Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjører splitter ny E-Klasse loaner...odg!

Startet av Busa, fredag 22. mai 2015, klokken 22:29

« forrige - neste »

Busa

Skulle flytte på min 2006 Buddy her om dagen, men når jeg vred om nøkkelen skjedde det ingen ting. Bilen har stått urørt på lading i 2-3 måneder. Batteriene måler 13-14V, så jeg tror det må være et rele som ikke slår inn. Er det noen som har tips å komme med?
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

GREX

Sjekk den sikringen som går mot tenningsnøkkelen. De sikringene som er under dashbordet på passasjersiden mister lett kontakten og er det sikringen til tenningen, muligens sikring no 4, så er det ikke liv i noe. Jeg fikk erfare dette da min Buddy'n bare flere ganger bare døde under kjøring for så å være i orden noen timer senere. Etter å ha strammet opp leppene som sikringen sitter imellom var problemet løst og Buddy'n har ikke stoppet under kjøring siden. 

Busa

Har gått over siktingene og de er OK, andre tips?
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

eriksj

Har du sjekket spenningsfølerne som sitter på battteriene? Dersom en eller flere av disse sitter dårlig eller ikke har kontakt, så rapporteres ikke riktig spenning og bilen vil ikke starte.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

ØysteinBuddy

Har du 12 v på backup-batteri under plata i bag.rom? Sjekk kabler på batteriet, evt dc-dc-konverter i elboksen.
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA