Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "charge cable fault" på superlader (nå har UMC'n klikka også!)

Startet av Sirup, tirsdag 26. mai 2015, klokken 15:43

« forrige - neste »

Sirup

Jeg ønsket meg størst mulig bagasjerom, og bestilte derfor ikke med Dynaudio stereoanlegget. Det var en tabbe...
VW e-Golf
Tesla Model X75

elektro

Valgte ikke Dynaudio, trenger all plassen jeg kan få til barnevogn og denslags.

Det var faktisk det eneste jeg ikke valgte, foruten lane assist, alarm og kollisjonsputer bak. Synes det hørtes greit ut i demobilen jeg testet, uten Dynaudio. Et sted midt mellom standardanlegget i vår 2014 Mazda 6 og High performance audio i Volvo V40 CC, som jeg kjører som firmabil for tiden.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

iknutis

Var ikke i tvil om at jeg skulle ha Dynaudio. Hørte det for første gang i en Tiguan i 2009, og uten alle lyder fra motor og drivverk i Golfen, ville jeg ha skikkelig lyd. :)

zapateria

Valgte Dynaudio siden jeg ikke har bruk for noe ekstra bagasjeplass og fordi det er for mye styr å drive å skifte høyttalere i etterkant.

Elise

Vi valgte Dynaudio, fordi mannen liker lyd og synes det har vært pesete å bytte anlegg i nyere biler. Jeg er redd akkurat lyden er det som kommer til å gjøre at han vil kjøre bilen mer enn meg. ;) Vi har foreløpig ikke hørt Dynaudio i noen bil, det var standardanlegg i bilen vi prøvekjørte.

(Jada, jeg vet du leser her, kjære deg!) ;)
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

Lefsegokk

Dynaudio var et must for meg. Mindre lyd hadde plaget meg ihjel. Jeg kunne sikkert betalt det dobbelte for bra lyd. Det var standardanlegg i bilen jeg prøvekjørte, og det var liten tvil. Jeg hørte ikke Dynaudio før jeg kjøpte.

Nå skal det sies at jeg er skuffet over hvordan lyden blir når man kjører trådløst fra feks spotify. Jeg vet ikke om det er Spotify eller bluetooth som ødelegger, men jeg synes det skurrer litt på visse frekvenser. Når jeg laster ned flac og kjører USB, blir det super lyd.

mihkku

Om du med skurring mener knitring så sliter vi alle med det

nilskt

Jeg sliter ikke med knitring, men sammenlignet med FLAC på SD/USB er lyden via Bluetooth som en dårlig MP3 å regne. Men dette er jo protokollens feil og ikke e-Golfen eller anlegget.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Per-Arne Hoff

Dynaudio 400 watt, men alt for lenge til leveranse. :)
Jeg ser flere som snakker om plass i bagasjerommet, men hvordan påvirker Dynaudio'en det? Subben er skrudd nedi stepphjul-rommet, så den skal ikke påvirke selve bagasjerommet noe negativt vel?

Gordon Retriever

e-Golf har ikke reservehjulsbrønn. Derfor ligger basselementet i bunnen av bagasjerommet, slik at bagasjeromsgulvet kun kan plasseres i øvre stilling. :)

Tbg

Jeg har også knitring\skraping i diskant med avspilling via blåtann. dette kom etter oppgradering til android 5. Har testet med iphone og da er problemet borte. nedgraderte telefonen igjen og lyden ble bra.

Den var ok i  de første minuttene , men så kom det to tre hakk også ble lyden dårlig.

Lefsegokk

Sitat fra: mihkku på søndag 26. april 2015, klokken 14:03
Om du med skurring mener knitring så sliter vi alle med det
Jepp.

Er det noen som har erfaring med mini jack? Jeg gidder lett å kjøpe meg en sånn hvis den funker med spotify uten knitring. Eller skurring. Eller Sknitring.

nilskt

minijack fungerer også utmerket, men man mister jo selvsagt info om låtene på spilleren. Minijack gir jo uansett bedre lyd enn BT (selv når BT fungerer som den skal) ettersom du slipper komprimeringen.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Per-Arne Hoff

Jeg får ikke opp noen bilder i ekstrautstyrstråden, bare teksten angående Dynaudio sub'en i bagasjerommet. Kan noen linke direkte til bildene som viser hvor mye den spiser av bagasjerommet?

zapateria

Den spiser ikke av bagasjeromsplassen, men den gjør at du ikke får lagt den bunnen ned et ekstra hakk som det er mulighet til uten subben siden det ikke er reservehjul der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA