Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader

Startet av Lynet, fredag 06. november 2009, klokken 23:09

« forrige - neste »

Lynet

Jeg har oppdaget uregelmessigheter under lading. Strømmen inn til batteripakken faller noen minutter for deretter å komme opp igjen. Ser av loggen på EV-monitor at temp 2 ligger på 57 grader, er det normalt?
Har en mistanke om at høy temp gjør at effekten justeres ned.
Det kan også være en vifte som fusker, hvor mange skal gå? Har ikke hørt noen ulyd fra viftene.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Alle 3 viftene i laderen på Th!nk classic skal gå samtidig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Du er nok inne på noe når du mistenker at laderen justerer ned effekten grunnet den høye temperaturen.

Beste vei videre blir nok å finne årsaken til den høye temperaturen.

I beste fall er det tempsensoren, men sansynligvis er det et reelt problem, som må fikses.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Tempsensor er nok ok, den viser samme som de andre 2 ved oppstart. Men kunne vært kjekt å vite hvor T2 står.
Må nok ut med laderen og sjekke om alle viftene går. Tipper med 80% sikkerhet at ei står. Bilen har gått over 80 000 så da må man nok regne med litt viftefeil.
Har en reservelader som jeg kan plukke fra.
Må man inn i laderen for å skifte vifte?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Nei.

Viftene står på en egen plate under selve laderen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Hvis du droppe dekselen under kan du få tilgang til viftene i laderen. Pass på fingrene under lading! Ellers fjern panseren og gå inn den veien. Høres ut som en av de viftene sliter, ja.
Om du må bytte en så kan det være mulig at du må fjerne topp lokk. Ikke dumt fordi da kan du sjekke for vann inntrengelse samtidig. Jeg husker ikke egentlig og ikke har en lader liggende. Ikke noe stor sak.

Litt sent ut med svar her!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Ta en titt her også: http://parat24.com/forum/index.php?topic=1686.0

Har du siste type lader med skrukobling er alt OK. Har du flatstikk, lodd fast ledningene for å hindre varmgang. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Da har laderen vært ute til kontroll, og feilen funnet. Ene tempsensoren var faktisk løs, og fikk da inn temperaturstråling fra en spole. Den følte dermed noe for mye varme. Nå er den godt festet, og alle 3 følerne gir nesten lik temp.
Avsluttet med å tette nedre kant av lokket med sikaflex.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ken

Bra, da er du på vei igjen. Gratulere med"hurtigladeren"!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Bra jobba, Lynet! Takk for at du deler dine erfaringer med alle!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA