Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av moonbuggy, søndag 24. mai 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Taffelman

Men BMW må få ut fingern...

Det snakkes om en konseptbil i 2018 og lansering i 2020, dvs levering tidligst i midten av 2021... Mao ca 5 år frem i tid.

Hvorfor tar det så lang tid? Med i3 og i8 er plattform, materialer og produksjonsmetoder utviklet og satt i system. Skal de finne opp "i"'en på nytt? Eller sitter de på gjerdet og holder igjen, mens de venter på at markedet skal bli klart?

Nær 300.000 Tesla reservasjoner på en weekend bør gi et lite hint...
X75D
TM3 LR AWD

JorgenM

Merkel vil ha 1 mill elbiler på vegen innen 2020 og pøser på med 20 mrd i insentiver. Jeg vil tro det er noe som blir diskutert på BMW-kontorene og at de kaskje får litt ekstra prioritet på dette.

http://www.tv2.no/broom/8027124/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

På lang sikt er dette bra for oss som vil ha en BMW, men på kort sikt har BMW en utfordring med å produsere nok i-biler. Dermed slår dette negativt ut for oss i Norge i form av lengre leveringstid og litt mindre fokus på å bli mer konkurransedyktig.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

i5 nevnes i denne artikkelen fra idag:

http://www.welt.de/motor/news/article154799752/Markenausblick-BMW.html

- Erst nach 2020 folgt ein völlig neues i Fahrzeug, genannt "BMW i NEXT". "Es wird alle Zukunftsthemen besetzen", sagt Krüger, "autonomes Fahren, digitale Vernetzung, intelligenter Leichtbau und die nächste Generation der Elektromobilität." Gerechnet werden kann mit einer elektrischen Reichweite von über 500 Kilometern.

50 mil rekkevidde hadde ikke vært meg i mot i alle fall, men dette er vel bare rykter foreløpig.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

Rendering som ikke er lagt ut her tidligere. Bare en i3 XXL, men hadde i5 endt opp slik hadde jeg vært godt fornøyd :)

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

knut.aulie

Sitat fra: JorgenM på lørdag 30. april 2016, klokken 08:26
Rendering som ikke er lagt ut her tidligere. Bare en i3 XXL, men hadde i5 endt opp slik hadde jeg vært godt fornøyd :)


Sånn sett hadde jeg vært helt fornøyd om BMW gjorde akkurat det samme som WV med e-golf. Lagde en helelektrisk bil som er helt lik som fossilen [emoji1]

TM

Mange som er flinke med Photoshop, men det er vel ikke et snev av realisme i disse illustrasjonene  ;)

JorgenM

Det sies at BMW ikke vil lansere i5 før i 2019 fordi da kommer Samsung med en ny type batterier som er noe lavere i format enn dagens. No pressure, Samsung :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

knut.aulie

Sitat fra: TM på lørdag 30. april 2016, klokken 10:13
Mange som er flinke med Photoshop, men det er vel ikke et snev av realisme i disse illustrasjonene  ;)
Mitt forslag er helt realistisk

bromm

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 30. april 2016, klokken 11:58
Sitat fra: TM på lørdag 30. april 2016, klokken 10:13
Mange som er flinke med Photoshop, men det er vel ikke et snev av realisme i disse illustrasjonene  ;)
Mitt forslag er helt realistisk

Klykken

Elbilene må se ut som biler hvis de skal bli allemannseie (se på tesla). En i5 med såpass "sært" utseende som i3 vil bli tung å svelge for mange. Veldig mange synes jo i3 er rar og stygg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Jeg ville heller hatt en "15" mils 3serie GT/X1/X3, til og med utseende som en 2005 modell X3 hadde vært ok, fremfor en "30" mils bil med snålt/rart utseende.

Forstår ikke at el-bil folket absolutt ønsker at el-bil skal se ut som "hei-se-på-meg-kjører-elbil" utseende.



Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Kanutten

Sitat fra: 02jan på lørdag 30. april 2016, klokken 17:42
Jeg ville heller hatt en "15" mils 3serie GT/X1/X3, til og med utseende som en 2005 modell X3 hadde vært ok, fremfor en "30" mils bil med snålt/rart utseende.

Forstår ikke at el-bil folket absolutt ønsker at el-bil skal se ut som "hei-se-på-meg-kjører-elbil" utseende.

+1
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

LMOR

De som vil ha en "normal" bil får jo kjøpt det.
Hva med sære, men populære biler som:
Mini
2CV
Boble
Fiat 500
osv.
Jeg synes i3 har flott og unikt design både inni og utenpå. Hver sin smak.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanutten

Sitat fra: LMOR på lørdag 30. april 2016, klokken 18:13
De som vil ha en "normal" bil får jo kjøpt det.

Ja, én: VW Golf.

Leaf og Soul ser jo ikke ut, og er helt "plastic fantastic" innvendig.

i3 er mye mer forseggjort, men ser for spesiell ut - spesielt innvendig.

Om de små elbilene hadde vært identiske med "vanlige" biler tror jeg de hadde solgt enda bedre enn de gjør.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA