Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rutevarme ved tidsstyrt klimaregulering

Startet av Oysan, søndag 24. mai 2015, klokken 21:45

« forrige - neste »

Oysan

Hei! Jeg har lenge hatt lyst på elbil og endelig ser det ut som økonomi og behov kan tilsi et elbilkjøp.

Det jeg derimot er avhengig av, er å få et hundebur inn i bilen på en fornuftig måte. Antall tilgjengelige seter er ikke så viktig, så jeg ser for meg at å legge ned baksetene kan være en bra løsning. Er det noen biler der baksetet kan legges ned helt flatt? Eller har noen et tips til løsning? Har forsåvidt ikke lyst på varebil og har ikke råd til tesla...

Rønnern

Sitat fra: Oysan på fredag 24. april 2015, klokken 15:17
Hei! Jeg har lenge hatt lyst på elbil og endelig ser det ut som økonomi og behov kan tilsi et elbilkjøp.

Det jeg derimot er avhengig av, er å få et hundebur inn i bilen på en fornuftig måte. Antall tilgjengelige seter er ikke så viktig, så jeg ser for meg at å legge ned baksetene kan være en bra løsning. Er det noen biler der baksetet kan legges ned helt flatt? Eller har noen et tips til løsning? Har forsåvidt ikke lyst på varebil og har ikke råd til tesla...
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

TB

Var ein tråd på forum her ang. hundebur som var laga på mål. Slik vil det det passe nøyaktig inn og utnytte plassen best mogleg.

Avhengig av størrelsen på hunden / bur vil det nok vere fleire bilar som kan vere aktuelle.

Trilling som er nevnt er dei minste bilane, men har og den minste prisen. Større bilar har betre plass, men skal ikkje uttale meg om baksete kan legges heilt ned på alle.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

emil

Hvor stor bikkje?

Har selv en beagle i bur i bagasjerommet på Leaf. Kan gå litt opp i størrelse på bikkja uten problemer, men snakker vi schæfer eller tilsvarende størrelse blir nok bagasjerommet litt i minste laget.

Ta en runde med prøvekjøring og se om du får plass til buret.

Oysan

Takk for tilbakemeldingene :)

Er snakk om en finsk lapphund, mellomstor ca 16kg. En trilling hadde nok vært en veldig funksjonell og fornuftig løsning igrunn. Spørs om jeg får ta en runde med prøvekjøringer å se hva som faller i smak

Lars H.

Hva ble konklusjonen? Jeg vurderer å lete etter hundebur til bruk i min trilling men er i tvil om det er plass nok.

siglis

Hei Oysan;

Fant du ut av dette? Vi har samme bikkje og lurer på det samme

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA