Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Eip, tirsdag 26. mai 2015, klokken 09:32

« forrige - neste »

Eip

Er det noen enkel mulighet og få utnyttet denne 22kw på en enkel måte?
VIN: 509XX PD

RaBalder

Du kan lage en overgang fra 32 A rødt støpsel til 16A kontakt. Deretter bruker du Tesla UMC med rødt-adapter, overgangen og får ladet med 11kW.

Alternativet er å kjøpe (eller bygge selv) en mobil ladestasjon. Den har et 32A rødt støpsel inn og type2 kabel eller kontakt ut. Da kan du lade med 22kW.


petersv


Eip

#3
Sitat fra: RaBalder på lørdag 25. april 2015, klokken 20:29
Du kan lage en overgang fra 32 A rødt støpsel til 16A kontakt. Deretter bruker du Tesla UMC med rødt-adapter, overgangen og får ladet med 11kW.

Alternativet er å kjøpe (eller bygge selv) en mobil ladestasjon. Den har et 32A rødt støpsel inn og type2 kabel eller kontakt ut. Da kan du lade med 22kW.

11kw har jeg , og som jeg skrev i innlegget er kun 22kw aktuelt
Mobil ladestasjon, howto
VIN: 509XX PD

RaBalder

Jeg kjøpte meg en portabel ladestasjon slik at jeg kunne utnytte 22kW røde kontakter.

http://elbilhjelpen.no/htm/type2-3fase.html

Første bilde, kjøpte den som heter B3200S.

Eip

Den der kommer snart fra EV Select er midt i blinken. Kan man bygge en slik selv?
VIN: 509XX PD

Johnny

Disse folkene her har tenkt å lage et kit for de som vil gjøre dette selv. Vet ikke om de har tenkt at alt skal få plass inni bilkontakten på denne også :o

http://www.ev-power.eu/Connectors-Cabling-1-1/EVSE-kit-for-EV-charging-station.html
TMS og eGolf.

jkirkebo

Sitat fra: Eip på søndag 26. april 2015, klokken 01:18
Sitat fra: RaBalder på lørdag 25. april 2015, klokken 20:29
Du kan lage en overgang fra 32 A rødt støpsel til 16A kontakt. Deretter bruker du Tesla UMC med rødt-adapter, overgangen og får ladet med 11kW.

Alternativet er å kjøpe (eller bygge selv) en mobil ladestasjon. Den har et 32A rødt støpsel inn og type2 kabel eller kontakt ut. Da kan du lade med 22kW.

11kw har jeg , og som jeg skrev i innlegget er kun 22kw aktuelt
Mobil ladestasjon, howto

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rr2000

Jeg har bestilt en mobil ladeboks fra Sveits som kan kobles til mange typer kontakter inkusive 400v 32 amp. Den var kostbar, men gir veldig god fleksibilitet. Har dog ikke fått prøvd den i praksis enda.
http://www.e-driver.net/mobile-ladebox-juice-booster-1/
P85D

aronesen

Sitat fra: rr2000 på søndag 26. april 2015, klokken 11:13
Jeg har bestilt en mobil ladeboks fra Sveits som kan kobles til mange typer kontakter inkusive 400v 32 amp. Den var kostbar, men gir veldig god fleksibilitet. Har dog ikke fått prøvd den i praksis enda.
http://www.e-driver.net/mobile-ladebox-juice-booster-1/

Har testet denne i en drøy måned nå, og har bare positive erfaringer. Har testet denne på enfase og trefase.
Bruker den nesten daglig på jobben der jeg kobler meg på enten 16A og 32A røde cee stikk. Lynrask lading uten problemer.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Eip

Sitat fra: jkirkebo på søndag 26. april 2015, klokken 10:10
Sitat fra: Eip på søndag 26. april 2015, klokken 01:18
Sitat fra: RaBalder på lørdag 25. april 2015, klokken 20:29
Du kan lage en overgang fra 32 A rødt støpsel til 16A kontakt. Deretter bruker du Tesla UMC med rødt-adapter, overgangen og får ladet med 11kW.

Alternativet er å kjøpe (eller bygge selv) en mobil ladestasjon. Den har et 32A rødt støpsel inn og type2 kabel eller kontakt ut. Da kan du lade med 22kW.



11kw har jeg , og som jeg skrev i innlegget er kun 22kw aktuelt
Mobil ladestasjon, howto

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html

Bra tiltak men den er for stor til å ha med ibilen
VIN: 509XX PD

Eip

Sitat fra: Johnny på søndag 26. april 2015, klokken 10:10
Disse folkene her har tenkt å lage et kit for de som vil gjøre dette selv. Vet ikke om de har tenkt at alt skal få plass inni bilkontakten på denne også :o

http://www.ev-power.eu/Connectors-Cabling-1-1/EVSE-kit-for-EV-charging-station.html

Den så bra ut , har sendt mail.
Vil kun ha en helt enkel mobil 400v32a -> type2
VIN: 509XX PD

elbilmanne

Den siste der vil i praksis være det samme som den portable ladestasjonen til kirkebo. For å oppfylle standarden må du uansett ha jordfeilbryter og kontaktor, og 40A 4-pol sådan tar litt plass. Har bygget en sånn selv, og den er på størrelse med en brødboks.

petersv

Jeg har laget en med type 2-stoepsel, som dermed tar veldig liten plass pga. at man slipper ekstra kabel. Se her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18371.0.html

elbilmanne

Din er omtrent samme størrelse som min. Har valgt litt større boks for å ha god plass.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA