Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ZOE,s skjulte hemmeligheter. Lydanlegg.

Startet av ZZooee, søndag 24. mai 2015, klokken 00:20

« forrige - neste »

pavithran.navaratnarajah

er det mulig å ha reservehjul på nissan leaf? eller må man kjøpe sånn spray? som jeg ikke har noe tro på..

emil

Det er ikke satt av noen plass til reservehjul, så det må eventuellt bare ligge i bagasjerommet hvis du velger å ta med et ekstra hjul. Alle bilene leveres med skumspray+kompressor.

pavithran.navaratnarajah

Såå jeg får skumspray kompressor på kjøpet?

fws

Det ligger skumspray og kompressor på venstre side i bagasjerommet. Men det følger ikke med jekk, så hvis du skal bytte dekk selv, må du kjøpe det.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Thomas Parsli

Sitat fra: Pavithran Navaratnarajah på torsdag 23. april 2015, klokken 22:45
eller må man kjøpe sånn spray? som jeg ikke har noe tro på..

Skum fungerer fint, så lenge du ikke har flenger i dekket som gjør at skummet renner ut.
De fleste punkteringer lar seg reparere med skum, selv om man ikke har "troen" ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kodalse

Jeg har kjøpt et reparasjonssett til både Leaf og Dieseldyret. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/

Forøvrig kan jeg av egen erfaring bekrefte at dekkspray fungerer helt utmerket. Ingen grunn til reservedekk som bare tar plass og tilfører ekstra vekt. Den jeg brukte sist var denne: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Dekkfiks-2000017072/
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

emil

Sitat fra: kodalse på fredag 24. april 2015, klokken 10:28
Jeg har kjøpt et reparasjonssett til både Leaf og Dieseldyret. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/

Må vel inrømme at dette settet ser ut til å fungere. Oppdaget en skrue i det ene sommerdekket da jeg skulle montere det på og nå har jeg snart kjørt 2000km på det uten problemer og det holder tett. Får fint plass i rommet bak sammen med kompressor.

TorC

Sitat fra: emil på fredag 24. april 2015, klokken 10:51

Må vel inrømme at dette settet ser ut til å fungere. Oppdaget en skrue i det ene sommerdekket da jeg skulle montere det på og nå har jeg snart kjørt 2000km på det uten problemer og det holder tett. Får fint plass i rommet bak sammen med kompressor.

Jeg har kun prøvd den dekksprayen. Det fungerte ekstremt dårlig for meg. Etter den opplevelsen har jeg alltid en gipsskrue liggende i bilen til å tette med.

Ifølge min lokale dekk-pusher er det ikke lenger lov å reparere dekk med den typen reparasjonskitt som biltema selger. Og dermed skulle de ha 450,- for reparasjonen...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

frankols

Sitat fra: TorC på fredag 24. april 2015, klokken 12:54
Sitat fra: emil på fredag 24. april 2015, klokken 10:51

Jeg har kun prøvd den dekksprayen. Det fungerte ekstremt dårlig for meg. Etter den opplevelsen har jeg alltid en gipsskrue liggende i bilen til å tette med.

Ifølge min lokale dekk-pusher er det ikke lenger lov å reparere dekk med den typen reparasjonskitt som biltema selger. Og dermed skulle de ha 450,- for reparasjonen...

Det kommer vel an på hvor hullet er ?
Dersom det er for nær kanten på dekket så er det ikke lov.

emil

Var også usikkert på lovligheten da jeg har hørt både det ene og det andre, men dekkene skal byttes etter denne sesongen uansett så hvorfor ikke prøve under "trygge" omgivelser hjemme først så har man prøvd det en gang før man står i veikanten med ny skrue i dekket.

Thomas Parsli

Sitat fra: frankols på fredag 24. april 2015, klokken 13:36

Det er tillatt å plugge dekk (fra innsiden), hvis hullet er i rullebanen.
Utenfor rullebanen er det fare for at pluggen løsner pga. bevegelse i dekket.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

TorC

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 24. april 2015, klokken 14:00
Sitat fra: frankols på fredag 24. april 2015, klokken 13:36

Det er tillatt å plugge dekk (fra innsiden), hvis hullet er i rullebanen.
Utenfor rullebanen er det fare for at pluggen løsner pga. bevegelse i dekket.

Thomas

Det var noe slikt den lokale dekk-pusheren sa til meg. Og tok 450,- kroner for jobben...

Et slikt rep.sett fra Biltema er jo sikkert kjekt å ha i bilen i tilfelle man får en punktering siden dekk-guffa ikke alltid er nok...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

smaug01

Jeg skulle likt å se lovhjemmelen for at plugging utenfra ikke er lovlig. Dekksjappene sier veldig mye rart som de ikke klarer å finne hjemmel for. Sist så skulle jeg kjøpe dekk til tilhengeren men de ville ikke selge dekk før jeg fortalte hvilken dekk jeg hadde på bilen. Jeg ville ha helårsdekk på hengeren. De hengte seg opp i at dekktypen måtte være det samme på henger og bil.
-Finn fram den regelen så kjøper jeg dekk av det på flekken, sa jeg til selgeren. Han kunne ikke finne noe som helst.
I Sverige har de den regelen. Har bil en piggdekk skal hengeren ha piggdekk. Har bilen piggfri dekk kan fortsatt hengeren ha piggdekk men det er da ikke noe krav, hengeren kan også ha piggfritt.

Det er ikke skum som følger med Leaf men en seig guffe. Man skrur inn patronen med denne seige guffa i kompressoren som presser denne gørra inn sammen med luft. Det fungerer mye bedre enn skum. Slik guffe er det rallygutta har i dekkene sine allerede før de har punkterer slik at en skade automatisk blir fikset mens de kjører.
Merk at den guffa visstnok er jævla dyr å kjøpe når den er brukt opp.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

elvedalen

Denne veier ikke stort og tar ikke store plassen .
Nissan Leaf Tekna 2013.

ragwo

Det er fullt mulig å lagre et reservehjul i en Leaf uten å miste bagasjeplass hvis du er litt fingernem. Link til et morsomt prosjekt:
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=14081
Eldrid - 2013 Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA