Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av moonbuggy, søndag 24. mai 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Amigakongen

Den hvite så da helt grei ut den. 5 seter med 60kwh batteri. Da har man en helt grei bil. :D
2015 BMW I3 - 11800km

TM

Sitat fra: JorgenM på torsdag 06. oktober 2016, klokken 10:41
Hvis dette virkelig er patent-tegninger så er vel det realistisk? Veldig grove tegninger visstnok
Ja, jeg trodde det var bare en ny rendering med ukjent opphav. Hvis det som står i artikkelen stemmer, så er dette absolutt en interessant nyhet  :)

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amigakongen

En elektrisk X3 hadde jo vært helt suverent. X3 er veldig fin bil.  8)
2015 BMW I3 - 11800km

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

knut.aulie

Så bedre ut, men 5 serie stasjonsvogna som står hos naboen ser mye kulere ut [emoji851]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Orbit

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. oktober 2016, klokken 19:56
Så bedre ut, men 5 serie stasjonsvogna som står hos naboen ser mye kulere ut [emoji851]

Enda mer OT: BMW lanserte ny 5-serie i går. Det kommer en 530e hybrid, men kun med 9.2kWh batteri (ca 45 km rekkevidde), og uten firehjulstrekk.

http://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/5er/limousine/2016/modelle-ausstattungen/bmw-iperformance.html
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KnutOL

Jeg også leste/så video presentasjon av den nye 5-serie plug-in hybriden. Jeg la merke til at de nå putter "i-logoen" fra i3/i8 på siden av bilen nå og kaller det iPerfomance.

Sent from my iPhone using Tapatalk

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

Rykter om elbil på størrelse med 3-serie:
http://www.bmwblog.com/2016/10/17/report-genuine-bmw-3-series-sized-electric-vehicle-works/

En versjon med bakhjulsdrift (235kW) og en med 4WD (300kW).
400 - 500 km rekkevidde.

knut.aulie

Merker at rykter og uttalelser selv om de stammer fra BMW har liten verdi. Det er mye posisjonering for å virke best! Ref WV ID som skal ha 600 km rekkevidde osv.
Det er konkrete planer eller helst en kjørbar modell med lanseringstidspunkt som gjelder.

Patentegning var et lite lyspunkt, men det virker veldig langt frem.....

Det er jo bare å se på Bolt/Ampera-e som egentlig er klar men først leveres om et halvt år tidligst i Norge..... Eller Modell 3 som også er ganske ferdig men kommer tidligst i 2018 antagelig 2019 i Norge

Da blir det vel optimistisk med elektrisk X3 i 2018[emoji43]

JorgenM

Ja ser den :)
Håper likevel du synes det er OK at jeg legger ut rykter i denne tråden som er basert på en bil som ikke er særlig mer enn et rykte i seg selv. Eventuelt kan jeg jo starte en egen ryktetråd :)

Edit: jeg starter en egen tråd for rykter så blir det enklere å finne for dem som er ute etter slike nyheter :)

RAS

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 08:18
Merker at rykter og uttalelser selv om de stammer fra BMW har liten verdi. Det er mye posisjonering for å virke best! Ref WV ID som skal ha 600 km rekkevidde osv.
Det er konkrete planer eller helst en kjørbar modell med lanseringstidspunkt som gjelder.

Patentegning var et lite lyspunkt, men det virker veldig langt frem.....

Det er jo bare å se på Bolt/Ampera-e som egentlig er klar men først leveres om et halvt år tidligst i Norge..... Eller Modell 3 som også er ganske ferdig men kommer tidligst i 2018 antagelig 2019 i Norge

Da blir det vel optimistisk med elektrisk X3 i 2018[emoji43]
Tesla Modell 3 er langt fra ferdig, det er derfor den ikke er lansert. Tesla har lagt seg til en strategi og det er slikt de har overlevd. Så fort som de har konseptbilen klar, så åpner de for forhandsbestilling. Da får dem inn milliard beløp de kan bruke på utvikling. Utvikling av ny bilmodell fra første tegne strek til ferdig produkt ligger på 4-5år, de som gjør det fortere enn det lanserer ett halv ferdig produkt. Forskjellen mellom neste gen X3 og modell 3 er at det allerede kjøres prototyper av X3, og har gjort det i flere år allerede.
Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

knut.aulie

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 08:45
Ja ser den :)
Håper likevel du synes det er OK at jeg legger ut rykter i denne tråden som er basert på en bil som ikke er særlig mer enn et rykte i seg selv. Eventuelt kan jeg jo starte en egen ryktetråd :)

Edit: jeg starter en egen tråd for rykter så blir det enklere å finne for dem som er ute etter slike nyheter :)
Det var ikke meningen å hindre deg i å poste. Du trenger ikke lage ny tråd for min del. Beklager om det ble oppfattet negativt.
Jeg ville bare si noe om dette med at det er langt frem til lansering.

haggen

Sitat fra: JorgenM på mandag 17. oktober 2016, klokken 21:49
Ny rendering basert på patentbildene:

Ellers intet nytt i artikkelen:
http://www.bmwblog.com/2016/10/17/bmw-i5-rendering-based-patent-leaks/

Artikkel om el-X3 også publisert idag:
http://www.bmwblog.com/2016/10/17/new-bmw-x3-edrive-scheduled-arrive-late-2018/

En tanke; kan vi ta helt feil mht at dette blir I5 ( som jeg ikke har funnet noen bekreftelser på skal lages engang), men i stedet er den nye I3S??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA