Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 817.000 ny minstepris på P85D

Startet av np, torsdag 28. mai 2015, klokken 14:59

« forrige - neste »

np

Selger overtalte meg til å bestille uten alarm. Hadde i utgangspunktet tenkt å bestille alt utstyr, men det ble altså uten alarm. Noen som har noen sterke følelser rundt alarm? Er det noen annen funksjonalitet som ikke vil være 100% hvis bilen mangler alarm?

Bruker gjerne de 3K inn i potten på mer morsomme felger, men er altså i tvil om alarm er must have eller ikke. (Bilen vil være parkert i garasje.)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

elektro

Jeg valgte også å spare de pengene. Min erfaring er at alarmen går i tide og utide, spesielt ettersom jeg parkerer i automatisk parkeringssystem med heis som flytter bilen både horisontalt og vertikalt i 3 etasjer.. ::)

Det hender for øvrig ofte at jeg gateparkerer i Oslo, men så lenge du tenker litt på hvor du står og ikke legger igjen så mye som en peanøtt i bilen skal det mye til at noen bryter seg inn - med dagens startsperrer og integrerte stereoanlegg..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Sirup

Hvorfor vil ikke Møller selge alarmer?
Jeg skulle i utgangspunktet bestille det med, men selger fikk meg fra det.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Roddric

Hei
Kan være at de har problemer, vi kjøpte en Polo som vi hadde masse "alarm" problemer med...
Vi var vel klar for ikke og ha siden erfaringen vi hadde....

Mvh Rune
E-Golf
Passat Stv (ikke 2liter)

hottentott33

Jeg ble også frarådet alarm på det sterkeste, så mulig det er Møller-politikk at en ikke skal selge slikt av en eller annen grunn.
Men ikke for det, jeg var egentlig fast bestemt på at jeg skulle ha alarm, så det bestilte jeg også, men jeg følte at jeg måtte nærmest kjempe for og forsvare akkurat det valget.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

shaukaas

Jeg vet ikke hvordan alarmsystemet på eGolf er, men på vår 8 år gamle Audi A4 har vi to knapper i førerdøra, hvor man kan skru av hhv kupésensor og tiltsensor. Så å parkere denne på bilferger går helt fint - det har også gått greit å parkere med barn i bilen. Har aldri opplevd å få feil alarm på de 5 årene vi har hatt bilen, i motsetning til den vi har hjemme fra Altibox. Men det blir et annet forum...

Dersom vi nå bestemmer oss for å gå for eGolf, så blir det med absolutt alt utstyr. Har velutstyrt bil i dag, og har aldri angret på det/finner ikke noe av utstyret lite verdifullt eller overflødig. Tilsvarende irriterende er det med Leaf, som nesten føles som en bra bruktbil som mangler det utstyret man egentlig ønsker seg. (Og stereoanlegget er hårreisende dårlig!)

I så måte er det irriterende å måtte gi fra seg elektriske seter med minne når vi kvitter oss med fossilbilen.

Det virker som en fossil strategi å tilby frittenkende kunder et begrenset utstyrsnivå. Hvorfor holder bilprodusentene på med dette tullet?

jamyrb

Jeg bestilte e-Golf med alarm.
Selger frarådet det med argumentet om at det ikke ga rabatt på forsikringen likevel.

Har hatt bilen i to måneder og foreløpig ingen falske alarmer.
Det er knapp i stolpen ved siden av førerdøra for å slå av tilt og kupesensor (for parkering på ferge/vinduer åpne/dyr i bilen).
Disse sensorene deaktiveres også ved å låse to ganger raskt etter hverandre slik som er standard på "alle" biler.

Mulig selger har rett i at alarm ikke er nødvendig. Men ved bestilling av ny bil er det greit å krysse av på alt så man er sikker på at man ikke angrer senere... :)

mihkku

Alarm fungerer genialt for sovende babyer dersom du må en svipptur innom kiosken :)

hottentott33

Sitat fra: mihkku på onsdag 29. april 2015, klokken 12:49
Alarm fungerer genialt for sovende babyer dersom du må en svipptur innom kiosken :)

Sånn for å vekke dem?  :P
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Gordon Retriever

Sitat fra: Askøy på tirsdag 28. april 2015, klokken 11:01
Hvorfor vil ikke Møller selge alarmer?

Mange bilkjøpere vil gjerne bruke tusener på alarm siden forsikringsselskapene lokker med tiere i avslag på forsikringspremien.  Bilselgere prøver ofte å fraråde dette, gjerne på oppfordring fra teknisk avdeling hos importøren som kjenner til utfordringene med elektriske feil som skyldes dårlig kontakt i koblinger i alarmen etter noen år. Først og fremst gjelder dette ettermonterte alarmer, men også fabrikkmonterte alarmer har potensiale til å skape mer eller mindre festlige el-feil.

phingoc

Jeg har hatt orginalmontert alarm på alle mine tidligere biler. 7stk, aldri vært noe problem med alarmen. Det hr da vært mercedeser, og dette er min første vw produkt. Håper alarmen på golfen er like fin som på mercedes. :)

2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

mihkku

Sitat fra: hottentott33 på onsdag 29. april 2015, klokken 13:49
Sitat fra: mihkku på onsdag 29. april 2015, klokken 12:49

Sånn for å vekke dem?  :P
Nei, den går av når ungen våkner. :p

gamer73

Personlig anser jeg golf som en billigbil og mener det er totalt sløseri å bruke penger på alarm. .hadde alarm på BMW en min jeg hadde før...utrolig styr på hver eneste fergetur

elektro

Enig! Jeg gateparkerer en del i Oslo og det hender jeg bekymrer meg litt, før jeg ser rundt meg og alltid oppdager en eller annen langt dyrere bil enn min, og tenker; kan den stå her, kan min..  ;) Legg bare ikke så mye som en kulepenn løst i bilen!

PS! Flere enn meg som har stusset over den røde alarmlampen som blinker selv på e-Golf uten alarm?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Dexter

er ingen som bryr seg om att en alarm går uansett.

jeg valgte uten alarm på min e-golf.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA