Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "charge cable fault" på superlader (nå har UMC'n klikka også!)

Startet av Sirup, tirsdag 26. mai 2015, klokken 15:43

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: Askøy på tirsdag 26. mai 2015, klokken 17:12
Da er de nye Focal høytalerene på plass. Merker allerede nå, før de er spilt inn at disse er betydelig bedre enn e-Golfen sine standardhøytalere.
Mere punch og klarere lyd er resultatet av skiftet.

Det er ikke mulig å se at noe er skiftet, alle originale deksler er i bruk.

Har du spilt inn høyttalerene nå eller, Askøy?  :) Er stor forskjell i forhold til originalanlegget?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Sirup

Lyden er blitt betydelig bedre etter skifte av høytalere. Lyden er klarere og det er mye bedre bass.

Anbefaler alle å ta med Dynaudio ved bestilling, for lyden i standardanlegget er ikke bra.
VW e-Golf
Tesla Model X75

gamer73

Personlig så kommer jeg ofte til å ha barnevogn i baggasjerommet ganske ofte, så jeg tar ikke sjanse på noe som helst som kan minske volumet i baggasjerommet.

Jeg syntes lyden var grei nok som standard når jeg prøvekjørte...ikke spes bra, men ikke spes dårlig...

Min erfaring med bilstereo er at stort sett er det dårlig;) I mazda 6'en vår har vi det dyreste anlegget og det er egentlig ikke noe særlig syntes jeg..bedre enn det som er standard i golfen, men ikek vært mange tusenlapper ekstra.

Jeg har hørt ETT bra standardanlegg av alle biler jeg har kjørt. Det var i min 2006 bmw 320si limited eddition...det var det beste jeg noensinen har hørt..det var en sub under begge forsetene osv...dette var standard i si'en men kanskje ikke standard i vanlige 320'er men men. Bilen ristet ..skiltet ristet og folk som satt på og sto i nærheten sa anlegget var sinnsykt bra. Men så er jo BMW premuim merke..noe ikke golf er...MEN så kostet jo bmw'en også 520 tusen kr i 2006.....sinnsykt dyrt med andre ord hehe.

iGolf

Sitat fra: zapateria på onsdag 29. april 2015, klokken 09:36
Den spiser ikke av bagasjeromsplassen, men den gjør at du ikke får lagt den bunnen ned et ekstra hakk som det er mulighet til uten subben siden det ikke er reservehjul der.

Er dere 100% sikre på dette? At en ikke får lagt ned bunnen ekstra hakk med Dynaudio?

Sirup

Sitat fra: Donya på onsdag 03. juni 2015, klokken 11:19
Den spiser ikke av bagasjeromsplassen, men den gjør at du ikke får lagt den bunnen ned et ekstra hakk som det er mulighet til uten subben siden det ikke er reservehjul der.

Er dere 100% sikre på dette? At en ikke får lagt ned bunnen ekstra hakk med Dynaudio?
Vi måtte velge vekk Dynaudio siden vi ikke kunne legge bagasjeromsplaten på nederste hakket med utvidet stereopakke. Vi trengte denne ekstra plassen for å få med oss barnevognen.

VW e-Golf
Tesla Model X75

iGolf

Sitat fra: Askøy på onsdag 03. juni 2015, klokken 12:14
Sitat fra: Donya på onsdag 03. juni 2015, klokken 11:19

Vi måtte velge vekk Dynaudio siden vi ikke kunne legge bagasjeromsplaten på nederste hakket med utvidet stereopakke. Vi trengte denne ekstra plassen for å få med oss barnevognen.

Utrolig kjipt, men fikk dere sett dynaudioen i praksis i baggasjerommet for å se om det selgeren sier faktisk stemmer? Hvordan er lyden uten?

gamer73

jeg spilte musikk når jeg prøvekjøte e-golfen med standardanlegg på mandag. Lyden var som skrevet grei nok den...litt lite fylde riktignok. Og jeg tror ikke nummerskiltene ristet;)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:35
jeg spilte musikk når jeg prøvekjøte e-golfen med standardanlegg på mandag. Lyden var som skrevet grei nok den...litt lite fylde riktignok. Og jeg tror ikke nummerskiltene ristet;)

Er så vanskelig den avgjørelsen.. Den jeg prøvekjørte på Kalbakken var også uten.

gamer73

Om du ikek er avhengig av barnevogn etc...og om du lytter til musikk på vei til jobb hver eneste dag (jeg hører stort sett på podcast..dvs ikke musikk) så hadde jeg absolutt valgt det beste anlegget som var mulig å få orginalt:)

jonste

Var aldri i tvil da vi bestilte e-Golf. Dynaudio var det første som ble krysset av. 5k for oppgradert stereo er ingenting når man ser hva man får for pengene, i forhold til hva det koster å evt oppgradere senere.
Ungen er snart 2 år nå, og det blir mindre og mindre bruk av emaljunga vogna. Stort sett har vi en sammenleggbar trille i bagasjen på golf'en.
Om de få cm hadde vært kritiske for å få med vogn, hadde jeg fremdeles bestilt med dynaudio. Og plukket ut sub og forsterker de gangene jeg måtte ha plassen.
For min del kjører jeg 60km hver dag, og 55 av disse alene, da synes jeg muligheten for litt god lyd er gull verdt.

Er man det minste glad i å høre radio/cd/spotify osv når man kjører, bør det ikke være tvil om å velge med etter min mening. Med mindre de 5k er avgjørende for om det blir bil eller ikke.

iGolf

Sitat fra: jonste på onsdag 03. juni 2015, klokken 21:53
Var aldri i tvil da vi bestilte e-Golf. Dynaudio var det første som ble krysset av. 5k for oppgradert stereo er ingenting når man ser hva man får for pengene, i forhold til hva det koster å evt oppgradere senere.
Ungen er snart 2 år nå, og det blir mindre og mindre bruk av emaljunga vogna. Stort sett har vi en sammenleggbar trille i bagasjen på golf'en.
Om de få cm hadde vært kritiske for å få med vogn, hadde jeg fremdeles bestilt med dynaudio. Og plukket ut sub og forsterker de gangene jeg måtte ha plassen.
For min del kjører jeg 60km hver dag, og 55 av disse alene, da synes jeg muligheten for litt god lyd er gull verdt.

Er man det minste glad i å høre radio/cd/spotify osv når man kjører, bør det ikke være tvil om å velge med etter min mening. Med mindre de 5k er avgjørende for om det blir bil eller ikke.

Takk for svar, men mitt problem er ikke barn, men hund :) Jeg lurer på om det er stor nok baggasjerom til min rottweiler uten å måtte sette ned platen en hakk. Noen som har stor hund her?

A8

Sitat fra: Råde på onsdag 20. mai 2015, klokken 23:21
Spennende.
Jeg må si at jeg blir mer og mer fornøyd med Dynaudio etter som høyttalerne er spilt inn og alt er justert til mine preferanser. Det mangler fremdeles punch i mellomtone, men det er velspillende.

Akkurat samme erfaring her. Var på grensen til misfornøyde den første tiden, men etterhvert så ble det ganske så bra! Iallfall sett i forhold til prisen.
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

elektro

Sitat fra: Donya på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:52

Er så vanskelig den avgjørelsen.. Den jeg prøvekjørte på Kalbakken var også uten.

Enig i at avgjørelsen er vanskelig. Skulle ønske de hadde en oppgradert løsning uten at det gikk på bekostning av plassen. Eller bare et litt bedre standardanlegg. Jeg synes diskanten i standardanlegget skjærer i ørene på høyt volum og høyttalerne bak hører jeg lite til.

Hvis du ikke har små barn, velger du Dynaudio, er mitt råd. Du får plass til kablene og annet nødvendig utstyr i små rom under gulvplaten, ved siden av anlegget. Dere som ikke har små barn kan slutte å lese her.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

iGolf

Sitat fra: elektro på fredag 05. juni 2015, klokken 23:08
Sitat fra: Donya på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:52

Enig i at avgjørelsen er vanskelig. Skulle ønske de hadde en oppgradert løsning uten at det gikk på bekostning av plassen. Eller bare et litt bedre standardanlegg. Jeg synes diskanten i standardanlegget skjærer i ørene på høyt volum og høyttalerne bak hører jeg lite til.

Hvis du ikke har små barn, velger du Dynaudio, er mitt råd. Du får plass til kablene og annet nødvendig utstyr i små rom under gulvplaten, ved siden av anlegget. Dere som ikke har små barn kan slutte å lese her.

gamer73

Personlig har jeg lagt ned forbud mot alt som er dyrt av barneutstyr inkl barnevogn. Vi har noe billig polsk som funker som pokker :) eneste som bruker masse penger på barneutsyr er min litt gale mor; )

Det som er bra med rimelig baeneutstyr er at det ofte passer inn I dem fleste baggasje rom:)

Men uansett. ..det blir ingen sub som potensielt kan stjele plass I en golf. .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA