Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av duracell, onsdag 20. mai 2015, klokken 12:30

« forrige - neste »

duracell

Hei,

Fant frem til laderne i Klostergarasjen i dag og så at de har type 2? Stemmer det? Jeg kunne i allefall ikke bruke min egen vanlige husholdningskontakt.

BoS nevnte jeg burde anskaffe meg en type-1-type2 kabel sånn at jeg kan lade på sentre/stolper/garasjer.
Er det en slik http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Mode_3_lading_fra_nye_typen_ladestolper jeg trenger for å lade i Klostergarasjen?
Jeg har KIA Soul så skal jeg kjøpe en 32A eller 16A - variant?

Er det dette som kalles semihurtig? (traff på en leafer som sa han ladet fullt på 4-5 timer på 16A med denne kabelen.

jkirkebo

Sitat fra: duracell på tirsdag 21. april 2015, klokken 10:08
Hei,

Fant frem til laderne i Klostergarasjen i dag og så at de har type 2? Stemmer det? Jeg kunne i allefall ikke bruke min egen vanlige husholdningskontakt.

BoS nevnte jeg burde anskaffe meg en type-1-type2 kabel sånn at jeg kan lade på sentre/stolper/garasjer.
Er det en slik http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Mode_3_lading_fra_nye_typen_ladestolper jeg trenger for å lade i Klostergarasjen?
Jeg har KIA Soul så skal jeg kjøpe en 32A eller 16A - variant?

Er det dette som kalles semihurtig? (traff på en leafer som sa han ladet fullt på 4-5 timer på 16A med denne kabelen.

Nei, semihurtig er 22kW. 32A som Soul klarer er 7.4kW, litt mindre treg lading enn treglading ;)

Du skal ha en 32A kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

duracell

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 21. april 2015, klokken 11:04

litt mindre treg lading enn treglading ;)

Dagens! :D

Takker Jkirkebo! - Da blir det innkjøp av kabel :)

Johnny

Du bør kjøpe en 32A kabel, men i Klostergarasjen og alle andre slike steder jeg vet om, så vil du bare få 16A. Der du finner mer en det, vil du heller velge å lade med Chademo.

Denne leaferen har nok fullt batteri etter 4-5 timer, men da var det ikke tomt da han begynte :)
TMS og eGolf.

jkirkebo

Sitat fra: Johnny på tirsdag 21. april 2015, klokken 11:17
Du bør kjøpe en 32A kabel, men i Klostergarasjen og alle andre slike steder jeg vet om, så vil du bare få 16A. Der du finner mer en det, vil du heller velge å lade med Chademo.

Jeg vet ikke hvordan det er stilt i Bergen men her i Østfold begynner det å bli en anseelig mengde 1x32A ladepunkter, i tillegg til 22kW ladepunktene. Som regel er det ingen CHAdeMO i nærheten av disse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Johnny

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 21. april 2015, klokken 11:59
Sitat fra: Johnny på tirsdag 21. april 2015, klokken 11:17
Du bør kjøpe en 32A kabel, men i Klostergarasjen og alle andre slike steder jeg vet om, så vil du bare få 16A. Der du finner mer en det, vil du heller velge å lade med Chademo.

Jeg vet ikke hvordan det er stilt i Bergen men her i Østfold begynner det å bli en anseelig mengde 1x32A ladepunkter, i tillegg til 22kW ladepunktene. Som regel er det ingen CHAdeMO i nærheten av disse.

Ser det ja. Pussig, for på denne siden av fjellet er det fortsatt en ukjent dimensjon.
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA