Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Harlex, onsdag 27. mai 2015, klokken 22:30

« forrige - neste »

Harlex

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 29. april 2015, klokken 07:49
Om noe kan kalles revolusjonerende så må det i så fall være "det autopilotgreiene" som du ikke har testet  ;)
Sikkert riktig...Fikk det lineassist til å fungere og det var jo en fiffi sak.
Er nå svært happy med å få tilbake min egen med div. ekstrautstyr som jeg savnet. Satte ekstra pris på setene , lyden og de ekstra kreftene men også auto present, automatisk bakluke og speil som stiller seg når man rygger... Når det gjelder ekstra utstyr så er det nok slik at man savner det man er vant til i veldig større grad enn det som man aldri har hatt...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jazzwheel

Sitat fra: Harlex på torsdag 30. april 2015, klokken 18:41
Når det gjelder ekstra utstyr så er det nok slik at man savner det man er vant til i veldig større grad enn det som man aldri har hatt...

Sant! Jeg har en loaner nå som er bedre utstyrt enn min egen. Skal skrive litt om det når jeg får kjørt mer i løpet av helgen

bybonden

Speil som stiller seg når man rygger? Det har jeg savnet, jeg har 2013 P85 med alt utstyr (unntatt 7-seter), men har aldri sett noe til speil som justerer seg? Altså vinkler seg?... Hvordan aktiverer jeg det?

fonberg

Sitat fra: bybonden på tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:50
Speil som stiller seg når man rygger? Det har jeg savnet, jeg har 2013 P85 med alt utstyr (unntatt 7-seter), men har aldri sett noe til speil som justerer seg? Altså vinkler seg?... Hvordan aktiverer jeg det?

Sett gir i R, juster speilene slik du vil ha dem i R, og trykk på Save på storskjermen. Da vil speilene justere seg tilsvarende mellom D og R.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Sluttet å funke for en softwareoppdatering eller to siden det der. Får ikke lagret innstillingene i revers slik som før.

@roger

Funker fortsatt fint på min, etter oppgradering til 6.2.
Nesten det beste med hele bilen i følge konemor  ;)
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Dennis

Funker her også, men har måtte stille inn vinkel på revers på nytt etter sw oppdatering.

Se at tilt funksjon innstillingen er på. Sett så bilen i revers og juster ned speilene slik du vil ha de når du rygger. Må vel også lagre profil når man endrer det.
Når det er gjort går de tilbake til der de var før i D men ned til der man stilte de i R igjen.

Øyvind.h

Man må vel også aktivere "auto tilt" i innstillings-menyen, eller?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA