Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vindusvisker i service stilling

Startet av LMOR, lørdag 23. mai 2015, klokken 10:53

« forrige - neste »

LMOR

Når det gjelder Ishavsveien, så forstår jeg ikke hvorfor de får støtte. Kravet er at alle skal kunne bruke laderne, men med den prisen de opererer med kan en umulig påstå at det er åpent for alle.
Hurtiglading er viktig for mange av oss når vi er på tur. Vi må gjerne bruke flere leverandører på samme tur.

Hvem har abonnement hos Ishavsveien?

Vi kan kjøre nesten 40 000 km per år for samme pris når en lader hjemme.

Med Grønn Kontakt eller Fortum kan en lade 1500 minutter, eller ca 50 turer på ca 30mil ift mitt behov.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

hastmust

WOW elektricitet!! Det är så nytt för amishfolket på ishavsveien att de gör i byxan. ***moderert bort bannskap***.

Drar nu upp den här tråden för att påminna politikerna och de satans arselhålen på ishavsveien. Håller helt med! Var tvungen att ladda för 240 spänn och vända om i vintras. Hellre lånar jag en bensinbil än ladda för det priset (eller abonnera)

Jag var av den uppfattningen att ishavsveien fick stötten indragen, men tydligen har jag fel. Hur är detta möjligt???  Hoppas verkligen att någon högre upp kan göra något åt detta.

1. Sänk priset
2. Sparka ishavsveien och dess medarbetare ner till kloaken de uppstod ur
3. Ge tillbaka våra pengar. ***moderert bort bannskap***.

Här har vi ett par exempel på "framåtsträvare" inom ishavsveien. Vems ***moderert bort bannskap*** idè var det att en laddning ska kosta 240kr. Innovations och kommunikationsansvarige får gärna komma och försvara sig.

Ole Hundstuen (prosjektleder utbygging, Arctic Roads), Leif Egge (innovasjons- og kommunikasjonsansvarlig, Arctic Roads), Tom Nørbech (seniorrådgiver Enova SF).

Kan enova se detta? Har enova någon kommentar?

här har vi ett par problem:

* 300/mån för ett abonnemang, det är mycket mer än jag brukar i ström på att ladda hemma. Ska jag betala 3600:- för att ladda två gånger per år på tur, 36kw/h totalt om jag laddar fullt? Obegripligt.

* Ska jag betala 240 spänn för en enkel laddning? Tror de att vi är dementa allihopa?

* Hur många hundra miljoner kronor har de fått, på tal om ingenting?

Olemann

Ishavsveien er for dyr. Ingen tvil.

Men denne type innlegg med banning, bilder og personangrep fører ikke til noe godt. 

Lov å være frustrert, men lov å bruke sin eventuelle dannelse før man setter seg ved tastaturet også.

Poenget er vel å lykkes med å få akseptable priser på lading, ikke personlig katarsis, og jeg tviler på om denne type innlegg gjør Ishavsveien åpne og medgjørlige.  Om det i det hele tatt er mulig er en annen sak.
De er den eneste strømleverandøren som har ringt meg med telefonselgere for å selge abo, så tydeligvis går ikke salget av seg selv, og det er ikke vanskelig å forstå med de prisene de opererer med.

havardolini

Jeg er enig i at lading på Ishavsveien er kriminellt dyrt. Og selv om jeg kanskje kunne ha tenkt de samme tankene for meg selv, ville jeg nok ikke ha skrevet det her.

Men... skal jeg sørover langs E6 fra Trondheim, og over Dovre, må jeg vel dessverre regne med minst èn Ishavslading hver vei, dersom da laderne kommer i drift....
Dersom jeg bruker app, vil det da koste meg til sammen Kr. 440,- tur/retur.
Fyller jeg diesel for 15 kroner pr. liter, kommer jeg kanskje dobbelt så langt med fossilbil, i forhold til med elbil og ladeprisene hos Ishavsveien.
Pr. nå er literprisen på diesel gjerne lavere enn 15 kroner, så da kommer jeg bare enda lengre.

Hvordan kan de legge seg på en såpass ekstrem prispolitikk sammenlignet med andre leverandører?
Jeg er i det minste heldig som stort sett kan unngå å bruke hurtigladerne deres.

LMOR

Fant en annen tråd som tar opp det samme: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20930.30.html

Der la jeg inn:

3750.- per år tilsvarer 1500 minutt med lading hos de fleste av konkurrentene.
Det igjen tilsvarer ca 10 000 km for en i3, så lenge en ikke lader opp til 100%.

Når gjennomsnittsforbruket til en norsk bilist er 14 000 km per år, så sier det seg selv at det ikke vil bli en suksess i forhold til å sikre nok kunder.

Hvis vi antar at en gjennomsnittsbilist lader 80% av forbruket hjemme, så blir det 321% dyrere hos dem ift alternativene.

Selvfølgelig vil de få noen kunder, men de vil aldri tjene dette inn igjen. De er rett og slett nødt til å konkurrere på pris i tillegg til dekning. Så jeg er rimelig sikker på at de vil ha en helt annen prismodell hvis de bygger et slikt nettverk.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Har prøvd å spå litt om fremtiden. Om noen år når det er 500 000 Elbiler:
Jeg spår at maks 5% av oss er villig til å betale en så stiv på som disse tar. Det maks 100 mill i omsetning per år i dette segmentet. Og hvis noen er villig til å betale så mye. så vil også flere prøve å vinne disse kundene.

Mens resten av markedet vil være verd minst 1 mrd per år. På vei dit, vil de som priser seg riktig ha kontinuerlig inntekt på stasjonene som allerede er bygget ut, mens de som tar en fast pris på 100.- eller mer, kommer til å gå glipp av disse pengene.

Den som lever får se  :)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

JIPPI  ;D Fantastiske nyheter fra Ishavsveien (som nå heter Arctic Roads) !!! Jeg tror jaggu de har hørt på mitt forslag om "ferie-abonnement" eller sessongkort, for nå selger de 30-dagers medlemskap til 399,- HELT PERFEKT for ferieturen ;D http://www.ishavsveien.no/bli-medlem/priser-vilkar/

I tillegg så har de altså planer om 388 nye ladere mellom 2016 og 2018 - SNAKKER VI !!!  ;D

TM

Jeg overnatter heller i telt og saktelader framfor å bruke ishavsveien.
Å betale for et medlemsskap for fri lading hos et selskap som nesten ikke har ladere er uaktuelt. Det er vel en grunn til at ingen oljeselskap har lansert abonnement med fri bruk av bensin. Hvis de ikke snart lanserer en fornuftig pris pr. minutt så har de ingen framtid. Vi får bare håpe at konkursboet kjøpes opp av en seriøs aktør som eks. Fortum.

emil

Sitat fra: bromm på mandag 20. juli 2015, klokken 18:30
I tillegg så har de altså planer om 388 nye ladere mellom 2016 og 2018 - SNAKKER VI !!!  ;D

Men regningen for utbyggingen har de planer om at andre (Enova) skal ta. Når Transnova støttet 30-40 hurtigladere i året og Enova bare har gjort ting værre, hvor lang tid tror dere det tar før Ishavsveien/ArcticRoads har fått bygget ut sine 388 ladesteder når andre operatører med mye bedre prispolitikk også skal få tildelt støtte?

emil

Sitat fra: TM på mandag 20. juli 2015, klokken 19:40
Jeg overnatter heller i telt og saktelader framfor å bruke ishavsveien.

Har de samme følelsene, og har fortsatt ikke bestemt meg for hva jeg gjør med lading over Dovre på Trondheimsturen jeg skal ta om 4 uker. Men tror jeg må legge prinsippene tilside og faktisk ta et månedsabonnement.

LMOR

Det er synd de får lov til å utnytte oss som er tidlig ute, selv 399.- for en måned er dyrt for de fleste av oss på ferietur.

Jeg håper de tar til fornuft, eller at Statoil, Fortum eller Grønn Kontakt bygger ut på de strekningene de har monopol på i dag.

Så langt hat jeg heldigvis klart å boikotte både Lyse og Ishavsveien/Arctic Roads. Håper jeg slipper å bruke noen av dem. I Stavanger området er det nå endelig kommet flere alternativ. Lyse og de som står bak Arctic Roads vil også ha store problem med å selge andre produkter til meg på mange år. 80% av oss nordmenn glemmer ikke noen som vi mener har behandlet oss dårlig.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Det er jo prisverdig at de vil bygge ut ladenettet med totalt 388 ladere. Da ser jeg det ikke som uaktuelt å betale 399 kr/mnd dersom de har ladere som passer for en ferietur. Problemet er at de ikke har ladere som dekker strekningen jeg kunne tenke meg å feriere. Og med 3 ukers ferie fra 15. Juli vil jeg måtte kjøpe abonnement for både juli og august, og da blir prisen 800 kr. For den summen kunne jeg lade 20 ganger a 15 minutter på Fortum sine ladere. Jeg kan ikke forstå hvordan Arctic Road mener at fastpris pr. lading (hhv. Kr 220 med app eller 240 med SMS) er en bærekraftig prismodell. De klarer nok å "lure" en og annen elbilist som er ladefast til å betale, men de vil nok sky Arctic Road som pesten resten av livet.

Kjell Leaf

De kan stikke strømkabelen sin opp i rompa, for på tur kjører jeg BMW V8 bensin  ;D ;D ;D ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

bromm

Sitat fra: LMOR på mandag 20. juli 2015, klokken 20:31
Det er synd de får lov til å utnytte oss som er tidlig ute, selv 399.- for en måned er dyrt for de fleste av oss på ferietur.
399 kr for ubegrenset lading i et landsdekkende nettverk (som vitterlig er målet, og som Enova ser ut til å ha svelgt sluken på), er ikke dyrt LMOR - nå må du ta av deg "gjerrig-hatten"  ;)

bromm

Sitat fra: TM på mandag 20. juli 2015, klokken 20:50
Og med 3 ukers ferie fra 15. Juli vil jeg måtte kjøpe abonnement for både juli og august, og da blir prisen 800 kr.
Avtalen gjelder fra den dagen du bestiller og 30 dager frem i tid, slik jeg leser betingelsene....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA