Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: El biler får ikke kjøre i kollektivfeltet på ring3 og E18

Startet av Fiffik78, onsdag 20. mai 2015, klokken 20:32

« forrige - neste »

Fiffik78

Hei,

Nærmer meg første service med stormskritt og lurer egentlig bare om noen andre har hatt første på sin? Sjekker de da batterikapasitet/slitasje feks? Jeg er egentlig temmelig spent på hvordan disse batteriene holder seg over tid med tanke på hvor hyppig de lades etc.

F.
Outlander PHEV 2014

fstromsv

Har hatt min første service for en måneds tid siden.  Intet spesifikt om sjekk/test av batteripakken som jeg kan se av papirer jeg mottok i etterkant.

bob64

Intet her heller... hadde min første igår
2014 Outlander PHEV Instyle+

hottentott33

Hva koster en service på hybridbil sammenlignet med bensin/dieselbil?

Innbiller meg at det er noe mer, men hadde vært interessant og hørt hvor mye...  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

LeifA

Har fått oppgitt 5100 kr hos Motor Forum Billingstad.  Ca. 2,5 timers jobb sa de. Skal inn om et par uker.
LeifA

fstromsv

#5
Gjennomført service på Autosilver i Kongsberg - 4924,- inkludert lånebil.

Byttet olje og filter, pollen filter, batteri til fjernkontroll, etterfylt frostvæske, smurt opp alt av låser og hengsler, rengjort og smurt opp bremser foran og bak, kontrollert alt av lys og væske nivåer, bremser styring, eksos, for og bakstilling, frontrute og dekk, utført rustkontroll, utført service ihht service skjema.

Km stand 19100.

Veldig godt fornøyd :)

Fiffik78

Hvor langt har bilene deres gått på første service? Jeg bikker 10k i morgen og må ta opp et par ting. Synes regenerativ bremsing plutselig virker markant dårligere, selv fra høy hastighet går ikke pila lengre ned en midtveis på ladefeltet på speedometeret og jeg kjenner generelt i B5 modus at den tar litt dårligere. Rekkevidden på batteri har stoppet på 45 km de siste tre dagene fulladet og det liker jeg ikke helt, vanligvis har den vært på mellom 52 og 57.

I tillegg har jeg litt kondens i høyre baklykt når jeg vasker den. Vi får se hva Mitsu sier.
Outlander PHEV 2014

fstromsv

Min km stand ved service 19100.

Den effekten ved regenerering merkes jeg typisk når batteriet er tilnærmet fullt.  Etterhvert som batteriet tømmes er det mer effekt i regenereringen.  Dette er helt etter boka, tror jeg.

Hybrid-mannen

Har kjørt under 4.000, men den ble første gang registrert i Tyskland i mai 2014. Bør den på service nå da?

jokke

Ja tror det er 1 år eller 20000km, det som kommer først

dissern

Sitat fra: Fiffik78 på fredag 24. april 2015, klokken 22:31
I tillegg har jeg litt kondens i høyre baklykt når jeg vasker den.

Min PHEV har gått knappe 1500km og jeg har kondens i begge baklykter etter et par regnværsdager..
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

erik e

Tips:  Sjekk oljepåfyllingslokket,er det kondens under lokket? Motorer som brukes lite (spes. om vinteren) vil få noe mer kondens/vann inni motoren. Derfor bør vel oljen skiftes,ikke bare km. men også på tid. ( mnd/år). Noen enige?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Hybrid-mannen

Sitat fra: Fiffik78 på fredag 24. april 2015, klokken 22:31
Hvor langt har bilene deres gått på første service? Jeg bikker 10k i morgen og må ta opp et par ting. Synes regenerativ bremsing plutselig virker markant dårligere, selv fra høy hastighet går ikke pila lengre ned en midtveis på ladefeltet på speedometeret og jeg kjenner generelt i B5 modus at den tar litt dårligere. Rekkevidden på batteri har stoppet på 45 km de siste tre dagene fulladet og det liker jeg ikke helt, vanligvis har den vært på mellom 52 og 57.

I tillegg har jeg litt kondens i høyre baklykt når jeg vasker den. Vi får se hva Mitsu sier.
Opplever også at regenerativ bremsing virker markant dårligere, bare etter 4.000 kilometer... Pila går bare såvidt ned på ladefeltet på speedometeret.

PhevVest

Sitat fra: Hybrid-mannen på onsdag 06. mai 2015, klokken 21:22
Opplever også at regenerativ bremsing virker markant dårligere, bare etter 4.000 kilometer... Pila går bare såvidt ned på ladefeltet på speedometeret.

Dette skal jo bare skje når batteriet er oppladet.
Skjer det også når det er brukt endel strøm?
Hva svarer de på service/leverandøren?

Fiffik78

Hm, nå er det som normalt igjen. Virker som om jeg må få batteriet under 50% for å få maks regenerering av strøm. Fikk også rekkevidde over 50 igjen. Som noen påpekte, tallet er jo egentlig bare tull da det estimerer seg på tidligere kjøring.
Outlander PHEV 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA