Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi kan/må løse striden om tilgang til kollektivfeltet

Startet av elektro, tirsdag 26. mai 2015, klokken 13:31

« forrige - neste »

elektro

Irriterer meg over at flere og flere biler ikke har kjørelys bak. Det burde vært påbudt. Gjelder spesielt Leaf har jeg lagt merke til. Ser ikke ut til at de tennes i tuneller heller.. Vet ikke om dette er fordi svært mange er importert, men også mange fossilbiler mangler dette. For å få ned forbruket 0,0001 l/mil, antakelig.

Har e-golf kjørelys bak? Også i dagslys?

EDIT: Denne artikkelen kaster litt lys over problematikken http://www.tv2.no/a/3977397

2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Råde

Ser problemet, men det er fordi mange av disse bilene leveres uten kjørelysautomatikk. De leveres dessverre med sjåfør med hodet under armen.

Har du lys og sikt på e-golfen så har du automatikk og da er det ikke noe problem.

Svar på spørsmålet er: Nei. Ikke lys bak sammen med DRL.

Kjøp VCDS kabel og du kan fikse det :)
e-Golf | X75D

jkirkebo

Sitat fra: elektro på lørdag 25. april 2015, klokken 22:58
Irriterer meg over at flere og flere biler ikke har kjørelys bak. Det burde vært påbudt. Gjelder spesielt Leaf har jeg lagt merke til. Ser ikke ut til at de tennes i tuneller heller.. Vet ikke om dette er fordi svært mange er importert, men også mange fossilbiler mangler dette.

På Leaf skyldes dette i så fall at lysbryteren står i "off" og ikke i "auto". Står den i "auto" går baklyset på selv under motorveibruer. Dessverre er dette en enkel vribryter som fort blir stående i feil posisjon. Tesla har løst dette mye bedre. På Model S kan du slå av lysene i skjermen, men neste gang du starter opp står de i "auto" igjen. En slik eller tilsvarende løsning burde egentlig være påbudt på alle nye biler, koblet sammen med lyssensor. Da virker det som forutsatt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektro

Sitat fra: Råde på lørdag 25. april 2015, klokken 23:12
Svar på spørsmålet er: Nei. Ikke lys bak sammen med DRL.

Kjøp VCDS kabel og du kan fikse det :)

Dette er nok en av de tweaks jeg kunne tenke meg å få utført ja. Strømforbruket det er snakk om er vel knapt målbart med LED..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA