Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer med Tesla S 85D Tråden

Startet av Sumpkongen, torsdag 21. mai 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Sumpkongen

Eg har prøvd å sjå på Bergen kommune sine sider om soneparkering er gratis for elbilar eller ei. Det einaste som er klart er at ein må ha sonekort for å parkera i sone 1-7, men det står ingenting om prisen for elbil.

Er det slik å forstå at prisen for sonekort er lik for hhv. el- og fossilbil? (meiner å ha lese på div. forumpostar at sonekort for elbilar var gratis)
Kia Soul bestilt 30. september 2014, levert 11. mai 2015

Till

Tror sonekort i sandviken er gratis, resten mener eg man må betale for

Sirka

Soneparkering er gratis for elbiler, men du må ha sonekort. I Sandviken (sone 8 ) kan man parkere gratis uten sonekort.

https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/trafikk-reiser-og-samferdsel/veg-og-vegtrafikk/parkering/parkering-og-lading-av-el-biler
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Till

eller ikkje. I boligsonene gjelder samme regler for el-biler som andre kjøretøy

Sirka

Ja, samme regler - eneste forskjellen er at man ikke betaler noe for elbil. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Sumpkongen

Sidan det var litt att og fram her, så tok eg like greit og sendte ein epost til Trafikketaten  :)

Dei kunne opplysa meg om at sonekort var påkrevd i sone 1-7, men at dette var kostnadsfritt for elbilar.

OlavEmil

Vil det seie at ein berre kan bestille seg sonekort? Eller må ein ha registrert adresse i den aktuelle sona?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Sumpkongen

Det er same vilkår som med fossilbil, berre gratis. Altså må ein ha bustad i den aktuelle sona.

Till

fantastisk, av og til er det kjekt og ta feil

elninja

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA