Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trondheim - Storlien

Startet av Kjell-Inge, tirsdag 26. mai 2015, klokken 12:59

« forrige - neste »

Kjell-Inge

Har problemer med å lade E-UP``en hjemme... Da blinker det rødt i alle bauger og kanter. Men alle andre plasser lader den fint. Lader den ikke i 10 amp kontakt? Eller er det andre problem?

siforko

Sitat fra: Kjell-Inge på lørdag 25. april 2015, klokken 21:50
Har problemer med å lade E-UP``en hjemme... Da blinker det rødt i alle bauger og kanter. Men alle andre plasser lader den fint. Lader den ikke i 10 amp kontakt? Eller er det andre problem?

Du har nok jordfeil i huset ditt. Det kan virke sånn med det du beskriver.
Kjører E-Golf FL300

Rio

Du bruker en jordet kontakt?

Det virker som om du har et jordingsproblem enten i huset ditt, eller i nabolaget.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

e-curious

Er lading til 100% og total uttapping å "strekke" batteriet for å gi det lengre levetid?  Jeg trodde at det var viktig å ikke lade mer enn til 80% og helst ikke tappe mer ned enn ca 40%?

"Det er en fordel å ta seg tid til å lade bilbatteriet helt opp til 100 % når du er hjemme. Da tøyer du batteriet slik at det blir mer slitesterkt. I tillegg får du kun ladet opp batteriet til 80 % når du hurtiglader elbilen på farta, ettersom de resterende 20 % må lades opp over lengre tid..."

http://magasin.volkswagen.no/thinkblue/nb/pages/8-Se-hvor-billig-det-er-å-lade-elbilen

sims

Sitat fra: e-curious på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:49
Det er en fordel å ta seg tid til å lade bilbatteriet helt opp til 100 % når du er hjemme. Da tøyer du batteriet slik at det blir mer slitesterkt.

Det der er jo rent kvakksalveri! Det er ok å lade til 100%, men det gir ingen fordeler utover å f.eks lade til 80% eller klattlade ofte.

tomrh

#5
De som tror at det er sunt å lade lithiumbatterier til 100% anbefales å ta en titt på denne ofte siterte artikkelen: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
Skjønner ikke hvordan VW kan påstå noe sånt. Kvakksalveri, JA!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA