Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan inviterer til faglig påfyll og workshop i Oslo, tirsdag 9. juni 2015

Startet av Ebbe, fredag 22. mai 2015, klokken 14:45

« forrige - neste »

Ebbe

Skal sende min sønn til kamp mot Odd og lurte på om laderen (22 kW) på Skagerak Arena fungerer/koster penger og hva man kan betale med? På forhånd tusen takk!
P39240

fredag

Sitat fra: Ebbe på torsdag 23. april 2015, klokken 08:21
Skal sende min sønn til kamp mot Odd og lurte på om laderen (22 kW) på Skagerak Arena fungerer/koster penger og hva man kan betale med? På forhånd tusen takk!

Nei, koster ikke penger. Gratis. Ingen RFID-kort nødvendig for å lade.

Men det merkes at det er flere elbiler i Grenland nå enn før. Den er oftere full nå enn før. Spesielt kjedelig når den er opptatt i timesvis av Tesla som lader saaakte fordi eieren ikke har tatt seg råd til dobbeltlader.

Skagerak Energi: Sett opp flere type2-ladere for å avlaste, please? Feks i Porsgrunn?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Tesla-man

Tipper det fort kan bli vanskelig å få plass på kampdag ja.  Nå er det kanskje et tips at det er 400V 3 fas lader ved rasteplassene på nye E18 mellom Larvik og Porsgrunn. Kommer/skal du sørover er det lader på Lasses i Bamble.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

emil

Men uansett er vel tur/retur Skagerak Arena fra SC Vinje, SC Drammen og SC Brokelandsheia fullt mulig uten noe som helst problemer, så jeg ser ikke helt det store behovet for å stresse med lading på stedet selv om det selvfølgelig er bedre å lade når man uansett står parkert.

fredag

Sitat fra: emil på fredag 24. april 2015, klokken 21:10
Men uansett er vel tur/retur Skagerak Arena fra SC Vinje, SC Drammen og SC Brokelandsheia fullt mulig uten noe som helst problemer, så jeg ser ikke helt det store behovet for å stresse med lading på stedet selv om det selvfølgelig er bedre å lade når man uansett står parkert.

Jeg kjører ikke Oslo - Skien t/r uten å lade i Skien. Jeg bruker vanligvis ca 190 tkm på strekningen.

Superladeren i Lier bruker jeg sjelden. Den er for nær Oslo til å være noe særlig nyttig for meg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Baldrian

Sitat fra: Tesla-man på fredag 24. april 2015, klokken 18:36
Tipper det fort kan bli vanskelig å få plass på kampdag ja.  Nå er det kanskje et tips at det er 400V 3 fas lader ved rasteplassene på nye E18 mellom Larvik og Porsgrunn. Kommer/skal du sørover er det lader på Lasses i Bamble.
På Vassboten som stedet heter, er det 400 V, 32 A, 3 fas, så den kan vi ikke bruke uten en 32A->16A overgang. I tellegg er det vanlig Schuco 16 A 230V, og det er kun én ladestolpe på hver side av motorveien. Lading er gratis og man trenger kun nøkkel for å lade. Kun kiosk på stedet.

Lasses på Bamble kan brukes på vei nordover også, og her er det alle typer ladestolper (Schuco, Type 2, CCS og ChaDeMon). Her koster det kr. 2,50 pr. min (mener jeg å huske). Her er det veikro også.

sven erik

skagerakk  kan en fort lade på type 2 og bruke chademo samtidig  ingen kostnad men chademo er ikke så rask

Tesla-man

Sitat fra: sven erik på mandag 04. mai 2015, klokken 16:39
skagerakk  kan en fort lade på type 2 og bruke chademo samtidig  ingen kostnad men chademo er ikke så rask
Sikker?  Sist jeg var der så tror jeg ikke de kunne brukes samtidig.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

sven erik

sist jeg hvar der ble det brukt samtidig  men

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA