Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelys

Startet av Hempe, mandag 25. mai 2015, klokken 01:39

« forrige - neste »

Hempe

Hei.
Vi skal ha opp en hjemmelader på veggen og er ute etter å høre folkets erfaringer med de forskjellige typene.
Det er til en Nissan Leaf og skal gå på en 20A kurs. Greit om den har en helt normal stikkontakt på seg så man kan smelle inn diverse utstyr om man skulle trenge det.
Og hvem forhandler Charge Amps i Norge? Like den Halo-laderen litt :)

Henning.
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

nofuelno

Nofuel.no er den største forhandler og distributør av Charge Amps i Norge.

Vi gleder oss til å introdusere HALO ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Gliderman

Hei.
Jeg la opp en egen 32A kurs ut til garasjen og satte opp en 32A CEE kontakt. I denne har jeg plugget til en Byggsentral. Vips har jeg rikelig med stikk i garasjen. For lading har jeg kjøpt en 32 ladeboks fra jkirkebo (er på forumet), som jeg har montert gummikabel og stikk på. Den henter strøm fra byggsentralen. For meg funket dette fint. Leafen lader på natta og Ampera på kvelden. Skal jeg lade begge må Charge Amps kabelen frem til Leafen.
En fleksibel og rimelig løsning.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

K S

Sitat fra: Hempe på fredag 24. april 2015, klokken 20:08
Hei.
Vi skal ha opp en hjemmelader på veggen og er ute etter å høre folkets erfaringer med de forskjellige typene.
Det er til en Nissan Leaf og skal gå på en 20A kurs. Greit om den har en helt normal stikkontakt på seg så man kan smelle inn diverse utstyr om man skulle trenge det.
Og hvem forhandler Charge Amps i Norge? Like den Halo-laderen litt :)

Henning.

Send en forespørsel til Elbilhjelpen.no

e-h

Hvis jeg har forstått riktig på min elektriker må de montere ny sikring dersom du nevner elbil på nytt uttak. Dvs at din 20A sikring ikke er god nok ifølge dagens krav.

Gordon Retriever

Sitat fra: Hempe på fredag 24. april 2015, klokken 20:08

Vanlig stikkontakt kan ikke sikres med mer enn 16A, og maks 10A dersom kursen er beregnet for elbil-lading.  Du kan derfor ikke kunne koble apparater med vanlig schuko-kontakt rett inn på 20A-kursen som ladestasjonen bruker. :)

elektrolux

Dersom du velger en ladestasjon med innebygget sikring kan du bruke en 20A kurs, men foreslår heller at du legger opp en vanlig 16A kurs for generelt bruk. Da kan du f.eks sette opp vårt kombistikk slik at du får mulighet til å bruke både Cee og Schuko.

Vi bytter vederlagsfritt til 32A støpsel på våre ladestasjoner om du likevel ønsker å legge opp en 20A kurs.

Ellers er vi Norges rimeligste på Charge-amps produkter og stort sett alt annet ladeutstyr til Elbil og lagerfører det aller meste vi reklamere for på hjemmesiden vår.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA