Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjemperabatter på nybiler på Finn. Hva skjer med bruktprisene nå?

Startet av Sharp, mandag 25. mai 2015, klokken 23:56

« forrige - neste »

Sharp

Jeg har ikke funnet så veldig mye informasjon om Kewet El-Jet 1 og 2 på nett. Noen som har erfaringer med disse?

Det jeg syns er litt kult er at de har jo manuell girkasse! Det må vel være eneste elbil som har det. Hvordan fungerer det? Er vel vanskelig å høre turtallet på elmotoren, slik at man vet når man skal gire.

Er en til salgs nå i Trondheim jeg er interessert i.

Gronbjerg

Vi har stadig lidt tilbage af disse i DK :-)
Den er bygget op som en helt almindelig fossil bil (det var tanken at Kewet også skulle laves i en Benzin udgave med briggs and stratton motor) med en tørplade kobling og fire trins gearkasse med bakgear.
Folk bruger dem på forskellige måde, man behøver jo ikke "koble ud" ved rødt lys da motoren kun løber rundt når du trykker på speederen, så nogle vælge blot deres favorit gear fra starten (høj acceleration og lav tophastighed / eller det modsatte) og undlader at hive i gearstangen under kørsel. Men da disse modeller fra fabrikken kun har en systemspænding på 48volt trækker de mange ampere hvilket slider børsterne hurtigt, der kan man dog få dem til at varer lidt længere ved at skifte gear undervejs.
Jeg vil anbefale at man hæver spændingen til minimum 60volt, men det er selvfølgelig også lidt synd ikke at holde den original.

En god kilde til information er "http://kewet.de" den handler om Kewet generelt, men faktisk meget om de tidlige modeller.

Jeg mener forresten også at VW Golf Citystromer'ne kører med gear

Mvh. Andreas
Whisper II, Kewet Eljet 2, Kewet Eljet 3, Kewet Citijet 5's, Kewet Citi-van's, Buddy Cab, Buddy M9, Mini-EL, M-Car (Merrild), Citroen AX Electrique

Rio

VW Golf CityStromer har en 5-girs Polo-girkasse.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA