Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sort chrome og Xpel på model S. Og litt annet diverse dall

Startet av ludo, tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:58

« forrige - neste »

Kent

Sitat fra: Panduck på lørdag 11. juli 2015, klokken 11:17
Sitat fra: elbil-1 på lørdag 11. juli 2015, klokken 01:29
Stoppet på mcd vestby i kveld og der har de satt opp fundament og strukket kabler til en ny ladestasjon ved siden av den gamle, ser det ut til.

Antar at det da blir to hurtigladere der snart.

Det hadde virkelig vært flott. Den Vestbyladeren har skylden for min ene lading på Ishavsveienladeren ved Rygge. Den var ødelagt, og hadde ikke nok strøm til å komme meg lengre etter flytur (kan eventuelt skylde på ekstremt dårlig ladesituasjon på Rygge...). To hurtigladere her er definitift nødvendig :)

Men på den andre siden er det tre fortumladere i Moss og en i Rygge nå, så det er ikke like krise lenger om Vestby ikke funker.

Men man setter da alltid pris på ekstra sikkerhet uansett, så en ekstra i vestby hadde vært fint og :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

elbil-1

Sitat fra: emil på lørdag 11. juli 2015, klokken 09:04
Sitat fra: elbil-1 på lørdag 11. juli 2015, klokken 01:29
Stoppet på mcd vestby i kveld og der har de satt opp fundament og strukket kabler til en ny ladestasjon ved siden av den gamle, ser det ut til.

Antar at det da blir to hurtigladere der snart.

Får håpe det, men det kan være at det kun er Renault/Fortum/McD sin 22kW ladestolpe utbygging.

Ut fra fundamenter og kabler ser det ut til at de dobler kapasiteten, med en ny hurtiglader og en ny 22KW stolpe - slik at det blir to stk. av hver type der...

Panduck

Sitat fra: Kent på lørdag 11. juli 2015, klokken 14:56
Men på den andre siden er det tre fortumladere i Moss og en i Rygge nå, så det er ikke like krise lenger om Vestby ikke funker.

Er det hurtiglader ved Rygge? Hvor? Ser det er semighurtig AC på McDonalds Råde like ved, men det er jo ikke til så veldig stor hjelp for en 3.3kW LEAF...

Kent

Sitat fra: Panduck på lørdag 11. juli 2015, klokken 22:04
Sitat fra: Kent på lørdag 11. juli 2015, klokken 14:56

Er det hurtiglader ved Rygge? Hvor? Ser det er semighurtig AC på McDonalds Råde like ved, men det er jo ikke til så veldig stor hjelp for en 3.3kW LEAF...

Kiwi Halmstad.

Vet ikke om den er satt i drift ennå, men så ut som den var helt ferdig montert for et par dager siden, men var fortsatt bobleplast påkontakter og laderen var svart. Den er uansett veldig nært ferdigstillelse om den ikke er det allerede.

Det er også en på Kiwi på Melløs som er kommet ca like langt, det er vel strengt tatt i Moss, men ikke mange meterne til grensa til Rygge :p

Panduck

Sitat fra: Kent på søndag 12. juli 2015, klokken 09:14
Det er også en på Kiwi på Melløs som er kommet ca like langt, det er vel strengt tatt i Moss, men ikke mange meterne til grensa til Rygge :p

Nei bevares, det er overhode ingen dårlig hurtigladersituasjon i det området nå, jeg bare var nysgjerrig, ettersom jeg ikke fant noen hurtiglader på kartet der. Lyst på en elbil tur til sverige snart, nå er det jo 100% trygt nesten alle veier fra meg (untatt Charlottenberg, må ha en lader til for trygghet)

Kent

Ja, Kiwi Halmstad og Melløs er ikke på kartet fordi de ikke er i drift ennå, men de ser så ferdige ut at jeg regner nesten med det bare er å slå de på og funksjonteste.

Vil tippe de kommer i drift og legges inn i kartenene rett over helga.

elbil-1

Testet laderen på kiwi halmstad på onsdag - og den fungerte utmerket :)

ludo

Denne lader fungerte ikke sist jeg var der et par måneder siden. Fungerer denne nå, er den stabil?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA