Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørelengde på eit fullada batteri

Startet av elektro, onsdag 27. mai 2015, klokken 08:41

« forrige - neste »

Lefsegokk

Sitat fra: np på mandag 27. april 2015, klokken 15:03
Ikke hurtiglades mer enn en gang om dagen? Altså Oslo - Trondheim skal da i følge VW ta 4-5 dager, om man skal følge "reglene"???
VW sier at garantien på batteriet ryker dersom man hurtiglader mer enn en gang per dag.

De sier derimot ingen ting om hva dette faktisk betyr. Det kan bety at to ladinger på 1 minutt per stk tar garantien. Men det kan også bety at mer enn lading på 100% av batteriets kapasitet tar garantien.

Om de har instrumenter til å finne ut om man har hurtigladet for mye, vet jeg ikke.

mihkku

Trur man kan begi seg ut på urimelighetsprinsippet. En hurtiglading er jo en urimelighet dersom man skal på langtur.

magnus600

Jeg tolker reglene sånn: Normal bruk vil uansett være innenfor garantireglene. Og normal bruk er saktelading til vanlig, og hurtiglading de dagene man skal på lengre turer. Det betyr et par hurtigladinger i uka for folk flest, kanskje enda mindre. Hurtiglading flere ganger om dagen hver dag i åtte år, derimot, dekkes naturlig nok ikke av garantien.
2015 e-Golf Night Blue

elektro

Når er det man får nytt batteri da, er det hvis kapasiteten kommer under 80% av opprinnelig kapasitet innen 8 år?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

np

70% står det i min kontrakt. Tolker det slik at du kan få et annet batteri, ikke nødvendigvis nytt, om batteriet dupper under 70% før 8 år eller 160.000 kilometer har gått.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

mihkku

Langangen

E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA