Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Statens vegvesen vurder å forby elbiler i kollektivfeltet på E18..."

Startet av F_P, onsdag 20. mai 2015, klokken 13:54

« forrige - neste »

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

emil


Gordon Retriever

Da får hun finne på noe annet.

Men egentlig er dette amatørmessig håndtering fra FrPs side; et og et halvt år har de klart å trenere denne saken.  Når tidligere Ap-ledede regjeringer bestemte seg for å trenere noe, klarte de å utsette saken så lenge at det var påfølgende regjeringer som måtte ordne opp og ta avgjørelsen.  FrP har nok fortsatt mye å lære.

Sele

Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

Geirr

Sitat fra: Sele på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:50
Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

De jobber først og fremst for Ola Dunk. Ola Dunk liker ikke elbil fordeler.....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

emil

Sitat fra: Sele på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:50
Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

FrP er veldig for avgifter andre pålegger dem, f.eks EU/ESA eller et stortingsflertall. Da får de mer penger inn som de kan gi i skatteletter til de som allerede har nok å rutte med.

Carl Anton Stenling

Man bør merke seg at Regjeringen gjorde notifiseringen tidsbegrenset til 2017 og ESA har basert sin avgjørelse på dette. Interessant at ESA presiserer at alle endringer i elbilordningene skal notifiseres fremover. Dette innebærer at også fjerning av elementer (f.eks. parkeringsfritak) må notifiseres med påfølgende utsettelse av fjerning av ordningene. Neppe dette FrP ønsket seg når de benyttet seg av ESA som treneringstaktikk.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Hamiso

#7
Det er ikkje berre leasing ESA seier ja til. Dei seier ja til alle særfordeler for elbil, i følgje artikkelen i NRK, i første omgang ut 2017. Dermed er det grønt lys for å kunna fortsetja politikken vår med stø kurs inntil vidare....og ute skin sola i dag....
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

elektrolux

Veldig bra. Dette vil leiebil kundene mine like.

Fra når gjelder momsfritaket.?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 21. april 2015, klokken 16:05
Fra når gjelder momsfritaket.?

Det må lovendring til og med den entusiasmen som finansministeren har vist blir det neppe noen behandling i Stortinget før sommeren. Riktignok er lovteksten ferdig utarbeidet ifølge ESA.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Rav4_EV

Skal vel ikke fjerne merverdiavgiften, men sette batterier i sats 0.
Burde være enkelt.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

arthur

Sitat fra: SKH på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:59
Sitat fra: Sele på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:50
Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

De jobber først og fremst for Ola Dunk. Ola Dunk liker ikke elbil fordeler.....

Hvorfor hevde at Ola Dunk ikke liker elbil-fordeler når en grundig undersøkelse viser det motsatte?

http://www.elbil.no/nyheter/debatt/3496-3-av-4-vil-beholde-elbilfordelene
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

zbk

Kanskje nordmenn generelt liker elbilfordeler mens Ola Dunk'ene er de som stemmer FrP  ;).

Noen som har sett undersøkelser på fordeling i partitilhørighet blant elbileiere?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emil

Sitat fra: zbk på onsdag 22. april 2015, klokken 07:38
Noen som har sett undersøkelser på fordeling i partitilhørighet blant elbileiere?

Elbileiere er jo i følge Bjart folk som bor i Asker/Bærum og jobber på Aker brygge og som kun kjøper elbil for å snike i bom/kollektivfelt. Asker/Bærum er vel i stor grad glad i blåfargene:

Asker valg 2013:
H+FrP+V+KrF = 69%

Bærum valg 2013:
H+FrP+V+KrF = 70%

Tror nok egentlig at elbilistene fordeler seg jevnt utover de fleste partiene. Noen ser på miljøfordelene, andre kun de økonomiske mens noen bare vil ha en rask kraftig bil til gibort pris.

cra

Av de jeg kjenner som har elbil tror jeg de aller fleste stemmer blått, og med hovedtyngden av dem i den blåeste delen. :)

De som klager på fordelene er neppe noen spesiell velgergruppe, men en type mennesker som blir dritsure når andre får noe de selv ikke får. Syting på bompasseringer, f.eks: Det de egentlig vil er jo å slippe å betale selv!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA