Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Felles Teslatur til Berlin 14-160615 mot påtvinget CCS

Startet av Sirup, torsdag 21. mai 2015, klokken 07:48

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. april 2015, klokken 09:58
alle forhandlere burde jobbe mot et mål! å få ut så mange elbiler som mulig og da tilrettelegge for alle. blir det for mye rot så gidder ikke folk kjøpe elbil (untatt Norge da) hadde vart morsomt om du kommer til Shell for å tanke bensin eller diesel og får beskjed om at det kun er BMW som får tanke der, VW får dra til Statoil.
helt idiotisk med alle disse forskjellige ladevarianter, infrastrukturen blir helt rotete når så mange forskjellige er på markedet.
jeg synes og Tesla sine SuperChargers burde være åpne for andre (mot betaling da ettersom Model S kjøpere allerede har betalt for dette i nybilprisen).
er lit som ladekontakt til mobiltelefoner tidligere når alle hadde sin egen plugg. du måtte løpe rundt å finne en med samme telefon for å lade. nå har du enten iPhone eller micro-USB. hadde gjerne sett samme på alle, men i det mindste bedre enn tidligere.
Enig i tillegg er det også sannsynlig at rotet (mangel på "standardisering") er fordyrende i tillegg
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Ferry

Dårlig av forhandleren. Jeg har benyttet meg av hurtiglader hos Møller flere ganger på min i3. Jeg hadde håpet at det var velvilje andre veien også.

Elmo

Sitat fra: e-Kvaase på onsdag 22. april 2015, klokken 10:02
Sikkert bare en policy de har for kun å hjelpe sine egne BMW kunder, eller kjipe som du selv nevner...
De ønsker ikke at noen andre benytter ladepunktet deres.

Kombinert med total innkompetanse på elbiler og ladepunkt, som de fleste bilselgere.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Sirup

Jeg er rimelig sikker på at han på kundemottaket/delelageret som svarte oss visste at det var fullt mulig å lade en e-Golf på deres lader, det var det inntrykket vi begge sto igjen med.

Vi mente at det måtte være mulig å bruke laderene deres, men var ikke sikre.

Forstår ikke at det er mulig å opptre på denne kjipe måten når vi var der for å få overlevert helt ny bil.
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA