Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er normal lyd fra motoren?

Startet av ionboy, onsdag 27. mai 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

ionboy

Kjøpte lader m/montering via Møller.

Skal ikke klage på noe, men jeg må være ærlig. Dette er noe av det styggeste jeg har sett ;) Har fått fine ord som "Stomipose" "En jævlig Fantorang" "Tisseflaske for voksne menn" etc.

Kommer til å bygge den inn...

np

 ;D Ikke den peneste på markedet, nei.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

elektrolux

Enig. Virkelig ille design.

Hvor mye kostet hesligheten?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ionboy

Den ble kjøpt usett. Bestillte via Møller. 9500,- for trekking av 15-20m kabel, 20amp sikring med vern og 3 timer elektriker.

Følelsen nå er ikke irritasjon. Jeg sitter fortsatt bare å måper over hvor stygt det er mulig å designe en stasjon. Vi kommer selvsagt til å bygge den inn....

elektrolux

Siden du måtte strekke kabel ble totalkosten ikke så galen. Men forstår virkelig ikke designen. Unødvendig stor, Rar form, og synlige skruer. Nesten oppskriften i bakventland.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

magnus600

Den må være så stor for å se dyr ut! Kan ikke ta 10000 kr for en liten klump!
2015 e-Golf Night Blue

Råde

Kanskje du kan pynte den litt opp? En dusk, to øyne med øyenvipper, litt rosa farge og plysj på ledningen?
e-Golf | X75D

Tomas72

VW e-Golf 2015
Nissan Leaf 2012
VW boble 1965

e-Kvaase

Sitat fra: np på mandag 27. april 2015, klokken 20:04
;D Ikke den peneste på markedet, nei.

Vurderte denne, men endte opp med en stasjon fra Elbilhjelpen.no (31328N).
Prisen var den samme, hvis man inkluderer elektriker i mitt tilfelle.
Grunnen til at jeg kjøpte fra Elbilhjelpen var at denne hadde mye mindre fysisk størrelse, at den hadde bedre beskyttelse mot støv og vann, samt at den hadde et litt enklere design. Kan anbefales.

Roddric

Hei
Jeg og gikk til Elbilhjelpen.no og fikk meg 31336N med 1523165 og effekt måler og er kjempe fornøyd.
Mvh Rune
E-Golf
Passat Stv (ikke 2liter)

Johnny

Jeg forstår ikke den nådeløse kritikken av designet på denne ladestasjonen. Nå er den åpenbart tiltenkt en plan vegg, og da synes jeg den er helt grei. Den har til og med et sted å gjøre av kontakten når den ikke er i bruk!

Spesielt for folk som synes det er greit med skjøteledninger gjennom åpne vinduer og ladekladder som vader på gårdsplassen, så er dette "designet" mer en bra nok ::)
TMS og eGolf.

Lefsegokk

Er dette en stasjon som bruker type 2-kabelen din, og fullader på 4-5 timer?

jan-c

#12
Sitat fra: Lefsegokk på tirsdag 28. april 2015, klokken 20:46
Er dette en stasjon som bruker type 2-kabelen din, og fullader på 4-5 timer?
Det er dessverre ikke sånn i forhold til ladetid.
16A lading = ca 8 timer
Kabel er fastmontert på boksen.
Jeg synes det er greit, selv om den ikke er vakker.
Har ikke egen bil ennå, men da jeg lånte e-Golfen fra forhandler en helg i vår, planla jeg å mellomlade litt andre steder. Tanken var god, men ladekabelen lå sjølsagt hjemme. Derfor tenker jeg det er fordel med fastmontert kabel og pistol.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

shaukaas

Spurte selger idag, om hjemmelader var lik "denne hvite som står utstilt" - og fikk umiddelbart svar om at "JA - dette er hjemmeladeren du kan bestille."

Da var den beslutningen tatt, i det minste - mange takk for at du deler!


Lefsegokk

Sitat fra: jan-c på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:04
Sitat fra: Lefsegokk på tirsdag 28. april 2015, klokken 20:46
Er dette en stasjon som bruker type 2-kabelen din, og fullader på 4-5 timer?
Det er dessverre ikke sånn i forhold til ladetid.
16A lading = ca 8 timer
Kabel er fastmontert på boksen.
Jeg synes det er greit, selv om den ikke er vakker.
Har ikke egen bil ennå, men da jeg lånte e-Golfen fra forhandler en helg i vår, planla jeg å mellomlade litt andre steder. Tanken var god, men ladekabelen lå sjølsagt hjemme. Derfor tenker jeg det er fordel med fastmontert kabel og pistol.
Hæ har du en boks med 16A? Men ikke bil? Hva koster egentlig en boks med 16A og fastmontert kabel? Jeg ser absolutt fordelene, men hvis det koster 5000 eller mer, er det jo noe råflott å smykke seg med slik luksus..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA