Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU

Startet av SteinarSun, fredag 22. mai 2015, klokken 09:09

« forrige - neste »

SteinarSun

Hei !
Har simkortleser i mediaboksen i hanskerommet, og fant ut at jeg skulle stappe inn et reservekort jeg hadde liggende.
Fikk tekstmelding fra operatør samme ettermiddag at jeg var i ferd med å gå over datakvoten.
Var inne å kikket på forbruket, og så at bilen hadde lastet ned/opp ca 100mb i dag, bilen var kun kjørt en liten halvtime til jobb, og stått i ro fram til jeg fikk meldingen.
Har ikke bevisst brukt data, så dette er nok noe bilen har gjort på egenhånd.. :o

Andre som har erfaring med dette , og evt om det går å strupe databruk fra bilen ?
Blir litt kjipt om bilen skal bruke hele kvoten min på data hver måned....
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Sidewinder

Hmm, har inntrykk av at de fleste av oss ikke har simkort slot,
trodde bilen kom med intigrert kort?

poskare

Det stemmer det, e-Golf har ikke sim slot i hanskerommet. Men som alltid er VW kjent for forskjeller i produksjonen, både på enheter montert og innholdet i menyene.. Merkelig men sant. Med VCDS kabel har du kanskje mulighet til å få skrudd på Google Maps og de andre 'enhanced features' på Discover Pro'en!  Heldigvis!

hottentott33

Sitat fra: Sidewinder på onsdag 22. april 2015, klokken 22:19
Hmm, har inntrykk av at de fleste av oss ikke har simkort slot,
trodde bilen kom med intigrert kort?

Det er helst på importbiler at det er en ekstra simkortslot, men som poskare sier, det er ikke umulig at en eller annen kan ha kommet til Norge ved nybilsalg, da Volkswagen somme tider har litt forskjell på ting :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

bno

Sitat fra: hottentott33 på onsdag 22. april 2015, klokken 22:38
Sitat fra: Sidewinder på onsdag 22. april 2015, klokken 22:19
Hmm, har inntrykk av at de fleste av oss ikke har simkort slot,
trodde bilen kom med intigrert kort?

Det er helst på importbiler at det er en ekstra simkortslot, men som poskare sier, det er ikke umulig at en eller annen kan ha kommet til Norge ved nybilsalg, da Volkswagen somme tider har litt forskjell på ting :)

Fikk min egen importerte opp fra Tyskland nylig. Her er det SIM  kort leser i hanskerommet. Men har ikke hatt mulughet for å utforske dette enda. Interessant det som nevnes her...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

SteinarSun

Hei !
Bilen er bruktimportert fra Tyskland, så det er kanskje derfor den har slot for sim.
Tenkte det var enklere å bruke denne enn BT, da bilen ellers "tar over" simkort i telefonen, og jeg må huske å taste inn pin på telefonen når jeg forlater bilen .
Kan ikke se annet enn at bilen har lastet ned et eller annet, men har ingen anelse om hva det kan være
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

provides

SteinarSun: Fant du ut noe mer her? Har SIM kortslot i min bil også. Veit ikkje om eg skal bry meg med å bestille opp tvillingsim eller ikkje

mihkku

Ulempen med simkort trur jeg er at bilen konstant er på nett. Det vil si oppdateringer - alt. Plutselig er du tom for datatrafikk ;)

SteinarSun

Har ikke akkurat forsket på dette, men det ser ut som "systemet" driver med oppdateringer, og så trekker selvfølgelig Google Earth sitt hvis det er aktivert som kart.
Har også Wifi"hotspot", så det kan være at telefonen bruker litt data til mail og div oppdateringer
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Laffa

vet noen om det er mulig å få kjøpt denne modulen sli kat jeg slipper å dele internett med bilen hele tiden,
sl

SteinarSun

Sitat fra: Fisker på onsdag 21. juni 2017, klokken 07:54
vet noen om det er mulig å få kjøpt denne modulen sli kat jeg slipper å dele internett med bilen hele tiden,
sl
Enklere og billigere å kjøpe en egen 4g-router med wifi-deling som kan ta seg av dette.
Du kan feks bruke sigaretttenneruttaket i bagasjerommet og ha routeren der.
Alternativt må du bytte hele mediaenheten i hanskerommet og få kodet denne inn. Tipper det vi i alle fall koste deg 10 ganger så mye
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Mobileum

#11
Kan det ikke være en mulighet for at du har Premium telefonsystem med rSap? Isåfall har du et SIM-slot i hanskerommet. Søk på rSap for en forklaring av bruken. Kan stort sett bare brukes sammen med Samsung-telefoner. Selv om du har importbil, er jeg ganske sikker på at den har integrert SIM for kommunikasjon med CarNet-appen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA