Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sort chrome og Xpel på model S. Og litt annet diverse dall

Startet av ludo, tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:58

« forrige - neste »

MortenRA

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 19. mai 2015, klokken 09:25
Snakket med Fortum idag, de melder at ladetorget i Moss sentrum åpner i juni, kommer med mange forskjellige lademuligheter! Blir et bra alternativ til Vestby laderen!
Veldig gode nyheter! Både for oss som pendler til Sverige, men også om en pendler med Bastøfosen :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

svisj

Det står en lader hos Brennes Auto på Rygge. Den har kun Chademo, og det koster 44 kroner for 20 minutters lading. Ladet der i dag, og det fungerte bra.

E_S

Sto på Kiwi Sokna fredag i forrige uke med en Fortum-lader som ikke fungerte. Måtte forklare dama på support sikkert 10-12 ganger hva som skjedde (fungerte som normalt helt til man skulle bekrefte at kabelen var koblet til, så hang den seg opp og reagerte ikke), og til slutt fikk hun restartet laderen og den fungerte. Jeg hadde god tid, men det er litt håpløst at det skal være så sårbart. Burde vel optimalt sett vært en "reset-knapp" på laderen på lik linje med stasjonære pc'er, som bare restarter alt sammen uavhengig av om kommunikasjonen fungerer eller ikke. Nødstoppen har ikke en slik funksjon.

Har også erfart etter en del hurtigladinger at ABB- og Efacec-laderne virker mer stabile og pålitelige enn DBT-laderne.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Ferry

Sitat fra: E_S på tirsdag 26. mai 2015, klokken 18:10
Sto på Kiwi Sokna fredag i forrige uke med en Fortum-lader som ikke fungerte.

Har opplevd samme problem hos Kiwi Aurdal. Måtte reise til Kiwi Leira. Jeg sendte beskjed til butikkeieren i Aurdal om saken, og sa jeg hadde handlet over evne på Leira. Bare dyre varer med høy avanse sa jeg. Money talks!

woody

Sitat fra: mortenriise på onsdag 20. mai 2015, klokken 14:23
Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 19. mai 2015, klokken 09:25
Snakket med Fortum idag, de melder at ladetorget i Moss sentrum åpner i juni, kommer med mange forskjellige lademuligheter! Blir et bra alternativ til Vestby laderen!
Veldig gode nyheter! Både for oss som pendler til Sverige, men også om en pendler med Bastøfosen :)

"Vi jobber på spreng for å få ferdig Ladetorget i Moss sentrum til verdens miljødag 5.juni"
Sakset ut fra et inlegg av Fortum Charge & Drives Facebookside.
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2013 Nissan Leaf
2019 Audi e-tron 55 Edition One

morten69

Var på MC. Donalds i Sarpsborg og til min store glede var den gamle laderen byttet ut med en ny og flott ABB lader. Det sto en Zoe, Golf og en MB og ladet. Virker som Fortun tar på alvor at de gamle laderne var dårlig og bytter ut med nye.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Leon

Sto på Kiwi Sokna fredag i forrige uke med en Fortum-lader som ikke fungerte. Måtte forklare dama på support sikkert 10-12 ganger hva som skjedde (fungerte som normalt helt til man skulle bekrefte at kabelen var koblet til, så hang den seg opp og reagerte ikke), og til slutt fikk hun restartet laderen og den fungerte. Jeg hadde god tid, men det er litt håpløst at det skal være så sårbart. Burde vel optimalt sett vært en "reset-knapp" på laderen på lik linje med stasjonære pc'er, som bare restarter alt sammen uavhengig av om kommunikasjonen fungerer eller ikke. Nødstoppen har ikke en slik funksjon.

Har også erfart etter en del hurtigladinger at ABB- og Efacec-laderne virker mer stabile og pålitelige enn DBT-laderne.
Du vet det sikkert, men det står to ABB-ladere 100 meter unna, på andre siden av riksvei 7, rett bak Rustad kafe. Disse driftes også av Fortum. Dette gjør Sokna til et velegnet sted for hurtiglading, med passende avstand fra Oslo.

Likevel prisverdig at du tok deg tid til å medvirke til å få Kiwi-laderen opp å stå igjen. :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

E_S

Sitat fra: Leon på onsdag 27. mai 2015, klokken 10:20

Du vet det sikkert, men det står to ABB-ladere 100 meter unna, på andre siden av riksvei 7, rett bak Rustad kafe. Disse driftes også av Fortum. Dette gjør Sokna til et velegnet sted for hurtiglading, med passende avstand fra Oslo.

Likevel prisverdig at du tok deg tid til å medvirke til å få Kiwi-laderen opp å stå igjen. :)

Hehe, det fant jeg ut i går kveld etter at jeg hadde skrevet dette innlegget. ;) Er ikke lokalkjent i området, men om jeg skal opp på de kanter ved en senere anledning er det kjekt å vite. På tur opp var jeg også innom i Nesbyen (for å slippe å "akkurat" komme frem) for å få på noen prosent, og ABB-laderen der fungerte fint.

Ellers er Sokna i utmerket avstand fra Oslo for lading, ja. Midt mellom Oslo og Gol.

ludo

Hyperstress

Sitat fra: ludo på tirsdag 09. juni 2015, klokken 07:06
Nå har de fått en ny lader her på Vestby :-)

ABB-lader. De er vel mer driftssikre, er de ikke ?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

emil

ABB pleier å være fine de, men så har jeg knappt opplevd nedetid på ladere. Hvis jeg sto mellom to ellers likeverdige ladesteder på en kjøretur ville jeg som førstevalg kjørt til stedet med ABB lader foran DBT-lader.

Uansett, McD Vestby fungerte helt utmerket på fredag den korte tiden jeg sto der.

elbil-1

Stoppet på mcd vestby i kveld og der har de satt opp fundament og strukket kabler til en ny ladestasjon ved siden av den gamle, ser det ut til.

Antar at det da blir to hurtigladere der snart.

emil

Sitat fra: elbil-1 på lørdag 11. juli 2015, klokken 01:29
Stoppet på mcd vestby i kveld og der har de satt opp fundament og strukket kabler til en ny ladestasjon ved siden av den gamle, ser det ut til.

Får håpe det, men det kan være at det kun er Renault/Fortum/McD sin 22kW ladestolpe utbygging.

E_S

Det er allerede 22kW-punkt på McD Vestby, så da blir det enten enda mer 22kW-punkter eller enda en hurtiglader, eller kanskje begge to.. :D

Panduck

Sitat fra: elbil-1 på lørdag 11. juli 2015, klokken 01:29

Det hadde virkelig vært flott. Den Vestbyladeren har skylden for min ene lading på Ishavsveienladeren ved Rygge. Den var ødelagt, og hadde ikke nok strøm til å komme meg lengre etter flytur (kan eventuelt skylde på ekstremt dårlig ladesituasjon på Rygge...). To hurtigladere her er definitift nødvendig :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA