Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Det var da svarte til rekkevidde...

Startet av fonberg, lørdag 23. mai 2015, klokken 08:09

« forrige - neste »

fonberg

Min S85 fra 2013 har små LED kurvelys nede på spoileren, som aktiveres bare når man svinger. Jeg mener dette var del av tech-pakken på den tiden.

På S85D som jeg har på vei ser det på bildet i MyTesla ut som dette kurvelyset mangler, sammenlignet med tilsvarende bilde av min nåværende S85. (Bestilt S85D har også tech.)

Noen som har oversikt over hvilke modeller/utstyrspakker/generasjoner av TMS som har og ikke har disse kurvelysene?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

B_Tesla

Først var kurvelys en egen option (tåkelys). Så var den en del av tech-pakken, mens nå er det en del av Premium interiør og belysning. Samme med elektrisk bakluke, lysende døhåndtak++
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Kurvelys er, og har alltid vært standard. (De som tennes i kurver.) Tåkelys er i tilleg og har vært tilbudt som beskrevet i forrige post.

B_Tesla

Det står helt klart på Tesla sin side:

Premium interiør og belysning

Gi interiøret i din Model S et løft med en mengde av eksklusive detaljer for interiørets finish. Denne pakken inkluderer:
•Elektrisk bakluke
•Armlener i nappaskinn og dashbord
•Alcantara taktrekk og aksenter
•Innvendig effektbelysning
•Tåke- og kurvelys
•Lysende dørhåndtak

Så det er vel ikke helt sant at det er standard.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

GOS

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. april 2015, klokken 15:02
Min S85 fra 2013 har små LED kurvelys nede på spoileren, som aktiveres bare når man svinger. Jeg mener dette var del av tech-pakken på den tiden.

På S85D som jeg har på vei ser det på bildet i MyTesla ut som dette kurvelyset mangler, sammenlignet med tilsvarende bilde av min nåværende S85. (Bestilt S85D har også tech.)

Noen som har oversikt over hvilke modeller/utstyrspakker/generasjoner av TMS som har og ikke har disse kurvelysene?

Det var i hvert fall en del av Tech-pakken når jeg bestilte min S85 som ble levert juni 2014

Edit: Trekker tilbake. Det står ikke under beskrivelsen for Tech Pakken når jeg bestilte, så da var det vel standard. Det som var i Tech-pakken i begynnelsen av februar 2014 var:

Tech-pakke Teknologipakken legger en rekke funksjoner til en allerede avansert bil. • Lagret kart og navigasjon til hele Europa med gratis oppdateringer i 7år
• LED Dagskjørelys
• Automatisk, nøkkelfri døråpning
• Belyste dørhåndtak
• Elektrokromatisk speil
• Elektrisk innfellbare speil med varme
• GPS-aktivert Homelink
• Seter og speil med minnefunksjon, og førerprofil
• Elektrisk hevet bagasjeluke
kr. 24.500

Men jeg finner det heller ikke i infoen som sto på nettsiden da av standard-utstyr, der står det bare: Xenon frontlykter med automatisk av/på og LED kjørelys
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Mippen

Jeg har lys som tennes når jeg svinger og har vanlige tåkelys. 85D med tech men ikke Premium interiør.
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Denne endringen har skjedd nylig. Spørsmålet er når bilen bygges. Som nevnt har de vært del av ulike pakker opp gjennom.

Muffinman

Sitat fra: petersv på torsdag 23. april 2015, klokken 15:34
har alltid vært standard.
Nei. I 2013 måtte man ha tech-pakke for å få disse. I utgangspunktet inkluderte det tåkelys også, men når bilen kom var de borte vekk...

De som ikke bestilte med tech fikk bare lykter inneholdende svart plast.

fonberg

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 23. april 2015, klokken 16:30
Denne endringen har skjedd nylig. Spørsmålet er når bilen bygges. Som nevnt har de vært del av ulike pakker opp gjennom.

Ja som både du og Muffinman er inne på så har lysoppsett både foran, på dørhåndtak og inni vært mye fram og tilbake opp i gjennom. Min S85D ble bestilt i nov 14 og var ferdig produsert for noen uker siden og er vel i en båt ett eller annet sted i skrivende stunf. Konfigurasjonen ble således "låst" lenge før dette lysoppsettet ble knyttet til den nyvorne pakken "Premium interiør og belysning".
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

aness

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. april 2015, klokken 17:43
Sitat fra: B_Tesla på torsdag 23. april 2015, klokken 16:30

Ja som både du og Muffinman er inne på så har lysoppsett både foran, på dørhåndtak og inni vært mye fram og tilbake opp i gjennom. Min S85D ble bestilt i nov 14 og var ferdig produsert for noen uker siden og er vel i en båt ett eller annet sted i skrivende stunf. Konfigurasjonen ble således "låst" lenge før dette lysoppsettet ble knyttet til den nyvorne pakken "Premium interiør og belysning".

Såvidt jeg har sett finnes det to versjoner av tåkelyset, en med bare lampe og en med en buet led-stang opp langs siden.

Min S85 ble levert i desember 2014 og jeg har denne led-stangen, men om det er fordi jeg hadde flaks (tror tåkelys ble standard etter bestilling(?)) eller om det var fordi jeg hadde bestilt premium interiørlys aner jeg ikke.

Såvidt jeg husker hadde jeg ikke bestilt tåkelysene.

Ved lanseringseventet av P85D tidligere i år hadde P85D disse buede lysene, mens en vanlig S85 inne hadde kun lampe.

gzegorz

Jeg har LED-stangen, men forstår ikke hvordan jeg slår den på. Er det kun automatisk ved tåke?
Tesla Model S85

Stig O

Det var noen måneder i slutten av 2013, begynnelsen av 2014 hvor du ikke fikk tåkelys på de europeiske bilene. Man fant ut at de ikke var EU godkjente og måtte redesignes. De kom da som et tilvalg for kr. 3000 senere.
Jeg fikk min bil i februar 2014 og da var ikke tåkelys tilgjengelig. Har ettermontert de senere, og da får du den buede ledstripen også. Kurvelys som bare lyser når du svinger har vel alltid vært inkludert, og da uten ledstripe.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Fush

Sitat fra: gzegorz på torsdag 23. april 2015, klokken 19:56
Jeg har LED-stangen, men forstår ikke hvordan jeg slår den på. Er det kun automatisk ved tåke?

Kurvelys tennes i lave hastigheter ved en viss mengde rattutslag. Se etter lys mot kanten når du svinger ut av parkeringsplassen :)
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

petersv

Sitat fra: Fush på torsdag 23. april 2015, klokken 23:35
Sitat fra: gzegorz på torsdag 23. april 2015, klokken 19:56

Kurvelys tennes i lave hastigheter ved en viss mengde rattutslag. Se etter lys mot kanten når du svinger ut av parkeringsplassen :)

Han mener nok den led-stripa som går i bue opp. Den tennes, som hsn sier, kun sammen med tåkelysene. Mao. ikke lovlig å bruke bortsett fra sammen med park-lys på dagtid.

Dennis

Irriterende at bilen alltid går tilbake til auto. Kjører ofte med ledstripene og tåkelysene på dagtid. Så må derfor inn å velge parklys og tåkelysene hver gang jeg skal kjøre eller går ut og inn av bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA