Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 100 ganger dyrere enn klimakvoter

Startet av elektrolux, torsdag 12. november 2009, klokken 21:10

« forrige - neste »

elektrolux

Ville bare slå et slag for Arnstein Bugge's nye Elbilshop: www.elbilshop.no

Maken til informativ, uselvisk, hjelpsom, og oversiktelig info tror jeg ikke finnes.

Selv om Elbilshop er ny, er ikke Arnstein Bugge ny i gamet. Mang en Elbil ruller i dag rundt etter hjelp fra Arnstein. Biler som gjerne hadde vært uøkonomiske å reparere etter boka, eller som rett og slett hadde stoppet grunnet manglene vedlikehold.

Er selvfølgelig også stolt over at baby'en min, nemlig Robometeret blir tilbudt her.

Her tror jeg alle vil kunne få hjelp,  enten en kun ønsker å lade og kjøre bilen, eller en ønsker å gjøre mest mulig selv, men kan trenge litt eksperthjelp en gang iblandt.

Jeg husker når jeg hadde Lancia Delta Integrale tilbake rundt tusenårskiftet. EVOcorner i London svarte folk oppriktig og grundig når de trengte hjelp, og jeg var mang en gang forundret over at de ikke holdt på  "forretningshemmeligheter" selv.

Noen kunne forklare at bilen hostet, og at turtelleren samtidig falt til 0. Evocorner svarte at det mest sansynlig var veivhussensoren som gav dårlig signal. Gjett hvor kunden så kjøpte delene sine, eller valgte å levere bilen inn?

Kanskje Evocorner "tapte" noen arbeidspenger på denne kunden, men gjett hvor mange andre kunder slik service genererte?

Godt jobba Arnstein. Slike gutter ( shopper ) vil Norge ha. ;D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#1
Gratulerer med websidene og vitaliseringen av firmaet Arnstein. Veldig bra !
Informasjonen og bildene du har på reparasjoner håper jeg vi kan kopieret inn på Wiki ?

Tillot meg forresten og bytte linken bak "Boogie" på Elbil-wiki/batteri-rekondisjonering så den peker på elbilshop/rekondisjonering
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Boogie

Takker så mye for støtten.

Joda Jørn. Du kan bare bruke bilder/tekst i elbilwiki.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ken

Ser veldig profft ut Arnstein. Godt å ha folk som kan mye rundt om landet.

Snakket med Terje Lied et par dager siden og han betjener 30 elbiler i Bergen område.
"Mye  plankekjøring" sier han om arbeidsmengden og han beklager at han har ikke tid å være mer aktiv i miljøet.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

#4
Sitat fra: Elmo på torsdag 10. september 2009, klokken 23:09
Tillot meg forresten og bytte linken bak "Boogie" på Elbil-wiki/batteri-rekondisjonering så den peker på elbilshop/rekondisjonering

Linken bak henvisningen førte tidl. til  User-profil siden i forumet. Denne må man være innlogget for å få se.
Så Elektrolux. Linken bak "Elektrolux" på samme sted kan med fordel endres til noe annet, hvis ikke du ønsker å "tape i konkurransen" med Boogie om rekondisjoneringsoppdrag   ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

#5
Da må Miljøtjeneste Kenneth Webster skaffe seg egen hjemmeside.
Tror ikke jeg er strukturert nok i hode mitt til å være en begavet rekondisjoneringsguru. Rune (Pluto) er bedre egnet. Holder på å teste en batteripakke til fordeling i en spleiselag. Pakken har bare blitt liggendes i en måned og blokkene får bare en kraftig overlading før kapsitetsmåling.
Ikke sikkert at jeg gidder å logge opplading fra 0% etterpå.

Fikk en skikkelig Viking type oppdrag til å få opp spenning på en Think som ble utladet av en dårlig 12volt batteri. Med spesiallader fikk jeg opp spenning i pakken i veikanten. Bilens lader tok over etter flere forsøk og da ble det fredagskos med rødvin. :)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Takker for omtanken Elmo, men jeg er ikke bekymret for å "tape" til Elbilshop.

Der er mye arbeid med en slik jobb, og jeg gjør det for å hjelpe folk, ikke for å tjene penger.

Blir folk hjulpne andre steder, får jeg kanskje snart tid til å fikse på mopedbilen min. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Jeg trodde heller ikke det :)  Tenkte mest på Think-eieren fra Stavanger som i ny-forumet påpekte at det ikke var mulig å få tak i deg via den linken fordi han ikke fikk logget inn på gamle-forumet.
Men han fikk vel tak i deg til slutt
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sjekk denne  http://norstart.ning.com/forum/topics/think-2002  (Sandnes var det forresten)

Jeg skrev også inn mailadressen din "alfakrøll" og "dott" siden han ikke kom inn på profilen i  gammelforumet så jeg trodde han hadde fått tak i deg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Ser at du har gjort alt du kan for å hjelpe stakkaren. Og takk for det.

Min filesofi er at jeg gjerne hjelper de som trenger det, men da må de klare å gjøre noe selv.

Når han har mailadressen, og ikke klarer å få sendt mail har han enten fått hjelp et annet sted, eller gitt opp.

Har dårlig erfaring med å løpe etter folk for å hjelpe dem. Det har endt opp med masse arbeid som de hverken forstår eller setter pris på ( både mentalt og bokstavelig ment )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elbil fundamentalist

Kjempebra! Hyggelig at noen satser på disse bilene. Jeg har nettopp køpt en selv.


Så nå har vi 2 elbiler: en kewet og en partner m/5 seter :-)

Har allerde behov for en ladekabel (vil gjerne ha 2 stk)


Lykke til med butikken!
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Elmo

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 14. september 2009, klokken 00:33
Har allerde behov for en ladekabel (vil gjerne ha 2 stk)
Benytter alle sjanser til å slå et slag for Elbilwiki  ;D
                                   http://elbilwiki.nipen.no/wiki/PSA:Deler#Ladekabel
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA