Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vibrasjoner under superlading

Startet av 03sib113, fredag 22. mai 2015, klokken 22:14

« forrige - neste »

Upster!

Sitat fra: 03sib113 på tirsdag 16. juni 2015, klokken 11:29
Siden dette problemet bare har blitt værre og værre så skal bilen nå inn å sjekkes.

Her står det også andre elbiler å lader, uten å ha noen problemer. Vel og merke ingen andre VW.

Det første Mølller sa var jo at de var veldig følsomme for strømnettet, og siden ladeledningen med kladden var en nødløsning så ville dette skje før eller siden. Veggboks var tingen...

Vi får se hva som skjer etter at den har vært inne på verkstedet...

Jeg kan ikke huske å ha fått noe informasjon om at ladingen var en nødløsning, og at veggboksen var ett must... Isåfall tror jeg at jeg ville kjøpt med en veggboks. Det virker jo også på tilbakemeldningene her som at dette problemet er individuelt også...

Hadde bare appen klart å fortelle meg at ladingen stoppet....

Eg har hatt nøyaktig det same problemet som deg. I tillegg blir det verre dei gangane det er sol på ladepunkta eg normalt nyttar på jobben. Fekk også same tilbakemelding frå Møller i forhold til at kladden bare var ei naudløysing. Når eg svarte at eg ikkje har moglegheit til å installere veggboks heime, sidan eg bur i borettslag, fekk eg bare noko mumling til svar og at dei skulle sette opp ein time til bilen for å sjå på problemet. I mellomtida kunne eg jo bare bruke hurtigladaren på Danmarksplass som løysing på problemet...

Men skal ha bilen inn på fredag, så skal gi ei tilbakemelding på kva dei seier når dei har fått testa dette.
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Elmo

#16
Jeg tror Møller i Bergen er vanskeligere enn de fleste med å godta å bytte kladden. Jeg kjenner til utallige eksempler her i Oslo hvor de har byttet kladden gratis og problemet er løst.
Men jeg kjenner også til ett hvor Møller Bergen har overtalt eier til å betale for ny kladd med ref til at strømnettet hos eieren har ødelagt kladden.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Upster!

Hmmm, greit å ha med seg det når eg skal inn med bilen. Har bruktimportert bil i tillegg, så det gjer vel ikkje saken enklare vil eg tru... Har høyrt tidlegare at dei ikkje er så vennlig innstilt mot den typen bilar.
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

03sib113

Litt sein tilbakemelding her, men det hele løste seg med ny kladd...

Gjenforteller historien i grove trekk frem til jeg kom dit.... Den var blandet, men løste seg bra tilslutt.

Bilen ble sjekket utfra noen sjekklister fra fabrikken, og de fant selvfølgelig ingen feil. Samme leksa fra verkstedet.... (nødløsning, jordfeil etc etc)

Jeg sa det samme igjen at det er merkelig at denne feilen skjer samtidig i to ulike byer, og gjentok mitt opprinnelige spørsmål som var om jeg kunne få teste en ny kabel/kladd. Nei, det hadde de ikke...

Jeg spurte da om det var slik at jeg måtte finne en i byen her med lik bil, ringe på å spørre om å få låne deres kladd... Svaret var at jeg jo kunne forsøke hos en av selgerne, kanskje de hadde.

Forklarte problemet igjen der, og han hentet kabel fra demobil som jeg kunne låne i to dager. Funket selvfølgelig strålende.

Var blitt litt oppgitt og lei verkstedet, og sendte derfor en relativt lang mail, hvor jeg forsøkte å være konstruktiv, til daglig leder hos vår Møller hvor jeg forklarte at jeg syntes jeg hadde kastet bort nok av deres og min tid.

Da ble det fart i sakene selvom sjefen hadde ferie. Mailen ble videresendt, og jeg fikk ny kabel, den skulle til og med bli levert hjem til meg. Noen dager etter fikk jeg den nye kabelen, og bilen er frisk igjen.

Fikk også en samtale i ettertid med nok en beklagelse og hvor de bare skulle sjekke at alt var ok.
Tungsten E-Up!

elektrolux

Bra det ordnet seg med ladingen etter at du fikk ny kladd. Vi må resette vår kladd stadig vekk uansett ladepunkt, og noen ganger er det nesten umulig å få i gang ladingen.

Skulle bare ønske at ladekladden feilet helt slik at vi fikk ny. Nå må vi vistnok akseptere situasjonen slik den er.

Med egne kabler lader bilen problemfritt, og en stund brukte vi disse for å slippe alt styret.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Upster!

Beklager litt seint svar her også, hadde bilen inne rett før ferien, så rakk ikkje å få meldt tilbake. Men eg hadde bilen inne hos Møller her i Bergen, og eg fekk beskjed om at dei hadde bytta ut ladekabelen med ein ny. Fekk ikkje noko meir informasjon om kva som var feil på den eg hadde. Uansett så ba dei meg om å gi tilbakemelding på korleis den nye fungerte etter å ha brukt den ei stund.

No har eg lada i to dagar på samme ladestolpane der ladinga kutta tidligare, og det fungerer fint. Skal teste på plassen der det var mest ustabilt i morgon og sjå korleis det går der. Uansett så blir nok tilbakemeldinga til Møller at det er heilt tydeleg at det er noko galt med kladden/kabelen, så får håpe at dette fører til at fleire får skifta ledningen.

Det ser i alle fall ut som det ordna seg uten meir mikkmakk fra Møller, så pluss i boka der for min del.
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

mars

Har hatt lignende problemer under lading, hvor den har avbrutt etter en stund, med rødt lys i kladden. For meg var løsningen å få byttet stikket hvor jeg lader. Etter det forsvant problemet helt. mener å ha lest at det er en form for termisk sikring i støpselet, men er langt fra sikker på det. Min up er 2013 levert i begynnelsen av 2014.
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA