Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av dhotle, torsdag 28. mai 2015, klokken 10:07

« forrige - neste »

dhotle

Hei

Vi kjøpte oss en ny Leaf i Februar.
Hvit met. acenta utgave med chrome pakke

Noen ganger når vi bruker navigasjonen så starter spilleren restarte seg, gjerne 4-5 ganger
før skjermen blir helt grå og da funker ingen ting. Om radioen er på så får man ikke slått den av
eller justert lyd før man slår av/på bilen... Har noen opplevd det samme?
Forhandler mente at spiller kunne gjøre sånt vist vi trykket for mye på spilleren....???

Vi har også fått problem med bremser bak, klunkelyd ved rygging.
Dette har verkstedet "fikset" en gang men lyden er der forsatt.
Er dette ett vanlig problem på leaf? Vanskelig å fikse?

Vi er ganske fornøyd med elbil men om man på verksted en gang
i mnd så lurer vi på å bytte den ut ganske kjapt.



signal

Hei.
Jeg forstår litt av du skriver. Jeg tror Dere har en reklamasjon til forhandler.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

BE

Navigasjon/anlegg har fungert fjellstabilt så lenge jeg har hatt bilen, har ikke hengt seg opp en eneste gang.

Jeg har samme klunkelyden når jeg rygger med min bil. De stammer fra bremsebåndene på parkeringsbremsen, jeg har ikke gjort noe med disse.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

ragnasan

i 2012 hadde flere i Trøndelag problemer med at navi låste seg når man passerte et bestemt infoskilt på E39 i Buvika. Mulig støy/stråling. Systemet restartet etter ca 10 minutter. Problemet løste seg ved software oppdatering.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  150 000km 19.02.19
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)

dhotle

Takker for svar

Får vel ringe verkstedet en dag og bestille time.
Vi er ellers veldig fornøyd med bilen.

Rico

Navien i Leafen (i hvert fall 2012-modell) er så ubrukelig at jeg ikke har brukt den på lenge. Sist jeg sjekket så mente den at jeg burde kjøre via Drøbakstunellen når jeg skulle fra Asker til Lørenskog  :o

emil

Sitat fra: Rico på tirsdag 05. mai 2015, klokken 17:53
Navien i Leafen (i hvert fall 2012-modell) er så ubrukelig at jeg ikke har brukt den på lenge. Sist jeg sjekket så mente den at jeg burde kjøre via Drøbakstunellen når jeg skulle fra Asker til Lørenskog  :o

Hvor ofte bruker folk egentlig navigasjon? Så igjennom min Garmin jeg har hatt i ~5 år og historikken over adresser jeg har søkt opp og kjørt til er ca 15 stk. På den tidsperioden har jeg kjørt ca 150.000km rundt i Norge, Sverige og Danmark.

I de 40.000km jeg har kjørt Leafen min tror jeg at jeg har bruk for navigasjon en eller to ganger.

Gliderman

Min oppfatning av navigasjon i Leafen er den funker helt greit. Ikke blitt ledet på ville veier enda. Et par uker etter at E18 brua ved Holmestrand takket for seg,  kom det melding på navin at veien var stengt og at det ble omkjøring.
Har heller aldri opplevd at den har låst seg.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA