde vært nyttig (og overraskende nok ikke finnes), hadde vært pushmeldinger fra CarNet når alarmen blir utløst. Uforståelig at de tyske ingeniørene ikke har implementert det i alarmen.

jeg vil tro at noe slikt helt sikkert er en premium løsning som man ikke enda vil finne i en golf...så jeg tror nok dem kunne lett gjort det, men foreløpig er det sikkert forbeholdt premium biler.

vidolsen

Sitat fra: hottentott33 på søndag 07. juni 2015, klokken 00:50
Apropos alarm, er det noen som har fått alarm-klistremerker i vinduet?
Det skulle jeg gjerne ha hatt, nettopp pga en avskrekkende effekt. Jeg ville ikke hatt noe store merker, men nok til at en kjeltring hadde sett dem hvis han gikk bort i vinduet for å se om det lå noe interessant i bilen.

Jeg var i kontakt med Møller i dag, og de sier at de ikke deler ut klistremerker til biler med alarm, og har heller ikke mulighet til å få tak i det. Min hovedgrunn for å ha alarm var for å unngå innbrudd, ikke for å ha kjappe innbrudd. Tydelig (og seriøs/ekte) merking av alarm har alt å si i forhold til den preventive funksjonen til alarmen. Hadde jeg visst at alarmen skulle være helt "usynlig", hadde jeg droppet det. Jeg vet det kan kjøpes "falske" klistremerker på Biltema etc, men det kan jo alle gjøre. Tipper også de som driver med innbrudd også er i stand til å se forskjell på ekte og falsk merking. DEFA poengterer viktigheten av tydelig merking her: http://www.defa.com/no/automotive/security/produkter/sentralenheter/dvs90_alarm2/dvs90_alarm/
e-Golf levert 18.05.15.

gamer73

om man ikke får heftig rabatt fra forsikring med å ha alarm..noe man ikke gjør... så er alarm egentlig bare til mer trøbbel enn nytte. Årsaken er gitt i poster her i denne tråden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA